Tarlós István a Kormányinfón adott tájékoztatást arról, miről tárgyaltak a szerdai kormányülésen a 3-as metróval kapcsolatban.

A kormány nem ad többletpénzt a 3-as metró felújítására, ezért a főváros saját megtakarításához akar nyúlni – jelentette be.

Az északi szakasz megállóival kezdik a rekonstrukciót, illetve a teljes alagúttal, idén szeptemberben. Erre megvan a 137 milliárd forintos keret. – írja a Blikk.

A főpolgármester arról is beszélt, hogy azt tervezik, lebontják a Nyugati pályaudvarnál lévő felüljárót. Szintbeli kereszteződés jöhet szóba – mondta  Tarlós. Emellett a Rottenbiller felüljárót is elbontják. Erre kapott a főváros ígéretet a kormánytól, de tájékoztatásában nem említett összeget. A Keleti pályaudvarnál lévő csomópont átalakítása bruttó 3,5 milliárd forintba kerülhet, a Nyugati tér esetében még gondolkodnak a végleges megoldáson, így ott nem tudott összeget mondani Tarlós – írja a portfolio.

Tarlós bejelentette, hogy lebontják a felüljárót a Nyugatinál

(Fotó: Bruzák Noémi/MTI)

41 hozzászólásarrow_drop_down_circle

karma1
Ahogy mar parszor megjegyeztem: a futyisz stadionokon kivul meg a budos eletben semmit sem epitett, viszont amihez nyul, azt szetrombolja.
Betemettek mar az aluljarokat, - teljesen feleslegesen, mert keptelenek voltak megoldani az oda behuzodott hajlektalanok sorsat.
Most viszont allatira kivancsi lennek arra, hogy mi lenne az indoklasa a feluljaro elbontasanak, ugyanis ha oda egy korforgalmat kepzeltek el, akkor azt maris el lehet felejteni, eppen a villamoskozlekedes miatt.
Ugy latszik, meg nem teljesen katasztrofalis Budapest kozlekedese, meg van egy-ket valahogy mukodo forgalmi pont, hat azt surgosen szet kell b@szni...
Gratulalok minden agyatlan f@sznak, akkor alljon be a csucsforgalmi dugo, amikor eppen oerte menne a mento, mert megutotte a guta.
(Ez nem rossz kivansag, csak a veletlenek egybeesese Murphy torvenye szerint...:o)))
Ez itt az összes hozzászólás. Kattintson, ha csak a legfrissebbeket olvasná!
karma1
Ahogy mar parszor megjegyeztem: a futyisz stadionokon kivul meg a budos eletben semmit sem epitett, viszont amihez nyul, azt szetrombolja.
Betemettek mar az aluljarokat, - teljesen feleslegesen, mert keptelenek voltak megoldani az oda behuzodott hajlektalanok sorsat.
Most viszont allatira kivancsi lennek arra, hogy mi lenne az indoklasa a feluljaro elbontasanak, ugyanis ha oda egy korforgalmat kepzeltek el, akkor azt maris el lehet felejteni, eppen a villamoskozlekedes miatt.
Ugy latszik, meg nem teljesen katasztrofalis Budapest kozlekedese, meg van egy-ket valahogy mukodo forgalmi pont, hat azt surgosen szet kell b@szni...
Gratulalok minden agyatlan f@sznak, akkor alljon be a csucsforgalmi dugo, amikor eppen oerte menne a mento, mert megutotte a guta.
(Ez nem rossz kivansag, csak a veletlenek egybeesese Murphy torvenye szerint...:o)))
emerencia
@karma1: Én nem vagyok pesti de ezt a hidat mindig látom, ha nagy ritkán arra járok. Nagyon sajnálnám, ha eltűnne:
www.youtube.com/watch?v=hyoAwaxTs_E
karma1
@emerencia: Koszi a videot,...:o))) Mi viszont egy megallora laktunk, a Margit hid pesti hidfojenel. Szoval nekunk ez nap mint nap volt aldas, mert kozben a Nagykoruton szepen folyhatott a kozlekedes, nem kellett szintben kereszteznie egymast a Belvaros felol a Lehel ter fele meno forgalomnak.
