Európában alig maradt olyan város, ahol nem lehet kerékpárt szállítani a metrón, Budapest közéjük tartozik.
A 444 szerzője, Bucsy Péter többször fordult már ez ügyben a BKK-hoz. Az alábbi érvek ismétlődtek:
Csak külön kocsiban lenne biztonságos a kerékpárok szállítása.
Koszos lesz az utasok ruhája.
Mozgólépcsőn veszélyes a biciklit szállítani.
A többi nagyvárosban alapvetően két megoldást alkalmaznak:
a szerelvények csak adott részén, jellemzően a végén és elején lehet elhelyezni maximalizált számú biciklit (így működik a HÉV-en is);
csak csúcsidőn kívül lehet a kerékpárt szállítani, elkerülve, hogy a nagy tömegben valaki elessen a biciklikben.
A BKK Vitézy Dávid vezetése alatt, 2013 szeptemberében teszt jelleggel egy villamos (59-es), egy busz (65/165) és egy troli (77-es) járaton vezette be, hogy lehet kerékpárt szállítani. A lap információi szerint nem adódott negatív tapasztalat, mégis megakadt a program.
A kerékpárszállítás nem mindennapos használatra való, hanem kivételes esetekben, defektnél leggyakrabban, segíthet a kerékpáros közlekedőnek haza vagy a szervizbe jutnia.
Úgy tudja a szerző, hogy már meg voltak a tervek is a BKK korábbi vezetése alatt, hogy a budai hegyvidéki buszokra, a külsőbb kerületekbe induló villamosokon például Hűvösvölgy, Kőbánya és Káposztásmegyer irányába 2015-től elkezdődhet a kerékpárbarát-üzem, de ebből nem lett semmi, „jelenleg a villamoshálózat tekintetében folyik a kerékpár-szállítási lehetőségek bővítésének előkészítése.”
(A címoldali illusztráció forrása: Pixabay)
m.cdn.blog.hu/gr/greenr/image/919642_10151529150772367_828858864_o.jpg
iho.hu/media/indomedia/cikkfoto/2009/10/091017_busz/nabi_60brt.jpg
m.blog.hu/ci/cities/image/toronto/toronto_bikerack.jpg
Ó, csak a hirhedt magyar könykvédős, agyatlan bürökrácia bizonyítja állandóan a saját szükségességét!
egyetlen kritérium, hogy 9.00 - 15.00 ig, és 18.oo után.
Szombat-vasárnap és ünnepnapokon nincs idöbeni korlát,
korlátlanul lehet vinni. Viszont buszon és villamoson nem szabad !!