A közlekedési hatóság utasította a BKV-t, hogy az öt felújított orosz metrószerelvényt – értesült az Index. A felújított metrószerelvények a kormány korábbi megállapítása szerint ennek ellenére megfelelnek a biztonsági követelményeknek. Pénteken 12 percen át nem tudták elhagyni az utasok a szerelvényt.
Péntek délutántól csak régi orosz metrószerelvények közlekedhetnek a metróvonalakon, az NFM Közlekedési Hatóság ugyanis utasította a BKV-t, hogy az öt felújított orosz metrószerelvényt vonja ki a forgalomból, tudtuk meg.
Bolla Tibor, a BKV vezérigazgatója az Indexnek megerősítette, hogy a felújított kocsikat átmeneti időre kivonták. Azt egyelőre még nem tudni, hogy ez az átmeneti idő mennyi, de a BKV elvárja, hogy jöjjenek Budapestre az orosz mérnökök, és frissítsék a szoftvereket valamennyi elkészült szerelvényen, és ha majd garantálni tudják, hogy nem történik a csütörtökihez vagy a péntekihez hasonló hiba, akkor a vonatok visszaállhatnak.
Kormány: a 3-as metró megfelel a biztonsági követelményeknek
A DK-s Oláh Lajos képviselő arról kérdezte Seszták Miklós nemzeti fejlesztési minisztert, hogy biztonságosnak tartja-e a 3-as metrón közlekedő orosz szerelvényeket. Oláh a kérdését még napokkal ezelőtt nyújtotta be, akkor még nem történt meg a pénteki leállás, amikor az utasok 12 percre a kocsiban ragadtak, és azt sem lehetett tudni, hogy a BKV 800 millió forintos kötbért fog követelni az orosz gyártótól.
A BKV-t előzőleg amiatt is érte kritika, hogy a 69 milliárd forintért felújított kocsik légkondi nélkül kerültek forgalomba, és képesek voltak olyan meghibásodást produkálni, amire elfogadható magyarázat azóta sem született: a Kálvin téri megállóban minkét oldalon kinyíltak a szerelvény ajtajai.
Tarlós István főpolgármester márciusban még “gyerekbetegségeknk” nevezte a hibákat, melyek szerinte egy ekkora rendszer ilyen nagy mértékű felújítása utáni kezdeti időszakokban előfordulnak. Nem tudni pontosan, hogy a rendszer mérete miért mentené fel a munka elvégzőit, ellenőrzőit és átadóit a felelősség alól, éppenhogy amiatt kellene fokozottan odafigyelni rá. Arról nem is beszélve, hogy a toldozgatott-foldozgatott matuzsálemek rég maguk mögött tudják a gyermek-, ifjú- és felnőttkort is. A népnyúzók (azt hiszem, sosem használtam még ezt a szót, de ide pont megfelel) magasról tesznek az ország infrastrukturális szükségleteire. Amennyiben mégis csinálnak valamit, a lehető legspórolósabbak és leggagyibb megoldást választják – most már a bőrünkre megy a játék!
A pénzünk volt az egyedüli értékünk, azt már vagy elvették vagy most van folyamatban. Az életünk senkit nem érdekel. Veszélyben forog, ha utazunk, ha kórházba megyünk, ha más a véleményünk… – kényurak rabjai, szeszélyeik vágóhídra küldött áldozatai lettünk.