Enelkul a hid nelkul borzaszto nagy szoareban lenne a pesti forgalom, foleg nyaron, csucsidoben.
Elkepzelni sem tudom, hogy ez a felmuvelt tetu honnan veszi a batorsagot ilyen otletek bevetesere a koztudatba, mert egyetlen igazan forgalomtechnikai szakember sem javasolhatta neki joszivvel de foleg nem szakmai tudassal...
Ugy latszik, tarlosnak ki van adva a parancs, hogy Budapestet le kell tarolnia, ossze kell zagyvalnia, mert ellensege orbannak - ami igaz is.
Fradigege
Bomba ötlet! Akkora dugók lesznek. A flüljárónak pont annak az elkerülése a célja. Itt valami mutyi van a háttérben. Megmagyarázta, hogy erre miért van szükség?
karma1
@Fradigege: A cikkben nem. Meg aztan a futyisznek nem az erossege az indoklas...:o(((Diszf@szkalapok
nem tibi
A mertón utazók
egyharmada nem is budapesti. Vidéki barátaink szívesen utaznak a fővárosi metrókon - mondta.
kedélyesen ezzel kapcsolatban megjegyezte:
Meg merem kockáztatni azt a kijelentést, hogy több vidéki utazik a fővárosi metrókon, mint fővárosi lakos vidéki metrókon.
Nagyon poénos :-( Ők is megveszik a jegyet ,bérletet , ja hogy nem a fővárosba adóznak ? És másképp meg nem lehet őket pénzel lehúzni ( parkolás ,stb ) és hogy közigazgatásilag totál széjjeldaraboltátok az országot arról nem mi tehetünk . :-((((((((((
Peller Anikó
Vona egy nagyon sürgető javaslatom, boncsukle az ország házait. De tkp beérem azzal az eggyel is.
elnyomott
Itt kő kövön nem marad.
Csak néhányak zsebe telik és hatalmi vágyuk elégül ki.
Mi meg beledöglünk.
Cefi
Ha ezeket lebontjátok, és kereszteződést hagytok a helyén, a saját kitépett beleddel fognak felakasztani anyukád házának a kéményére te faszkalap.
CsipkeRózsa
Lesznek, aki jól járnak: a környező házak lakásaiban élők, mert lesz egy kis napsütés a lakásukban, és nem kell látniuk a felüljáró elemeit.
A bontást megnyerő vállalkozók, mert a megszokott kétszeres áron dolgozhatnak, és akik megkapják a 30-50 %-ot belőle.
elnyomott
Megcsinálják majd, mint a Moszkva teret... :(
Rózsika Hatházi
Budapest nem a vezír szíve csücske. Letarolni, fátlanítani, sóval behinteni! Kivéve a Czineghe utca. Futball, birkózó, tenisz stadionokat, ezeret! Milliárdokat, oda nekik! Még, még, még!!!
Nessy
@elnyomott: Nekem is a Moszkva tér jutott eszembe! A nem működő WC, a kiszáradt fák, a hun származású mozgólépcső (hun múxik, hun nem), a "láthatatlan" óra. Ha Btüsszelt nem is, az időt már sikerült megállítani.
Yoda69
sarlos elvtars, mi a baj a feluljarokkal? Sokkal esszerubb megoldas mint a szintbeli keresztezodes. Ertelmetlen pazarlasnak tartom meglove feluljarok lebontasat.
Peller Anikó
@Yoda69: jóda, jóda hát a szálcsa kiadta parancsba, mert neki báncsa a szemét szemét. Innentől kezdve a kérdésed értelmetlen.
Visszafelé forgó propeller
@karma1: @karma1: Akkora hülyeségeket beszélsz, hogy az már orvosi eset. Felsorolni is nehéz, hogy mi minden épült az elmúlt 7 évben (4-es metró és a felszíni terek befejezése, Várkert bazár, Vigadó, Zeneakadémia, Széll Kálmán tér, budai fonódó villamos, stb.) és arról értekezel, hogy "a futyisz stadionokon kivul meg a budos eletben semmit sem epitett, viszont amihez nyul, azt szetrombolja"? Tanulj meg írni, azután oszd az észt!
Papuska1
