A Magyar Szállodák és Éttermek Szövetsége (MSZÉSZ) kezdeményezi a magyarországi vendéglátó üzletekben a kötelező szervizdíj bevezetését, mértékére 8-15 százalékot javasolnak – közölte az MSZÉSZ az MTI megkeresésére szerdán.

A tájékoztatás szerint ez egy átfogó javaslatcsomag része, amelynek végső célja az ágazatra jellemző alacsony keresetek növelése, és ezzel a munkaerő megtartása, az ágazat fehérítése.

A szövetség szerint az intézkedés mellett szól az is, hogy az éttermek jelentős hányada – nagyobb részt Budapesten – jelenleg is alkalmazza a szervizdíjat.

A javaslat szerint a szervizdíj felosztását a tulajdonos, üzemeltető, az ott dolgozók bevonásával, közösen határozza meg. Az üzlet belső megállapodásától függően ebből a felszolgálók mellett a konyhai, a segédszemélyzet is részesülhet, mindenki, aki a munkájával hozzájárul ahhoz, hogy a vendég minőségi kiszolgálást kapjon.

Az MSZÉSZ szerint a szervizdíj

nagyban hozzájárulhat a keresetek növeléséhez, adózási szempontból könnyen ellenőrizhető.

Ezt a tulajdonos nem tudja más célra felhasználni, profitként kivenni, a javaslat ezért a munkavállalók érdekeit szolgálja – hangsúlyozták, hozzátéve ugyanakkor, hogy a vendéglátó egységek tulajdonosai, üzemeltetői maguk dönthetnének a szervízdíj mértékéről az értékesítésüket befolyásoló különböző szempontok, adottságok, maga a termék, az üzlet profilja, sajátosságai alapján.

A javaslat bevezetése esetén fontos, hogy a vendégek figyelmét felhívják a fizetendő szervizdíjra, annak mértékére az étlapon, a számlán, ahogy az jelenleg is a szabályozás kötelező eleme. A kötelező szervizdíj bevezetésének elsődleges célja a jövedelmek növelésével a minőségi személyzet megtartása, s ezzel a minőségi vendéglátás biztosítása a fogyasztók részére Magyarországon – húzta alá az MSZÉSZ.

22 hozzászólásarrow_drop_down_circle

dr. prédikátor
Már engedelmet!!! had döntsem el én hogy adok e borravalót vagy nem!!!Ha szar a kiszolgálás akkor miért is adjak jattot???
Ez itt nem minden hozzászólás, csak az utolsó néhány. Kattintson, ha mindet olvasná!
1magyar
Ez csak egy irritáló dolog! Simán bele lehetne építeni az árba, ha már valaki bemegy,fogyaszt azt étlapon szereplő árat elfogadja.De amikor azt olvassa, hogy kötelező akármi - na az már bosszantó!
qxy
Pesten egy elit szálloda étterme.- Éhes voltam és rendeltem egy két személyes Pékné csülköt.A nejemnek egy rántott sajtot ( ő azt szereti) Flegmán a pincér.-és elő ételnek mit óóóóhajt??.- Gondolom a csülök egyik felét.De én is flegmán. A mellettünk lévő asztalnál négyen ültek és ugyan ezt kértek, de négy személyre.Nekem is akkora adagot hoztak mint nekik. Gondolom a cimpér át akart vágni vagy legeltetni akart.? Mindegy, megettem. A felénél oda szól a cimpér.- A szakács erre sört szokott inni. Mire én. Jó neki igyon sokat.Majd a végén peckesen oda jött hogy remélem elég volt a kis csülök?Na nem hagytam ki. Igen, elég mert a nejem fél adagját is megettem így a mekiig kibírom valahogy.Na le is csúszott a szemettje. fillérre kiszámoltam mennyi jár. Nesze bazd meg. Nehogy meg szabja valaki nekem hogy mennyire legyek megelégedve a kiszolgálással uraim??Na meg ha ez igaz lenne kurvára leszarnák a vendégeket hisz úgyis ad mert kötelező?? A kis f@ az .
verőce21
Ez a 8-15% a legritkább esetben lesz 8%.
A színházak és mozik pénztárainál is elvárnak már 10%-ot. A személyzetnek!- felkiáltással.
1magyar
Ennek a borravalónak a kötelezővé tétele nem jó senkinek, a pincér mindig is megkapta a borravalót ezért érdekében állt minden vendég kedvesen való kiszolgálása. Ha bunkó lesz a pincér (állítólag munkaerőhiány van) az étterem tulajdonosa sem tud mit tenni, a vendég elmegy de a pincér is könnyen felmond.@qxy:
spu00
Nem tudom, hogy kinek a fejében született ez az ötlet, de nagyon szerencsétlen.A jelenlegi árak úgy vannak képezve, hogy benne van az alapanyag, az elkészítés, a felszolgálás, a működéshez szükséges költségek, továbbá a nyereség, mely sehol sem kevés.
Talán az éttermek és hozzá hasonló egységek tanuljanak meg úgy szolgáltatni, hogy a vendég hívatlanul is , az étterem jó híre alapján menjen be . Tisztelet a kivételnek, többségében olyan egységek vannak, ahová nem szívesen megy be még egyszer.
A múlt héten a déli parton vettem egy sima lángost 600 Ft-ért, állva, ugyan ezt az északi oldalon 350-ért, szintén állva.Ha csak ezt nézzük, nem lehet látni a szükségességét az emelésnek, csak a jobb elosztást a kapott pénznek.
De meglehet nézni a borok árát.Pincéknél, s nem rosszaknál 4-600 Ft-t kérnek 1 l borért, felszolgálva min. 2000 Ft. Ha jó a bor , fogy, ha rossz akkor magára vessen aki megvette.
Rá kellene venni az étterem tulajdonosokat, hogy jót és jól szolgáltassanak, s nem árat emelni, mert akkor van bevétel.M.o-n alapvető probléma, hogy ezen egységeket nem életvitel szerűen működtetik, hanem gyors meggazdagodás reményében.Már 10 éves étterem is ritkaság, mármint tulajdonos szempontjából.
Csizmás Kond
A munkaadó fizesse meg az alkalmazottat és ne mástól várja el.
Az egész borravalós mesterkedés egy sunyi csalás.

Új hozzászólás

Hozzászólás írásához regisztráció szükséges. Regisztráljon vagy használja a belépést!


Még karakter írhatElolvastam és elfogadom a moderálási elveket.