Rossz a CAF-villamosok fékrendszere, több utas is megsérült már emiatt az InfoRádió cikke szerint.

Rossz az új CAF-villamosok fékrendszere, amelyek a 1-es villamos és a budai fonódó vonalán közlekednek, emiatt több utas is már megsérült – olvasható az InfoRádió cikkében. 

A rádiónak erről a villamosvezetők nyilatkoztak, akik szerint gyengébb a villamosok fékrendszere, ezért hosszabb fékúttal kell számolni. Több baleset is megelőzhető lett volna, ha ezt a hibát már hamarabb kijavítják. 

Kolák András, az Egységes Közlekedési Szakszervezet tisztségviselője elmondta, 

sokkal nagyobb fékutat tudnak produkálni ezek a járművek, mint egy hagyományos villamos, de majdnem háromszor akkora fékútja van, mint egy személyautónak. 

Ráadásul a rendszer úgy van kiépítve, hogy minden esetben állóra fékezi a járművet, ami szintúgy balesetveszélyes a szakszervezeti vezető szerint.

Legalább hetente egyszer utasbaleset történik emiatt. A járművön lévő utasok egyensúlyukat vesztik, gyakran még a székekből is kicsúsznak, leesnek. (...)

Egy vészfékezés alkalmával a villamos vezetőfülkéjének üvegét is betörte hátulról az egyik elsodródó utas

- mondta el Kolák, aki szerint ezen esetek miatt mentőt kellett már többször is hívni, amely lassította az adott járat forgalmát. 

A fékrendszer problémáját a Közlekedési Alkalmazottak Polgári Szakszervezetének elnökségi tagja, Deák Krisztián is megerősítette az InfoRádiónak. Szerinte ugyanakkor a hosszabb fékút csak több odafigyelést kíván a villamosvezetőktől, azzal azonban egyetértett, hogy a rendszer állóra fékezési automatizmusát meg kell szüntetni. 

Ha oldhatna a vészfék, akkor az utasbaleseteket meg lehetne előzni, ugyanis ezáltal, hogy a folyamat nem megszakítható, elég erőteljes fékezési folyamat történik, és ha nem kapaszkodnak, vagy nem figyelnek az utasok, akkor bizony megsérülhetnek

- mondta el Deák Krisztián.

Az InfoRádió kereste az üggyel kapcsolatban a Budapesti Közlekedési Központot, de nem válaszoltak még nekik.

(Címlapi kép: wikipedia CC BY-SA 4.0/Kemenymate)

9 hozzászólásarrow_drop_down_circle

RonaGyuri
Á ugyan csak a CAF-ok is, mint a 2-es metró szerelvényei aklimatizálódtak Gorbániához: nem kedvelik a fékek (az ellensúlyokról egyelőre nincs hír) rendszerét! =))
Ez itt nem minden hozzászólás, csak az utolsó néhány. Kattintson, ha mindet olvasná!
KisGenyo2
"sokkal nagyobb fékut" és az "elég erőteljes fékezési folyamat történik" bizony hatalmas ellentmondás, ha belegondolunk. Így látható, hogy a nyilatkozó összevissza beszél. Ebből tudható, hogy kb. annyira hiteles, mint a hetihetes... ;-)
Zeta
Ezt most kire keni Tarlós? Egy város vezetését a folytonosság kellene , hogy jellemezzen, nem a hibák másra kenése.
Ha őt leváltják, minden kész lesz, mikor elköszön?
Foxley
A sofőrök. Úgy vezetnek, hogy mindenki majd hanyatt esik.
papa.49
Valami itt nem kerek, ha hosszabb a fékút mint a hagyományos villamosnál akkor értem, de akkor miért esnek el, ill. ki az ülésből az emberek, mert akkor viszont nagyon jó a fék!!!
Az illatékes kitalálhatná már mi is a gond, vagy evvel is a bolondistókra várnak???
elnyomott
Talán perelni kellene a BKV-t. Legalább egy precedens ítélet más belátásra bírná őket - talán.

Új hozzászólás

Hozzászólás írásához regisztráció szükséges. Regisztráljon vagy használja a belépést!


Még karakter írhatElolvastam és elfogadom a moderálási elveket.