Az előző évekhez hasonló nehézségűnek ítélték az idei magyar írásbeli érettségi feladatait az MTI-nek nyilatkozó pedagógusok és diákok. A feladatok többek között Kosztolányi Dezsőhöz, Radnóti Miklóshoz és József Attilához kapcsolódtak.

 Nem volt nehéz a magyar írásbeli érettségi

Horváth József, a Székesfehérvári Vasvári Pál Gimnázium igazgatója az MTI érdeklődésére elmondta, hogy a magyar írásbeli érettségi

nagy problémát nem okozott a diákoknak, többen pozitív élménnyel jöttek ki a tantermekből.

Kollégái véleménye alapján azt mondta, semmivel sem volt nehezebb vagy könnyebb az idei érettségi, mint a korábbi években; alkalmas volt arra, hogy lemérjék a négy év alatt megszerzett tudást.

Mint mondta, diákjaik többsége az első részben a motivációs levelet választotta, az érvelésre kevesen vállalkoztak, mert "érdekes, de nehéz" feladat volt. A műelemzésnél zömében a novellaelemzést választották tanulóik, csak a legjobbak vállalkoztak az összehasonlító verselemzésre. A rendelkezésre álló idő elegendőnek bizonyult, többen korábban befejezték az írásbeli feladatsort – tette hozzá.

Müllerné Ódor Marianna, a Dunaújvárosi Széchenyi István Gimnázium igazgatója kollégái véleményét tolmácsolva közölte, hogy a kifejtős feladatnál inkább az érvelés állt közel a diákokhoz,

a motivációs levél "egyelőre távol áll tőlük".

Hozzátette: a próbaérettségin is sokkal többen választották az érvelést.

Kollégái szerint a Kosztolányi-novella elemzése "megnyugtató volt a diákok számára", a József Attila- és a Radnóti-vers is kiegészítő anyag volt, ennek ellenére ismert, de nem könnyű vers, ezért vélhetően előbbit választották többen. Megjegyezte, hogy a diákok az első rész 90 percét – elsősorban a szövegértési feladat miatt – rövidnek találták, a második rész esetében azonban elegendőnek bizonyult a rendelkezésre álló idő.

Birkás Krisztina, a Móri Táncsics Mihály Gimnázium intézményvezetője közölte, a megkérdezett diákok fele-fele arányban választották az összehasonlító verselemezést és a novellaelemzést. A rendelkezésre álló időt többségében kevésnek találták, de akadt olyan érettségiző is, aki kényelmesen belefért az időkeretbe.

Kollégái szerint

az érettségi nem volt "kirívóan nehéz", első látásra megoldhatónak tűntek a feladatok.

Nem tartották egyszerűbbnek a korábbiaknál az idei érettségi tételeket a nagykanizsai Batthyány Lajos Gimnázium magyartanárai, de diákjaik sem érezték könnyűnek a mostani kérdéssort – mondta el a középiskola magyarszakos igazgatóhelyettese hétfőn az MTI érdeklődésére.

Tislérné Tóth Zsuzsanna a diákok véleménye alapján arról számolt be, hogy az elsőre egyszerűnek tűnő szövegértési feladat bizonyult talán a legnehezebbnek, mert a tíz kérdés többségére kifejtős választ kellett adni, ráadásul a kérdések mintha többször is megismétlődtek volna. Mindezek miatt a 60-ról 90 percre növelt idő sem volt mindenkinek elegendő a válaszadáshoz, hiszen még egy motivációs levelet is meg kellett írniuk. A műelemzésre adott 150 percbe azonban szinte mindenki belefért.

A nagykanizsai pedagógus azt is elmondta: leginkább a kétszintű érettségi bevezetése óta nem jellemző, hogy az érettségire olyan feladatot kapnak a diákok, ami valamilyen évfordulóhoz igazodik. Így volt ez idén is, tehát arra nem nagyon számítottak a tanárok sem, hogy az emlékév kapcsán éppen Arany Jánossal kapcsolatos feladat kerül a most érettségizők elé.

A bátonyterenyei Váci Mihály Gimnáziumban igazgatója, Tóth Lászlóné az MTI-nek elmondta: a vizsga második részében a legtöbben egy József Attila- és egy Radnóti Miklós-vers összehasonlító elemzését írták, kevesen választották Kosztolányi Dezső novellájának elemzését.

Az első részben a tanulók kevésnek találták az időt, a gyakorlati szövegalkotás helyett pedig a humorról szóló érvelést választották

- tette hozzá.

A szaktanár megoldhatónak tartotta a feladatokat – mondta Tóth Lászlóné.

Balassagyarmaton a Balassi Bálint Gimnáziumban a megkérdezett diákok nagyjából fele-fele arányban elemezték a novellát, illetve írták az összehasonlító verselemzést – tájékoztatta az MTI-t Fényes-Bók Szilvia igazgató.

Mint elmondta, a szövegértést kicsit nehezebbnek találták, ebben a részben többen választották a humorral kapcsolatos érvelést.

Az írásbelik kedden a matematikavizsgákkal folytatódnak.

7 hozzászólásarrow_drop_down_circle

cs.n.
Motivációs levél? Az utóbbi idők egyik legnagyobb álláskeresési kreténségéből már érettségizni is lehet, szuper.
Ez itt az összes hozzászólás. Kattintson, ha csak a legfrissebbeket olvasná!
wagabund
érdekes...mindenki izgult.. ...engem valahogy nem hozott lázba a nyolcórakor kezdődőtt magyar írásbeli..így ötven év távlatából már röhögök az egészen...

hogy? hogy ötven évvel ezelőtt? ja kérem, akkor a gatyámon is folyt a víz...
CsipkeRózsa
Nem jó ötlet, hogy a helyesírás nem számít bele a megoldás elbírálásánál.
cs.n.
Motivációs levél? Az utóbbi idők egyik legnagyobb álláskeresési kreténségéből már érettségizni is lehet, szuper.
cs.n.
És miért nem nehéz egy motivációs levél megírása? Miért szeretne nálunk dolgozni? A válasz egyértelmű : Hát mert kéne pénz. De ehelyett írni kell egy kisregényt még egy teszkós árufeltöltői posztra jelentkezőnek is.
1magyar
Na ennél nagyobb hülyeséget mint "seggnyaló levél' mármint a motivációs levél! Még érettségizni is kell belőle?
micfild
@cs.n.: vajon.. mit szólna a hr-s ha azt írná a jelentkező a motivációs levélbe, hogy- lakbér vagy hitel - rezsi..- itt tételesen fel lehetne sorolni a különféle számlákat- havi ennivaló, és X számú gyerek eltartása.
szerintem mindegyik motiváló tényező, még akkor is ha az ember gyomra felfordul bizonyos munkáktól.

Új hozzászólás

Hozzászólás írásához regisztráció szükséges. Regisztráljon vagy használja a belépést!


Még karakter írhatElolvastam és elfogadom a moderálási elveket.