Az átadása óta január végéig 53 olyan nap volt, mikor nem akart senki utazni a felcsúti kisvasúttal, 7 napon keresztül mégis járatták utasok nélkül is.
2016. április 30-án adták át az utazóközönségnek a felcsúti kisvasutat (hivatalos nevén Vál-völgyi kisvasút), amely május elsejétől működik üzemszerűen a Puskás Akadémia és az alcsútdobozi arborétum közötti (a felcsúti állomáson menet közben 10 perces állásidőt tartva) 5,6 kilométeren.
A kisvasút építésének 857 milliós költségéből 600 millió uniós forrásból érkezett, ezt azonban abban az esetben vissza kell fizetni, ha nincs kihasználva a vasútvonal.
Az Átlátszó cikke szerint a megnyitása óta idén január 20-ig 53 olyan nap volt, amikor senki nem akart a vonattal utazni, de 7 napon mégis elindították így, utasok nélkül. Átlagosan napi 113 utas közlekedett a járattal, a kormány viszont átlagosan napi 2507 utassal számolt. Ezt a Nemzetgazdasági Minisztérium tagadta, az Átlátszó ezért perel.
Orbán Viktor miniszterelnök, mikor először támadták a kisvasutat, arról beszélt, hogy akár Bicskéig is meg kell hosszabbítani, ha támadják.
Az atv.hu a cikk nyomán riportot készített, abból az derült ki, hogy a vasutat fenntartó Felcsúti Utánpótlás Nevelésért Alapítványnál dolgozók némelyike azt sem tudta, hogy ők lennének a fenntartók – a kommunikációért felelős igazgató pont szabadságon volt, mikor a stáb kereste. A DK attól tart, a tao-pénzekből tarthatják fenn a vasutat, ami szabálytalan, mert közpénz a tao-pénz.
Az Átlátszó újságírója az atv.hu-nak elmondta, ha a napi 113 utassal számolnak, akkor 120 év alatt térülne meg a beruházás.
(Címlapi kép: wikipedia CC BY-SA 4.0/Christo)
Az Átlátszó cikkében egy szó sincs arról, hogy hányan utaztak ténylegesen viktor játékán.Kizárólag az eladott jegyek számát adták meg.
Ha szorul a kapca akkor lőrinc gázszerelő vetet még pár ezer jegyet és kijön a matek.
Telik a lopott pénzből.