A DK-s Oláh Lajos képviselő arról kérdezte Seszták Miklós nemzeti fejlesztési minisztert, hogy biztonságosnak tartja-e a 3-as metrón közlekedő orosz szerelvényeket.
Oláh a kérdését még napokkal ezelőtt nyújtotta be, akkor még nem történt meg a pénteki leállás, amikor az utasok 12 percre a kocsiban ragadtak, és azt sem lehetett tudni, hogy a BKV 800 millió forintos kötbért fog követelni az orosz gyártótól.
Seszták helyett Fónagy János államtitkár válaszolt, aki elmondta,
az eddig közel 80 ezer kilométeres próbaüzem és az utasforgalomban elért futásteljesítmény alapján megállapítható, hogy a felújított szerelvények megfelelnek a vasúti közlekedésbiztonság követelményeinek.
És mint írja, a BKV Zrt. tevékenységét, így a felújított járművek üzemeltetését is a Nemzeti Fejlesztési Minisztérium Vasúti Hatósági Főosztálya (NFM-VHF) folyamatosan figyelemmel kíséri és ellenőrzi.
Fónagy kitér arra is, hogy a június 5-én történt kétoldali ajtónyitás egyedi esemény volt, ugyanakkor rávilágított egy konstrukciós hibára.
Mint írja,
az M3-as metróvonalon kiépített, a metrószerelvények közlekedtetését automatikusan végző biztonsági berendezés nem teszi lehetővé a kétoldali ajtónyitást. Megállapítást nyert azonban, hogy a rendszerben csekély ideig fellépő zavarjeleket nem szűrték ki a kellő mértékben, így azok téves parancsot generálhattak. A javítási munka e zavarjelek jövőbeni észlelésére, a hiba újbóli előfordulásának megakadályozására irányul. Mindehhez egy, a járműveken kialakított hardveres megoldásra, és a már telepített szoftvere k módosítására van szükség A szükséges javításokat a Metrowagonmash Nyrt. a BKV Zrt.-vel kötött szerződésnek megfelelően garanciálisan végzi el.
A tobbiben meg igazad van...:o)))