Úgy 30-40 milliárddal többe kerülhet a 3-as metró felújítása, mint tervezték a Magyar Nemzet szerint.
Elszámolhatták a 3-as metró felújítási költségeit, még vagy 30-40 milliárd forintot hozzá kell tenni a tervezett 137,5 milliárd forinthoz – értesült a Magyar Nemzet.
A cikk szerint a vágányépítési pályázatra érkezett árajánlatok lettek a becsültnél sokkal drágábbak.
Emiatt nehéz döntési helyzetbe kerülhet a fővárosi önkormányzat: ha az állam nem segíti ki pluszforrások átadásával, a fővárosnak magának kell az Európai Beruházási Banktól felvett 350 millió eurós hitele kontójára állnia a költségeket. Emiatt viszont minden más tervezett fejlesztést le kellene állítaniuk a cikk szerint. (Ilyen az újpalotai villamos kiépítése, amit már eleve a metrófelújítás miatt tettek parkolópályára, vagy akár a Lánchíd és Váralagút tervezett felújítása, melynek 23 milliárdos költségét ebből a hitelből kívánták fedezni.)
Ha a fővárosnak magának kell állnia a plusz költségeket, akkor Budapest adósságállománya a korábbi állami konszolidáció után ismét 100 milliárd forint fölé kúszhat. A főváros az elmúlt években 60 milliárd forintos hitelt vett fel az orosz metrókocsik felújítására, és 18 milliárd forintot az e-jegyrendszer bevezetésére – olvasható a Magyar Nemzet cikkében.
Tarlós a lap kérdésére csak annyit tudott mondani, hogy
Nemrég érkeztem haza Kárpátaljáról, egyelőre semmi konkrétumot nem tudok.
A lapnak megjegyezte, a 3-as metró kocsijait a szerződésnek megfelelően folyamatosan újítja fel az orosz Metrovagonmas, és a korábbi ígéreteknek megfelelően havonta két új szerelvény áll forgalomba az év végéig.
(Címlapi kép: wikipedia CC BY-SA 3.0/Teemah)
5 hozzászólásarrow_drop_down_circle
Új hozzászólás