A Magyar Turisztikai Ügynökség (MTÜ) legfrissebb kutatása szerint a magyar háztartások több mint fele, 51 százaléka tervez főszezoni utazást.
A magyar háztartások több mint fele, 51 százaléka tervez főszezoni utazást, míg 2012-ben a megkérdezett háztartásoknak még csupán a 36 százaléka tervezte ezt – mondta Bánhegyi Zsófia, a Magyar Turisztikai Ügynökség vezérigazgató-helyettese az M1 aktuális csatornán szerdán.
Bánhegyi hozzátette, ez azt mutatja, hogy az embereknek több pénze van utazni, a gazdaság erősödik. Az összes tervezett utazás 63,5 százalékát belföldön tervezik eltölteni, a tervezett úti célok között a Balaton áll az első helyen.
A turisztikában dolgozók célja, hogy minél többen Magyarországot válasszák, és ne külföldön költsék el utazásra a pénzüket.
- fogalmazott a vezérigazgató-helyettes
Elindítottak egy kampányt a belföldi turizmus élénkítésére, amelynek fő üzenete, hogy érdemes idehaza keresni az élményeket, nem kell külföldre utazni egy jó nyaralásért – mondta. A kampány azért is indult, mert a családok 25 százaléka még nem döntötte el, hova utazik.
De nem is ez az érdekes, meg az sem, hogy egy kormány által létrehozott szervezet vezetője tolja a kötelező propagandát a szipiszupi gazdaságról. Én inkább azt néztem meg, mi alapján hivatkoznak 2012-es eredményre, mikor ez az "MTÜ" nevű izé csak tavaly óta létezik. A KSH-nak volt egy ilyen kérdése 2012-ben, de abban szerepelt az is, hogy "legalább egy hétre". Itt nincs ilyenről szó, csak utazásról. A vonatkozó rész:
"2012 márciusában a megkérdezett háztartásokban élők több mint kétharmada (6579 ezer fő) nyilatkozott úgy, hogy pénzhiány miatt nem tud elmenni nyaralni évente egyszer, legalább egy hétre"