Keményen osztják a BKK-t Facebookon, amióta kiderült, gyanúsított lett abból a fiatalemberből, aki feltárt egy rendszerhibát, és ezt jóhiszeműen közölte az illetékesekkel.
Már alig van egyes fölött a vállalat osztályzata, de lesz ez még durvább is, olyan intenzitással záporoznak a dühös kommentek és az "értékelések".
Szó mi szó, váratlant húzott a BKK azzal, hogy a rendszert működtető T-Systems társaságában bejelentették: feljelentik a fiút, akit később az éjszaka közepén előállítottak a rendőrök. Az ilyesmiért a jobb fej cégek jutalmazni szoktak, hazánkban ez úgy látszik, nem mindenhol divat.
A céget Vitézy Dávid korábbi vezérigazgató is egyesre értékelte.
Néhány jellemző komment:
Feljelenteni azt, aki egy próba után azonnal bejelenti a BKK-nak, hogy a webes fizetési rendszerében orbitális hiba van? Készenléti rendőrség, éjszakai előállítás egy 18 éves hobbi-informatikussal szemben? Milyen világban éltek ti? Hibáztatni magatokon kívül mindenkit, ahelyett hogy önvizsgálatba kezdenétek? Arrogánsan lehülyézni az utazóközönséget, akik fizetnek nektek, hogy használják a szolgáltatásaitokat?”
Őszintén reméli az egész magyar társadalom, hogy aki először szólt a kidőlt fa miatt, az megkapta a méltó büntetését és gyorsított eljárásban ítélték el. Ne tessék itt szórakozni. Aki hibát talál: be a börtönbe!
"A fejlett országokban többnyire bevett gyakorlat, hogy ha egy cég valamilyen rendszerében egy etikus hekker biztonsági rést talál, és ezt jelzi a cégnek, akkor köszönetet és szerződéses keretek között még pénzt is kap. A BKK érezhetően egy másik utat választott, gyakorlatilag rossz szándékú hekkerként kezelik a biztonsági rést találó és jelző fiatalt."
“Ha tárva nyitva hagyom a házam bejárati ajtaját és valaki bejön szólni, hogy be kéne csukni mert így bárki bejöhet rossz szándékkal, akkor nem feljelentem birtokháborításért, hanem megköszönöm hogy szólt és bezárom az ajtót.”
22 hozzászólásarrow_drop_down_circle
Ezt már nem lehet el mismákolni. Ki mennyiért csinyáta a gagyi cuccot? Remélem a dutyiban is ilyen barátságos vendégszeretetnek fogtok örvendezni.
Szólt a BKK-nak a biztonsági résről a hacker – feljelentették
Sok cég nagy pénzeket fizet a hackereknek ha biztonsági rést találnak a rendszerükben. Na persze nem nálunk, hanem ahol komolyan veszik a rendszer sebezhetőségét.
Válasz time július 19., 02:19
Egy lakásba sem nehezebb betörni mint egy számítógépes rendszerbe. Ha valaki betör a lakásodba, akkor hiába magyarázza, hogy csak az ajtó zárszerkezetének gyengeségeire akarta felhívni a figyelmedet.
A számítógépes rendszer annyiban más, hogy az egész világból a karosszékben ülve lehet betörni, és ha valakit elkapnak értelmetlen megbüntetni mert mondjuk a putyintól 3 másodperc múlva büntetlenül betörhet bárki. Tehát a büntetésnek nincs visszatartó ereje.
Ezért jobb helyeken állást kínálnak az ilyen kis lopósoknak (hakkernek).
Te is változtatnál a világon? Tedd velünk!" ...ehhez képest szart sem tudnak ezek az okos emberek :) Inkább tanulnának a fiataloktól, de úgy látszik ez csak duma...Egyébként a Telekom tulajdonában van. A felsővezetők :) www.t-systems.hu/a-t-systemsrol/cegbemutato/felsovezetok
Picit kiigazítom: A lakásodba mindenkit meghívtál, aki jegyet vált. Az egyik belépő kipróbálja, hogy hozzájuthat-e olcsóbban is a jegyhez... és szól neked, hogy igen! Nem lop, nem használja fel az olcsó jegyet, csak figyelmeztet, hogy hibás a jegyárusod... !
szerző:
hvg.hu
2
A Facebookra tett ki egy Svejk-részletet, majd maga is írt egy tökéleteset - erre mondják, ennyike.
"Egyszer meg a mi utcánkban egy aranygyűrűt talált egy szabó. Az emberek figyelmeztették, hogy ne vigye be a rendőrségre, de ővele nem lehetett beszélni. És a rendőrségen roppant barátságosan fogadták, hogy állítólag már be is lett jelentve egy briliánsos aranygyűrű elvesztése, aztán megnézték a gyűrűben a követ, és azt mondták neki: "Hallja maga, hisz ez üveg és nem briliáns. Mennyit kapott azért a briliánsért? Ismerjük mi az ilyen becsületes megtalálókat." A végén kiderült, hogy még valaki elvesztett egy aranygyűrűt, hamis briliánssal, valami családi emléket, de azért a szabónak mégis ülni kellett három napot, mert izgalmában hatóság elleni sértést követett el."
