Nehéz eldönteni, ki hibázott. Ami biztos, a pénztáros minősíthetetlen hangnemet használt.
Egy szombathelyi bevásárlóközpontban történt az egyébként nem szokatlan eset: vásárlás közben kiflit adtak egy kétéves kisgyermek kezébe.
József, az édesapa a vaol.hu-nak azt mondta, ez már több boltban is előfordult, és eddig nem volt belőle probléma, a terméket mindig kifizették. Most is ez volt a cél, de a pénztáros lehordta őket a sárga földig.
Jeleztem, hogy szeretném kifizetni a kiflit, mire az eladó minősíthetetlen hangnemben közölte, hogy mit képzelünk mi magunkról, és egyébként is hogy meri a koszos kezű gyermekem összetapogatni a pékárut – mesélte a sértett férfi a történetet, aki egyúttal hangsúlyozta, egyáltalán nem volt koszos a gyermek keze. – Nagyon megalázó volt. Nemcsak azért, mert gyakorlatilag azt sugallták, hogy el akarjuk lopni a kiflit, hanem nyilván egy szülőnek sem esik jól, hogy "lekoszosozzák" a gyermekét. Lelkiismeretes szülőként ekkor döntöttem úgy, hogy a Vásárlók Könyvébe beírom a panaszomat.
- mondta József, akinek először oda sem akarták adni a könyvet, sőt közben a biztonsági őr is bekapcsolódott a vitába.
Az üzlet vezetősége később elnézést kért, és azt ígérték, a munkatársaik figyelmét ismételten felhívják a vásárlóbarát magatartásra.
A lap szakértőt is megszólaltatott az üggyel kapcsolatban, aki azt mondta, az eset nem tartozik a fogyasztóvédelem hatáskörébe, így a kereskedelmi dolgozók belátására van bízva. Ha betegség, vagy bármi más miatt muszáj fizetés előtt beleennünk-innunk az árucikkbe, érdemes szólni a dolgozóknak, és így nem lesz semmi probléma. Másrészt rengeteg visszaélés is történik, ezért okoz némi fejtörést a dolog.
40 hozzászólásarrow_drop_down_circle
Az a kasszásmaca aki így viselkedik húzzon a büdös francba, mert udvariasan is elmondhatta volna a bolti szabályt erre vonatkozóan.
Talán az a legemberibb képességünk, h képesek vagyunk a szükségleteink kielégítését elhalasztani. Ezért nem szrunk úgy általában a járdára, nem üzekedünk buszon, boltokban és nem hugyozunk a pénztárosra.
A körülményekből nem úgy tűnik, hogy azt a rohadt 1.db. kiflit el akarták volna summantani!
Azért mégsem egy selmeczi "csak" gabrielláról van szó! A kisbetű nem a véletlen műve!
Ha szarni akar a kölyök akkor szarik, mert pelenka van rajta. Ha meg kicsit nagyobb, akkor a szülő hanyatt-homlok elrohan vele egy vécére, ha van a közelben, és hagyja a fenébe a vásárlást.
Nem tudhatjuk, hogy ez a szülő hol mindenhol járt előzőleg a gyerekkel, ahol nem tudta megetetni vagy megitatni, és ezt egyébként a vásárlás utánra tervezte, de szülő tervez, gyerek végez!
A pénztáros dolga pedig az, hogy tudomásul veszi, hogy be kell ütnie egy egész kifli árát, bár látszólag csak egy fél kifli van a kosárban vagy a gyereknél. Vevők, ottdolgozók sokkal többet lopnak egy fél kiflinél, amit egyébként is kifizetnek.
ott Szombathelyen a pénztárosnak rossz napja lehetett...így is, úgy is...
Van egy ilyen szó a kereskedelemben, ha jól tudom káló, amit belekalkulálnak mínusszal a nyereségbe. Szerintem a kis bolti lopások még beleférnek ebbe a kálóba. (a kifizetett elmajszolt kifli nem tartozik ide!). A többit meg a kamerák, a biztonsági őrök kiszűrik. Legalábbis, remélhetőleg, a nagy részét.
nos ez a kihívás igazából..
a pénztáros is emberből van, nemcsak a kedves vevő..
Orban ellen is igy kikelsz amikor megserti az unios szabalyokat ?
Gondolom, nem én voltam az egyetlen olyan vevő, aki úgy csitított le egy 2 (két) éves gyereket, hogy adott valami bolti terméket a kezébe, amit aztán természetesen bejelentett a pénztárnál. Mint a jelen esetben is igazolódott, ez a szülő se lopni akart, csak nyugodtan vásárolni.
A Fogyasztóvédelem pedig elmehet a ...-ba. Pont a vevők védelme lenne a feladata.
Erre nincs bocsánat!
Új hozzászólás