Egyszerűen érthetetlen, hogy nem értik, vagy félreértik, amit a kormány mond! Nem arról van szó, hogy nem adnak pénzt, mert Tarlós sem fordíthat a Főváros pénzéből pluszt az Unió által finanszírozott felújításra az Unió írásbeli engedélye nélkül! A támogatás jellegzetessége, hogy az Unió egy megtérülési számítást készít. Ha a beruházás nem gazdaságos szerinte, visszaköveteli a pénzt, amit adott. Ezért mondta a kormány, hogy az Unióval kell egyeztetni. Ha ők hozzájárulnak a kormány is adhat pénzt, ha nem járulnak hozzá, akkor ha a Főváros hozzátesz, az Unió visszaveszi az általa adott 130 milliárdot is! Ismerni kellene az Uniós szabályokat! Egyébként minden esély meg van arra, hogy az Unió hozzájárul, ha az ésszerűség és a gazdaságosság keretein belül marad a beruházás, de ha az Uniós pénzt vissza kellene fizetni, az Tartlós felelőssége lenne! Hasonló a 4-es Metró ügy is!
papa.49
Nem erről beszélünk, hanem a legújabb eszement ötletéről a hazugovicsnak a felüljárok lebontásáról, az meg BAROMSÁG, VILÁGOS!!!
Desischado
@Visszafelé forgó propeller: Ki a fenének képzeled te magad, mi?! Karma ésszerű dolgokat írt le, talán fáj az igazság? A metró, ami állandóan elromlik? A Széll Kálmán tér és a Várkert bazár, amit már nem tudom, hányszor átadtak? Vagy a Széll Kálmán tér, amin kiszáradtak a fák, meg kopár teret csináltak belőle? Erre vagy büszke? Annyira birom, mikor hitvány fidesz trollok gyaláznak náluk százszor különb embereket. Jó lenne ha magadba néznél, és bocsánatot kérnél Karmától, mert szükség lenne rá!
Amihez ezek hozzányúlnak, az mind elromlik. Úgy látszik, nincs még elég káosz a Budapesti közlekedésben!
Nessy
Pont erről van szó! Már így is egyre nagyobb a közlekedési káosz a Fővárosban. Most egy ad hoc ötlet miatt a Nagykörút forgalmát hazavágjuk, a fonódó villamosból a 17 -s megpusztul.
Tarlós is imád bontani, aztán az építés már bizonytalan. Óbuda -Újlaknak is neki ugrott bontani, aztán évekbe telt, mire rendbe lett hozva.
Mint ahogy nem tudom melyik potentát esett fejre ifjú éveiben az eperfáról, és utálja a fákat. mert azóta minden fát,bokrot igyekeznek kivágni. A legújabbak: Liget, Római part, Margit sziget! A Kossuth térböl is egy sivár tér lett, egy kacsa úsztatóval. A Dagály fáit is kivágták, még amit nem kellett volna azt is. Az úszóstadion sem éppen egy győzelem. Ennél sokkal jobban nézett ki a pályázatra beadott terv.
Sokkal jobban illett volna a Duna partra, mint amit építettek.
karma1
@Visszafelé forgó propeller: Na idefigyelj, te szerencsetlen agyatlan troll! MINDEN, amit kamubol epitettek, ugy szar, ahogy van! A Szell Kalman ter csak azota nem mukodik jol, amiota befejeztek, tobb eves nyogvenyelos atepites utan. Keptelenek felujitani a 3-as metrot, a Felszabadulas ternel igenis egy meglevo aluljarot toltottek fol. A Varkert bazart harmadszorra sem sikerult befejezni, a minosege pocsek. A Varat a kisbuzinak epitik, nana, hogy azt majd meg kell csinalniuk valahogy, mert orban nem kepes masba beletenni a valagat, csak egy 4 milliardos irodaba, mert otthon a putriban az asztal korul kergettek volna, ha nem ezt teszi.
Az Uszo Arena csak akkor azik be, ha kivul esik az eso - akkor belul szakad.
Felujitani pedig a hulye is tud: A Zeneakademia, a Vigado nem az o muve, viszont sikerult epiteni unios penzbol egy 40 centis kilatot
index.hu/belfold/2009/10/04/40_centis_kilato_epult_40_millioert_bodrogkereszturon/