Ennél jobbat nehéz találni a BKK-botrányról.
hvg.hu/kultura/20170721_Dragoman_Gyorgy_megtalalta_a_tokeletes_idezetet_a_BKKbotranyhoz?s=hk
július 18., 21:22 ·
Én egy 18 éves, most érettségiző, átlagos gyerek vagyok. Talán ami az átlagostól eltér, az annyi, hogy bíztam abban, én is segíthetek egy hiba megoldásában.
Felfedeztem múlt pénteken, hogy 50 forintért vehettem havi bérletet a BKK új, internetes e-jegy rendszerében, majd erről két perccel később tájékoztattam őket. A bérletet nem használtam fel, még csak nem is Budapest közelében élek, soha nem is utaztam a BKK egyik járatán sem. A célom csupán annyi volt, hogy jelezzem a BKK-nak a hibát annak érdekében, hogy megoldhassák azt és más ne használja ki ( például arra, hogy féláron értékesítse a bérleteket a saját hasznára ).
A BKK-nak négy nap alatt még nem sikerült válaszolniuk számomra, ellenben a mai sajtótájékoztatójukon azt mondták, kibertámadásról van szó és feljelentést tettek. Egy amatőr, sok ember által kihasználható hibát vettem észre – senki sem gondolhatja komolyan, hogy egy 18 éves gyerek játszott volna ki egy komoly biztonsági rendszert majd úgy akart volna bűncselekményt elkövetni, hogy arról azonnal szólt az illetékeseknek.
Meggyőződésem, hogy amennyiben nem szólok a hibáról, nem jelentenek fel. A bérletem csak azután lett érvénytelenítve, hogy a levelemet elküldtem számukra.
Ezt a bejegyzést a nevem és személyazonosságom nélkül szerettem volna közzétenni. Arra kérlek Téged, hogy segíts te is azzal, hogy megosztod ezt a bejegyzést ismerőseid körében annak érdekében, hogy a BKK jobb belátásra térjen és lássa, hogy tettem célja csupán a segítő szándék volt, semmilyen módon nem károsítottam vagy akartam megkárosítani őket. Reménykedem abban, hogy ez esetben a BKK mérlegelni fogja a feljelentés visszavonását."
Ebben az országban ha segítséget kérsz vagy adsz bűnözőnek néznek...Vezetői fotelben recskázás közben találnak ki ilyeneket...A klímás irodából dobálnám ki őket az aszfaltra tűző napon had égjenek... Szerintem az igazgazónak az esze miatt jogosítványa sincs sofőrt alkalmaz háztól házig...azért szúrja a szemét ,hogy diák fedesztel fel ezt a hibát.. ezért meg kell alázni taposni
Mindenki hibás, csak én nem, bebebe.
A biztonsági réseket felfedő online felhasználók megkeresték a BKK-t, hogy állítsák le a
rendszert és javítsák ki azt, azonban ahelyett, hogy a cég vezetése megköszönte volna azt, hogy a hibára felhívták a figyelmüket, egy igen undorító válasszal reagáltak. Ez pedig tökéletes képe annak, ahogyan a mai magyar kormány, és annak szervezetei működnek, hülyének nézve a saját polgárait.A főpolgármester helyettes tovább folytatta kitűnő gondolatmenetét. „ Ez a webshop semmivel nem gagyibb, mint az itthon működő hasonló szolgáltatások. Kíváncsi lennék, ha mást támadnának be, mennyi idő alatt rogyna térdre. Tudom, hogy sokaknak fáj, hogy ez a projekt megvalósult – ilyen világban élünk – nem meglepetés, de nem örülünk neki.” Tehát ahelyett hogy a BKK elismerte volna, hogy az elektronikus rendszere tele van technikai hibákkal, megköszönte volna azoknak, akik erre felhívták a figyelmet, elküldte őket a fenébe.
A BKK kommunikációja egy 6 éves gyermek szintjén van, aki megsértődik bármit is mondanak
neki, majd a másikat hibáztatva beárulja őket anyucinak, akik ez esetben az újságírók. Ahelyett, hogy egyszer az életben elismernék, hogy a rendszer hibás, és javításra szorul, mindenki mást hülyének néznek.
Annyi jó talán mégis van ebben a trágyában, hogy kiderült: nem is kevés normális ember él
kicsiny hazánkban. Ez a BKK vezetőire nem vonatkozik, de azokra az emberekre, akik dühükben széttrollkodták a BKK Facebook profilját, feltétlenül. Szóval mégsem reménytelen teljesen. Mindeközben rohadtul nincs kedve senkinek nyomozni Váradi András halálának gyanús körülményei ügyében.
A pénz jól elirányítja önmagát, és a gazdaságot a kétkabátos kuszaszemű zsenik nélkül is.
Új hozzászólás