Reagált a Magyar Biztosítók Szövetsége (MABISZ) az elmúlt napokban a veronai buszbalesetről megjelent hírekre. Állásfoglalásában tudatta, hogy nemcsak az érintett biztosítók, hanem a teljes szakma és a szövetségük is kiemelten kezeli az esetet, átérezve a helyzet különösen tragikus voltát, és átérezve a hozzátartozók fájdalmát.

A szövetség szakértői informálódtak a kárrendezés körülményeiről és adataik szerint a Groupama Biztosító, átérezve az eset különösen súlyos és tragikus voltát, a Magyarországon ilyenkor szokásos, a bírói gyakorlatban megítélt legmagasabb összegeket fizette és fizeti ki a károsultak számára. – írja a 24.hu.

A MABISZ úgy látja, a Groupama Biztosító elkötelezett abban, hogy a tragédia sérültjei, áldozatai és hozzátartozói számára maximális segítséget nyújtson. Azt javasolja, hogy minden, az ügyben érintett forduljon továbbra is bizalommal a biztosítótársasághoz.

A Groupama Biztosító a sérültek és az áldozatok számára külön telefonvonalat hozott létre, emellett erre a célra kialakított e-mail-címen fogadja a családok kérdéseit, észrevételeit, továbbá kiemelt kárrendező-szakértő kollégák foglalkoznak a tragikus veronai baleset kárügyintézésével.

Bár a közvélemény elvárja, hogy az ügy részleteiről megfelelő tájékoztatást kapjon, de a biztosítók működését szigorú titoktartási előírások szabályozzák. Azok nem teszik lehetővé egyes ügyek nyilvánosságra hozását. Egy biztosító és a MABISZ csak általános és jogi információkat adhat.

A kártérítési, illetve kárenyhítési összeg több tételből áll.

A dologi és a személyi károk egy része – mint például a megsemmisült poggyászok költsége –, viszonylag gyorsan és pontosan számszerűsíthető, de az úgynevezett sérelemdíj egzakt összegét egy ilyen tragédia után nagyon nehéz megállapítani.

Az új Polgári törvénykönyv is csak annyit mond ki, hogy személyenként kell kezelni a káresetet, minden közeli hozzátartozónak kártérítést nyújtva. Az érintett biztosító, tekintettel a magyar társadalom egészét megrázó drámai körülményekre, a hazai biztosítási és bírói gyakorlatban meghatározott kártérítési összegek felső határán ajánlotta meg a sérelemdíjakat az érintetteknek. A kártérítési folyamat a biztosító oldaláról ezzel nem zárult le. A tartós gyógykezelésre szoruló sérültek esetében szükség esetén életük végéig fedezni kell a gyógykezeléssel kapcsolatos kiadásokat.

A szövetség szerint az ügyintézés több szereplős, összetett, és időben elhúzódó. Ennek lépései szigorúan szabályozottak. A biztosítónak nemcsak a tragédiában érintettekkel kell tartania a kapcsolatot, hanem a hatóságokkal, kórházakkal is, a gyámhatóságtól is be kell szereznie a megfelelő hozzájárulásokat.

A szövetség szerint a magyarországi biztosítók az ilyen kiemelt esetekben arra törekszenek, hogy a jogszabályokban megengedett határidőkön jóval belül maradva tegyék meg a szükséges kárrendezési lépéseket.

Az Emmi kezdeményezte az MNB-nél a biztosítók kártérítési gyakorlatának áttekintését.

Mint korábban közzétettük, a hozzátartozók nem fogadták el a méltánytalanul alacsonynak tartott összeget, amit a biztosító felajánlott. Továbbá sérelmezték a tájékoztatás hiányát, azt, hogy a külügy nem árulta el, miért húzódik a nyomozás.

Hétfőn a Külgazdasági és Külügyminisztérium tudatta, hogy a milánói főkonzulátus kérdéseire az olasz ügyészség azt válaszolta, hogy a veronai tragédiával kapcsolatos nyomozás azért tartott sokáig, mert a baleset napján hivatalban lévő ügyészt áthelyezték, a nyomozást új ember vette át.

(A címoldali kép forrása: Kallos Bea/MTI)

1 hozzászólásarrow_drop_down_circle

RonaGyuri
pontosítsunk a derék Szájjártatóék, ahelyett hogy intézkedtek volna a külföldi hatóságoknál, a károsultakat hülyítették és uszították az ügyfeleket a biztosítóra kenve a gondokat!

Új hozzászólás

Hozzászólás írásához regisztráció szükséges. Regisztráljon vagy használja a belépést!


Még karakter írhatElolvastam és elfogadom a moderálási elveket.