Várhatóan még ezen a héten fokozatosan visszaállhatnak a forgalomba a felújított orosz metrók a BKV vezérigazgatója szerint.

Várhatóan még ezen a héten fokozatosan visszaállhatnak a forgalomba a felújított orosz metrószerelvények, már csak a Nemzeti Fejlesztési Minisztérium engedélyét várják – nyilatkozta a Magyar Nemzetnek Bolla Tibor, a BKV vezérigazgatója.

Az orosz Metrovagonmas kijavította a hibákat az eddigi hat, forgalomba engedett hat szerelvénynél.

Kétszázezernél is több ajtónyitáson és -záráson vagyunk túl, a hatósági döntésig is folyamatosan teszteljük a járműveket. Ezek eddig rendre visszaigazolták a Metrovagonmas állítását a teljes szoftverfrissítésről, illetve arról, hogy ezáltal megszűntek a problémák, és semmi sem veszélyeztetheti az utasok biztonságát.

A metrókocsik műszaki állapota alapján akár már ma is közlekedhetnénk azokon

- mondta el a lapnak Bolla, aki szerint a minisztériumban (illetve az alá tartozó Közlekedési Hatóságnál) az oroszok által benyújtott dokumentációt vizsgálják és elemzik.

A vezérigazgató arról is beszélt, hogy méltánytalanul érték támadások a BKV-t, mert "sufnituninggal" építettek be reléket a felújított szerelvények rendszereibe, hogy a kétoldali ajtónyitás problémáját kiküszöböljék. 

Eddig összesen másfél milliárd forint az a kötbérigény, amelyet hivatalos formában is közöltünk a Metrovagonmassal a hibák miatt, amelyek a felújított járművek forgalomból való kivonásához vezettek. Az orosz fél további egy hét gondolkodási időt kért a válaszához, s várhatóan a jövő héten derül ki: a BKV által összeállított kifogásokból mit ismer el, s mit nem.

Amennyiben elfogadja a teljes összeget, illetve elismerik, hogy az ő hibájukból alakult ki ez a helyzet, akkor könnyű a dolgunk, ugyanis a tételt egyszerűen levonjuk a szerződéses összegből. Viszont ha van vitatott rész, a szerződésünk értelmében arról a bíróságnak kell döntenie. Ez nem szokatlan, ilyen pereink voltak a 2-es és a 4-es metró szerelvényeit szállító francia Alstommal is

- mondta el a lapnak Bolla Tibor.

A cikk szerint Budapesten jelenleg 11 felújított orosz metrószerelvény van a 37-ből, ebből a 11-ből 6 szerelvénynek van már engedélye a közlekedésre, 5 még vár rá, és júliusban érkezhet még két újabb szerelvény. 

A Metrovagonmas 69 milliárd forintért újítja fel a 37 szerelvényt, ezt a pénzt a főváros hitelből fedezi. Az oroszok a cikk szerint már most csúszásban vannak a felújítással, így, ha tartani akarják a jövő nyári véghatáridőt, havonta nem kettő, hanem három szerelvényt kell felújítva és átalakítva visszaküldeniük Budapestre.

A felújított szerelvényeket a sorozatos ajtóhibák (az állomáson nem csak a peron felőli ajtó nyílt ki) után június 26-án vonták ki a forgalomból, mikor az egyik szerelvénynek 10 percen keresztül nem nyíltak ki az ajtói, a tömeg pedig pánikba esett.

(Címlapi kép: wikipedia CC BY-SA 3.0/Teemah)

1 hozzászólásarrow_drop_down_circle

Eladott Ország
Jó munkához idő kell, elb*szotthoz még több. Ennél már csak az lesz gyönyörűbb, amikor a metrókocsikat is Mészáros fogja felújítani, mert alkalmasabb vállalkozót széles e hazában nem találnak arra a feladatra sem. Megevett itt a fene mindent.

Új hozzászólás

Hozzászólás írásához regisztráció szükséges. Regisztráljon vagy használja a belépést!


Még karakter írhatElolvastam és elfogadom a moderálási elveket.