A Magyar Szállodák és Éttermek Szövetsége (MSZÉSZ) kezdeményezi a magyarországi vendéglátó üzletekben a kötelező szervizdíj bevezetését, mértékére 8-15 százalékot javasolnak – közölte az MSZÉSZ az MTI megkeresésére szerdán.
A tájékoztatás szerint ez egy átfogó javaslatcsomag része, amelynek végső célja az ágazatra jellemző alacsony keresetek növelése, és ezzel a munkaerő megtartása, az ágazat fehérítése.
A szövetség szerint az intézkedés mellett szól az is, hogy az éttermek jelentős hányada – nagyobb részt Budapesten – jelenleg is alkalmazza a szervizdíjat.
A javaslat szerint a szervizdíj felosztását a tulajdonos, üzemeltető, az ott dolgozók bevonásával, közösen határozza meg. Az üzlet belső megállapodásától függően ebből a felszolgálók mellett a konyhai, a segédszemélyzet is részesülhet, mindenki, aki a munkájával hozzájárul ahhoz, hogy a vendég minőségi kiszolgálást kapjon.
Az MSZÉSZ szerint a szervizdíj
nagyban hozzájárulhat a keresetek növeléséhez, adózási szempontból könnyen ellenőrizhető.
Ezt a tulajdonos nem tudja más célra felhasználni, profitként kivenni, a javaslat ezért a munkavállalók érdekeit szolgálja – hangsúlyozták, hozzátéve ugyanakkor, hogy a vendéglátó egységek tulajdonosai, üzemeltetői maguk dönthetnének a szervízdíj mértékéről az értékesítésüket befolyásoló különböző szempontok, adottságok, maga a termék, az üzlet profilja, sajátosságai alapján.
A javaslat bevezetése esetén fontos, hogy a vendégek figyelmét felhívják a fizetendő szervizdíjra, annak mértékére az étlapon, a számlán, ahogy az jelenleg is a szabályozás kötelező eleme. A kötelező szervizdíj bevezetésének elsődleges célja a jövedelmek növelésével a minőségi személyzet megtartása, s ezzel a minőségi vendéglátás biztosítása a fogyasztók részére Magyarországon – húzta alá az MSZÉSZ.
22 hozzászólásarrow_drop_down_circle
Erről a témáról már évekkel ezelőtt is szó volt, de akkor talán nem kötelezően vezették be.
Az ovosok mikor kerülnek sorra a kötelező hálapénzzel?
Ez egyszerű és durva áremelés.
Gondolom Mészárosnak már túl sokba kerül a személyzet. Azt is fizesse a vendég.
Ez a lényeg nem a köret amiben van.
Ha meg nem adsz, majd jól kinéz téged az étteremből, meg összenevetnek a hátad mögött - előtted, meg nem köszön vissza, amikor távozol, meg úgy általában érezteti veled, hogy egy te csak egy magyar paraszt vagy (mert a magyar parasztok egymás közt már csak így intézik a dolgaikat).
Hónapokkal előbb kell majd foglaltatni a helyeket a hatalmas érdeklődés miatt.
Másrészről lehet evidens európában, hogy a "szerviz" díj az egy elvárható színvonalú szolgáltatást tartalmaz, de itthon majd én eldöntöm, hogy az volt-e. Szintén magyarországon én nem a tulajdonosnak szeretném adni, hanem az alkalmazottnak...
Na mindegy biztos a minőséget segíti elő a feltételek nélküli szolgáltatás befizetés és biztos lelkiismeretesen kifizeti majd a tulaj a 4 órára bejelentett 16 órában 30 napot lehúzó dolgozónak...:)
A színházak és mozik pénztárainál is elvárnak már 10%-ot. A személyzetnek!- felkiáltással.
Talán az éttermek és hozzá hasonló egységek tanuljanak meg úgy szolgáltatni, hogy a vendég hívatlanul is , az étterem jó híre alapján menjen be . Tisztelet a kivételnek, többségében olyan egységek vannak, ahová nem szívesen megy be még egyszer.
A múlt héten a déli parton vettem egy sima lángost 600 Ft-ért, állva, ugyan ezt az északi oldalon 350-ért, szintén állva.Ha csak ezt nézzük, nem lehet látni a szükségességét az emelésnek, csak a jobb elosztást a kapott pénznek.
De meglehet nézni a borok árát.Pincéknél, s nem rosszaknál 4-600 Ft-t kérnek 1 l borért, felszolgálva min. 2000 Ft. Ha jó a bor , fogy, ha rossz akkor magára vessen aki megvette.
Rá kellene venni az étterem tulajdonosokat, hogy jót és jól szolgáltassanak, s nem árat emelni, mert akkor van bevétel.M.o-n alapvető probléma, hogy ezen egységeket nem életvitel szerűen működtetik, hanem gyors meggazdagodás reményében.Már 10 éves étterem is ritkaság, mármint tulajdonos szempontjából.
Az egész borravalós mesterkedés egy sunyi csalás.
Új hozzászólás