Hétfőn egy állomáson az egyik felújított orosz metró mindkét oldalán kinyíltak az ajtók valamilyen hiba miatt. A BKV orosz mérnökökkel tüzetesen átvizsgálja a szerelvényt, amelynek már eddig is voltak hibái.

Keresik a hibát

Hétfőn a Kálvin téren az állomáson az egyik felújított orosz metrószerelvénynek mindkét oldalán kinyíltak az ajtói, ám szerencsére baleset nem történt, de az ügy komoly hibára utal – a szerelvényt ki is vonták a forgalomból. A felújított metrók két és fél hónapja közlekednek, ám már indulásuk napján is akadtak gondok velük.

Az Index cikke szerint a magyar és orosz mérnökök a vezérlő számítógéptől  a kábelezésig bezárólag átvizsgálták a vonatot, hogy rájöjjenek, mi okozhatta a súlyos hibát, de egyelőre nem jöttek rá. 

A lap úgy értesült, hogy a szerelvénynek már előzőleg is voltak kisebb-nagyobb meghibásodásai, ám ez a mérnökök szerint teljesen egyedi hiba lehetett. Emiatt a másik három felújított orosz szerelvényt tovább közlekedtetik a 3-as metró vonalán.

"A 37 megrendelt szerelvényből egyelőre 9 darab felújított vonat érkezett vissza Budapestre. Ebből 6 hatósági vizsgával is rendelkezik: négy jelenleg is forgalomban van, egyet – az ajtóhibásat –, kivontak a forgalomból, egy pedig még nem állt forgalomba. További 3 hatósági vizsgáztatás alatt áll" – olvasható a cikkben.

Az Index értesülései szerint nehéz a felújított metrókat az alagút régi rendszerével összehangolni, például a fékezéskor keletkező áramtöbbletet az alagút rendszerei nem fogadják be, így a hálózatba való visszatáplálás helyett a felújított szerelvények hőként égetik el az áramtöbbletet. 

Metróért Egyesület: az összes felújított metrót ki kellene vonni

A Metróért Egyesület elnöke, Bíró Endre az RTL Klubnak elmondta, véleménye szerint amíg a hibát nem sikerül felfedezni és megjavítani, addig az összes felújított szerelvényt ki kellene vonni a forgalomból. 

Az eset súlyosságát egy 10-es skálán hetesre értékelte az egyesületi elnök. 

A meghibásodást észlelő szerelvényvezető leszállította az utasokat a Kálvin téren.

Összesen 37 szerelvényt építenek újjá az RTL Klub értesülése szerint 69 milliárd forintból.

(Index, RTL Klub)

(Címlapi kép: wikipedia CC BY-SA 3.0/Teemah)

26 hozzászólásarrow_drop_down_circle

Hellcat
Jó vételt volt nemdebár? Kiszuperált szar metrókat venni az oroszoktól, csak azért mert a qrbán a putyin pincsije és azt tukmál ránk kurva drágán amit csak akar.
Ez itt nem minden hozzászólás, csak az utolsó néhány. Kattintson, ha mindet olvasná!
Yoda69
@Desischado: Gondolod erdekli oket a magyar emberek sorsa? orbannak ofshore szamlakon milliardjai vannak. Ha jovore megbukik, akkor az orszagbol is el fog menekulni. Van mibol elnie elete vegeig neki es az egesz pereputtynak is.
Eladott Ország
@Edmond Dantes: tegnap 16:01 www.youtube.com/watch?v=n62PQTxM8Pk
LGT: Isteni jól gurul a világ, s a kerekek a fülembe csattogják: milyen jó nekem. A kilók, a tonnák, a megatonnák csak ontják benne az...
Cefi
@Edmond Dantes: Emléxem, mikor még az Árpád híd-Vörösvári úton olyan vilingerek mentek, ahol (kézzel) elhúzható rács volt az ajtó...
36
@Zeta: Ma reggel, készülődés közben néztem a híradót és talán világossá vált előttem, hogy miért is van mindez. Valahogy így kezdődött a hír: Ősrégi metró kocsik és omladozó vakolat a megállókban.
Miért? Öt éve. Tíz éve. Húsz éve, nem volt régi és omladozó?
(Ugyanígy vannak a kórházak, iskolák is.)
Igazából, csak kampány, mindezek felkapása, hogy jujj! most észrevettük, hogy mindennap a rohadás mellett megyünk el. Mert kicsinyesek a kormányaink és hülyének, belenyugvónak, igénytelennek tartják a jónépet.(Az is egyébként)

Nem kell ide, fejlett technológia, kórház, iskola, hadsereg, semmi. Mindíg marad a toldozgatás, foldozgatás, közben pedig a pofázás.:(
Edmond Dantes
@Cefi: Nekem is valami hasonló rács rémlik a hatvanas évekből,amikor a 14-es villamos a Nyugati mellől indult a Váci útra,ezzel egyben megoldották a klímát is.Azért ezt nem kellene Tarlósnak is megemlíteni,mert még képes lenne...
Desischado
@Yoda69: Sajnos, igazad van. Mert a magyar birka nép, tisztelet a kevés kivételnek.

Új hozzászólás

Hozzászólás írásához regisztráció szükséges. Regisztráljon vagy használja a belépést!


Még karakter írhatElolvastam és elfogadom a moderálási elveket.