Néhány napja vették észre, hogy elmozdult a támfal a Rákóczi híd pesti hídfőjénél.

A betonelemek körülbelül 5-6 méteres szakaszon váltak el a töltéstől. A közútkezelő szerint nem lett veszélyes az építmény – hangzott el az ATV Híradóban.

A több mint húszéves átkelőnél nem először történt ilyen, a Műszaki Egyetem docense szerint ez a hátránya az olcsóbb technológiának, de a híd ettől még biztonságos.

A pesti hídfőnél néhány napja fedezték fel az elmozdulást, a televízió felvételein jól látszik, hogy néhol több mint 10 centiméterre is kitértek egymástól az elemek.

A híd műszaki felügyeletét végző Budapest Közút munkatársai folyamatosan dolgoznak a fal megerősítésén. Közleményük szerint a balesetveszély megelőzése érdekében kellett ideiglenesen megtámasztani a támfalat.

A Rákóczi hídnál úgynevezett talajtámfalat alkalmaztak, a híd mögé feltöltött föld függőleges megtámasztására, de az egyik alkatrész rendszeresen meghibásodik. Üvegszálas poliészter szalagokról van szó, amelyek a víz hatására korrodálódnak és kiszakadnak, ezzel pedig megszűnik a megtámasztó hatás – magyarázta Dalmy Dénes, a Budapesti Műszaki Egyetem címzetes egyetemi docense.

Tovább rontja a helyzetet, hogy a hídon nemrég elindult a villamosközlekedés, ami felgyorsítja a talajmozgásokat. Az ATV Híradó a BKV-tól szerette volna megtudni, hogy terveznek-e bármilyen rendkívüli intézkedést, esetleg sebességkorlátozást a hídon, de egyelőre nem kaptak választ.

(A címoldali kép forrása: Wikimedia)

Új hozzászólás

Hozzászólás írásához regisztráció szükséges. Regisztráljon vagy használja a belépést!


Még karakter írhatElolvastam és elfogadom a moderálási elveket.