Európában alig maradt olyan város, ahol nem lehet kerékpárt szállítani a metrón, Budapest közéjük tartozik.

A 444 szerzője, Bucsy Péter többször fordult már ez ügyben a BKK-hoz. Az alábbi érvek ismétlődtek:

Csak külön kocsiban lenne biztonságos a kerékpárok szállítása.

Koszos lesz az utasok ruhája.

Mozgólépcsőn veszélyes a biciklit szállítani.

A többi nagyvárosban alapvetően két megoldást alkalmaznak:

a szerelvények csak adott részén, jellemzően a végén és elején lehet elhelyezni maximalizált számú biciklit (így működik a HÉV-en is);

csak csúcsidőn kívül lehet a kerékpárt szállítani, elkerülve, hogy a nagy tömegben valaki elessen a biciklikben.

A BKK Vitézy Dávid vezetése alatt, 2013 szeptemberében teszt jelleggel egy villamos (59-es), egy busz (65/165) és egy troli (77-es) járaton vezette be, hogy lehet kerékpárt szállítani. A lap információi szerint nem adódott negatív tapasztalat, mégis megakadt a program.

A kerékpárszállítás nem mindennapos használatra való, hanem kivételes esetekben, defektnél leggyakrabban, segíthet a kerékpáros közlekedőnek haza vagy a szervizbe jutnia.

Úgy tudja a szerző, hogy már meg voltak a tervek is a BKK korábbi vezetése alatt, hogy a budai hegyvidéki buszokra, a külsőbb kerületekbe induló villamosokon például Hűvösvölgy, Kőbánya és Káposztásmegyer irányába 2015-től elkezdődhet a kerékpárbarát-üzem, de ebből nem lett semmi, „jelenleg a villamoshálózat tekintetében folyik a kerékpár-szállítási lehetőségek bővítésének előkészítése.”

(A címoldali illusztráció forrása: Pixabay)

6 hozzászólásarrow_drop_down_circle

Aki Én
Ez egy magyar busz. Nálunk miért nincs? Érdekes módon az osztrákoknak, németeknek..., sőt, még az USA-nak is megfelelnek.
m.cdn.blog.hu/gr/greenr/image/919642_10151529150772367_828858864_o.jpg

iho.hu/media/indomedia/cikkfoto/2009/10/091017_busz/nabi_60brt.jpg
Aki Én
,,Torontóban 2005-ben izgalmas kísérlet kezdődött, más kanadai városokhoz hasonlóan a városi buszok elejére kezdtek kerékpárszállításra alkalmas tárolókat szerelni. Ugyan a pilot-projekt eredményei alapján nehéz volt megítélni a rendszer hasznosságát (43 ezer napi utasra mindössze 20 bicikli jutott), mégis a program folytatása, és a bővítés mellett döntöttek."

m.blog.hu/ci/cities/image/toronto/toronto_bikerack.jpg
wagabund
@Aki Én: mit mondjak, meglepődtem, amikor megláttam a busz elején a bringát.. jó ötlet, nem kell belül szarakodni.
quadrocopter
"A lap információi szerint nem adódott negatív tapasztalat, mégis megakadt a program."

Ó, csak a hirhedt magyar könykvédős, agyatlan bürökrácia bizonyítja állandóan a saját szükségességét!
szép új világ
Nem csodálkoznék, ha itthon (az Erős és Büszke Országban) azon törnék a fejüket, hogy hogyan lehet megoldani a metró vontatását kerékpárral...
volvós
Bécsben évtizedek óta lehet ( csak a metrón !!) kerékpárt szállitani,
egyetlen kritérium, hogy 9.00 - 15.00 ig, és 18.oo után.
Szombat-vasárnap és ünnepnapokon nincs idöbeni korlát,
korlátlanul lehet vinni. Viszont buszon és villamoson nem szabad !!

Új hozzászólás

Hozzászólás írásához regisztráció szükséges. Regisztráljon vagy használja a belépést!


Még karakter írhatElolvastam és elfogadom a moderálási elveket.