Nekem ne magyarazz, huzz vissza oda, ahonnan idekuldtek, ott legalabb a sajat mely IQ-d is megtalalja a parjat.
Yoda69
@Visszafelé forgó propeller: Nem tudtam eldonteni, hogy ezt most poenbol irtad, vagy ennyire elvakult orban fan vagy hogy nem latsz ki a fejedbol a szemnek nevezett lukon at?
Ha poennak szantad, hat nem rohogtem halalra magam. Viszont ha komolyan irtad, akkor vagy menj vissza es nyald fenyesre orban szaros segget, vagy keress fel egy elme szakertot.
Pálinkás Pál
@Visszafelé forgó propeller: No te zsírnarancs agyatlan...az általad felsoroltakból mutass egyet,ami megfelelően működik,használható...és értelme van!!Ezeket a kamu projekteket a hozzád hasonló egybites hülyéknek csinálják..
karma1
@Pálinkás Pál: Hat nem tudna mutatni egyet sem. De tudod, idetettek szettrollkodni az oldalt. Vagy ez is csak egy robotprogram, mint ordogvadasz, oszt jonapot...:o))))
karma1
@Peller Anikó: Koszi... Hat Te gyorsabban felismerted,...:o)))
Visszafelé forgó propeller
@karma1: Na figyeljetek okoskáim! Látom egyben hasonlóak vagytok, fikázni mindent, ami mostanában épült. Engem minősítetek agyatlannak, amikor felsorolom az eredményeket, amire tódulnak a túristák, mire ti jöttök ilyen f@szsággal, hogy hányszor adták át a Várkert bazárt meg hogy kiszáradt 3 fa a Moszkva téren? Jó hogy nem az órát említitek, mintha arra járna a Göncöl-szekér. Mutassatok egyetlen olyan nagy beruházást, de csak egy vityilló építést, ahol rögtön minden hibátlanul működött! Beázott a Duna Aréna az évtized legnagyobb viharában, és? Azért van a garancia, hogy majd kijavítják. Nem röhögtök magatokon, hogy ekkora volumenű építkezéseknél ilyen szemmel alig látható hibákon lovagoltok? Jellemző a gyűlöletetekre, hogy karma1 az 50 centis kilátót is Orbánnak tulajdonítja, pedig az még 2009-ben lett átadva. Szánalmasok vagytok.
Eladott Ország
@Visszafelé forgó propeller: www.youtube.com/watch?v=j9jYLorOT6A
www.blikk.hu/aktualis/belfold/maris-beazott-a-4-es-metro/z5m0cth
Budapest — Egy egész medencényi gödör tátong, benne zöldes vízzel a négy hónapja átadott Baross téren, a 4-es metró felett. Körülötte felszedték a kőburkolatot, a területet pedig kordonnal kerítették el.
444.hu/2017/05/24/durvan-beazott-a-viharban-a-tobb-tizmilliardbol-epitett-duna-arena
Durván beázott a viharban a több tízmilliárdból épített Duna Aréna.
és így tovább. и так далее, Putyin seggébe szügyig hatolva.
papa.49
@Eladott Ország: Hagyd úgyse érti meg mert nem akarja, az eszme mindent felülír...
RonaGyuri
Azért ez egyáltalán nem logikátlan

