Hosszú semmittevés után 2015-ben a főváros végre elkezdett érdemben foglalkozni a budapesti Duna-partok helyzetével, mindjárt több fronton. Ebben az évben írta ki ugyanis a tervpályázatot a pesti oldalon a Fővám tér és a Kossuth tér közötti szakaszra. Időközben viszont Budapest belecsöppent a 2017-es vizes világbajnokság házigazda szerepébe, melynek részeként elhatározták, hogy legyen egy sétány a Kossuth tér és a Dagály Strand mellett épülő uszoda között.

A belvárosi részről a tervpályázat 2015. decemberi eredményén kívül túl sok hír nem látott napvilágot. Úgy tűnt tehát, hogy a terv lassan a feledés homályába vész. A bürokrácia malmai azonban lassan, de őrölnek: a fővárosi Városfejlesztési, Közlekedési és Környezetvédelmi Bizottság keddi ülésére benyújtott előterjesztések között szerepel a pesti Duna-part kérdéséről szóló tájékoztató. Az anyag szerint az engedélyezési tervek elkészültek, és saját forrásból, a fővárosi költségvetésből valósulna meg a terv 6,7 milliárd forintért. Az építési engedély megszületése szeptemberre várható.

A fő különbség a tervpályázathoz képest, hogy ebben az úszóművek már említés szintjén sem szerepelnek. A rakpart belvárosi részét három szakaszra osztva, a Belgrád rakparton továbbra is a villamossínekhez képest szimmetrikus, kerékpársávos-parkolósávos kialakítás az elképzelés, a Duna mellett lépcsősorral. Az Erzsébet hídtól északra eső részeken pedig a folyó felőli oldalon lenne a sétány, több gyalogos átkötéssel a felső rakpart felé. Új építményekről az úszóművekhez hasonlóan nincs szó, csak a Vigadó tér környékén a villamos-viadukt alatti kihasználatlan helyeket hasznosítanák infopont, WC céljára.

Az anyagban szerepel, hogy a Széchenyi téren létesülne két zebra a Mérleg utca és a Zrínyi utca vonalában (nem tudni, ezek hova vezetnének). Mivel erre valószínűleg nincs több forrás, ezért az MTA előtt valószínűleg maradna a parkoló a mély árkokkal tűzdelt aszfaltburkolaton még egy darabig. Nincs egyértelműen leírva az sem, hogy lehet-e majd kerékpárral használni az átépülő rakpartot, és ha igen, melyik felületet.

A most elérhető információk alapján tehát van esély rá, hogy valami történik majd a pesti Duna-parton, de hogy pontosan mi és mikor, az továbbra sem dőlt el.

Az, hogy történik valami, és nem csak az autók áthaladására gondol a városvezetés, mindenképpen európai megoldás, de az ennyire kulisszák mögé tolt tervezés semmiképpen nem válik a főváros dicsőségére. Jobb helyeken egy ilyen, a város számára kulcsfontosságú folyamatról a sajtóban, online felületeken folyamatos kommunikáció van, általában egy állandó pavilonnal, ahol beszélgetéseket szerveznek, megtekinthetők az aktuális tervek. Vagyis a közbeszédben megjelenik a téma, az embereket nem derült villámcsapásként éri a beruházás, és így tovább. Ehhez még – ebben az esetben legalábbis – nem nőttek fel döntéshozóink. – írja az Urbanista.

A címoldali kép forrása: Wikipedia

2 hozzászólásarrow_drop_down_circle

egyvandor
"de az ennyire kulisszák mögé tolt tervezés semmiképpen nem válik a főváros dicsőségére."
Nem a tájékoztatás, hanem az alkotmányos költség a lényeg
justhpeter
@egyvandor: Kaphatok én is ebből az alkotmányos költségből ?

Új hozzászólás

Hozzászólás írásához regisztráció szükséges. Regisztráljon vagy használja a belépést!


Még karakter írhatElolvastam és elfogadom a moderálási elveket.