Habár akut munkaerőhiány még nem alakult ki, egyre kevesebb a buszsofőr Szegeden, ahol a helyi közlekedési társaság bérei nem tudnak lépést tartani a fővárosiakkal.
A Szegedi Közlekedési Társaság bruttó órabére ezer forint, a túlóráért százötven százalék jár. A budapesti cégnél ugyanakkor az órabér 1300 forint, a munkavállalónak ingyen szállást biztosítanak.
Sétajáratra a fővárosban már 1450 forintos órabérért keresnek sofőrt, Németországban pedig ennek háromszorosát is meg lehet keresni, van, ahol 500 euró nyaralási pénzt is biztosítanak.
Munkaerőhiányról és elvándorlásról még nincs szó, legalábbis a Szegedi Közlekedési Társaság vezetője szerint, még képesek a távozó munkavállalók pótlására – hetente négyszáz túlóra mellett.
Majó-Petri Zoltán szerint legalább ekkora gond a járművezetői csapat korfája és az ezzel összefüggő egészségügyi problémák, a táppénzes napok számának folyamatos emelkedése.
Törekednek arra, hogy minél több vezetőnek legyen trolira és villamosra is jogosítványa, így a létszámhiány rugalmasabban kezelhető. Sőt, vannak jogosítvánnyal rendelkező szerelők is, akik időnként beállnak vezetni.
9 hozzászólásarrow_drop_down_circle
szeretettel várja a többieket is...akárcsak a londoni magyar buszsofőrök..
egy darukezelő panaszkodott, hogy Németországba hívták azonnali munkakezdéssel, havi nettó egy milla kezdő fizetéssel, egy feltétellel...beszélnie kell a német nyelvet...na ez nem megy...ő marad...mindannyiunk legnagyobb örömére.
a hentes-mészárosokról nem is beszélve...mind kint vannak(kivéve aki itt maradt)
@simmering73: Pesten mar az utasok mondjak meg az iranyt, merre kell a busznak mennie, mert sok sofor nem is ismeri Pestetm, csak azt az egy jaratot, amin o megy.
Nincs tobb kerdesem.
Nem panaszkodni es minimalberes rabszolgakat kell tartani, hanem tessek oket unios szinten megfizetni es azonnal megszunik a munkaerohiany. (Es ezzel parhuzamosan az allami segelyeket illetve tamogatasokat felulvizsgalni.)
Új hozzászólás