Tarlós nem üres kézzel távozott a kormányülésről

Már biztos unod kedves olvasóm (bár az utóbbi időben már nem tettem) a derék főpolgi vonatkozásban annyit emlegettem az 1990-es The Hunt for Red October című John McTiernan filmet, aminek a nagy jelenetében a főszereplő, Marko Ramius (Sean Connery) kapitányt éltetik az emberei, hogy hősként harcol, pedig pont akkor adja át a tengeralattjárót az amcsiknak! =))
Nos a mi derék tarlós Pityukánk ismét harcba indult a főváros érdekében. A legfőbb szempont az M3-as, amihez – állítólag – 30milliárd hiányzik. Nos nem kapta meg, ártunk és qurmányunk nem adott rá pénzt. Ami akár jelzésértékű is lehetne, az „új” szerelvények körüli problémákra tekintettel, ha nem éppen a kormány lett volna, aki ragaszkodott ehhez a megoldáshoz!
S, hogy a dolog egyértelműbb legyen adtak neki más célokra pénzt dögivel. Persze sokkal fontosabbakra. Jó-pár milliárdot a Nyugati és Keleti terén lévő felüljárok elbontására. Állítólag Őfenesége szerint ronda, szerintem is, de azért ez is bizonyítja, hogy nem szokott tükörbe nézni! =))
És valamilyen varázslatos módon épp 30-at a Fővárosi Állatkertben építendő Biodóm és a teniszcentrum építésére a Margitszigeten! =))
Peller Anikó
@RonaGyuri: Nem lehetne ezeket valahogy folyósítani?
Pálinkás Pál
@Visszafelé forgó propeller: Te vadbarom...még mondhattad volna a dúcse gazdaságos játékvasútját,igaz...jól kihasznált vonal..mióta átadták nem utaztak rajta annyian mint régen egy piros hetesen csúcsidőban!!!
JAJMÁR
Akiknek az építkezés nem megy, azok rombolnak. Mindegy. Az is látványos és pénzt ér!
GézaM
Ez egy összetett dolog, nézzük tárgyilagosan.
1. a felüljárók egy belvárosi övezetbe nem valók, nem szépek, nem illeszkednek a városképbe. A 2010-es években ilyet már egyetlen magára valamit adó város sem épít ilyen helyekre.
2. nagy forgalmú kereszteződésekben a csomópont átbocsátási képességét - akár egy felüljáróhoz képest is - növelheti egy körforgalom.
3. lehet sima egyszerű, jelzőlámpás szabályozású szintbeni kereszteződéseket is kiépíteni, de ekkor figyelembe kell venni, hogy a teljes fázisidőben minden irány rovására kell másodperceket elvenni a ma felüljárón haladó forgalom átengedésére.
4. lebontani egy ma meglévő felüljárót csak az egész térséget érintő, rendkívül átfogó forgalomszabályozási előkészítés után lehet.
Nézzük meg ezt alaposabban. A két említett helyszín egyikén sem célszerű körforgalom építése. A Nyugatinál a villamos előnyben részesítése miatt rendkívül bonyolult lenne, és ugyan vannak rá működő megoldások sok nyugati városban, de ezek itt nem alkalmazhatóak helyhiány miatt. Ugyanis többsávos körforgalom kellene, jelzőlámpás előzsilipelésekkel, amely megakadályozná, hogy a vágányon álljanak meg autók. Csak gondoljunk bele, hogy hányszor áll ma a villamos a balra kanyarodók feltorlódása miatt.
A Keletinél a körforgalom kialakítása helyigény szempontból egyszerű, de itt mindenképpen 3 sávos körforgalomra lenne szükség. Sajnos Magyarországon nincs a vezetőknek gyakorlata a többsávos körforgalmak használatában, így a mainál minden irányból sokkal lassabb áthaladást és több balesetet eredményezne ez a körforgalom (a Rákóczi-Thököly tengelyen kifelé kb. 90%, befelé kb. 80% halad egyenesen, nekik nem lehet egy sávra szűkíteni a behaladást).
Tegnap 70 perc alatt sikerült a Keleti-Astoria távot megtennem kora délután, mert 1 sáv le volt zárva az Astoriánál. Ez a város az elmúlt 2 év rombolása után most már felelősebb közlekedési gondolkodást is mutathatna, kártevő bólogató bábok ugyanis nem jelentenek megfelelő gátat az átgondolatlanság ellen.
Papuska1
@papa.49: Meg fogsz lepődni, de szerintem is az. Ugyan nem építenek egy magára adó városban ilyet, hanem inkább alaguttal, vagy alagút rendszerrel oldják meg ezt a problémát, itt kevés az esély ilyen megépítéséra, a dugó meg így is marad. Ebben az esetben a bontás értelmetlen! Előbb ki kellene találni, hogy az egyébként isalig átjárható kereszteződéssel mit lehet tenni. Ha van jobb ötlet, lehet bontani!
papa.49
@GézaM: Szíves figyelmedbe ajánlom mindkét helyen valamikor körforgalom volt mielőtt a felüljárókat felépítették, és még egy a körforgalom nagyszerű ott ahol az óránként áthaladni szándékozók száma nem haladja meg a kb. 50, 60 at ahol ettől többen vannak ott a körforgalom óriási hátrányt, állandó torlódást jelent...
Amit a többsávos körforgalomról írtál azzal egyetértek, valóban nincs a jármű vezetők nagy százalékának halvány lilafingja se hogyan kellene közlekednie a körforgalomban, pláne a több sávosban, a probléma már a behaladáskor kezdődik megáll lesekszik hátha arra jön egy kóbor valami...De azt se tudom elfogadni, hogy mesterségesen lehetetlenné tesszük a járművek közlekedését mert az csak óriási dugókat okoz mást nem...
papa.49
@Papuska1: Ezzel a városvezetéssel egy zöldhullámot nem lehet kivitelezni, nem hogy átvezető alagutak építését a város alatt, nem beszélve egy jelentős akadályról az Andrássy úton a kisföldalatti 4 méterrel van az úttest alatt, és a bukkanó a Körútnál a főcsatorna miatt van, tehát az alagút kilőve...
Veleda
Lenne dugó, és nagy káosz az amúgy is forgalmas kereszteződésekben. A Szél Kálmán teret is sikerült jól elbaltázni, jöhet a következő rémálom.
simmering73
Nincs elég dugó, csináljunk még egyet. Bontsuk le a felüljárót. Ezt az elmebeteget is a lábánál fogva kell majd fellógatni.
1magyar
Miért? Veszélyes? Vagy talán nincs munkájuk az építőiparban??? Munkanélküliség van.
Fradigege
@karma1: Az a baj a felüljáróval, mert csak!

Új hozzászólás

Hozzászólás írásához regisztráció szükséges. Regisztráljon vagy használja a belépést!


Még karakter írhatElolvastam és elfogadom a moderálási elveket.