Habár akut munkaerőhiány még nem alakult ki, egyre kevesebb a buszsofőr Szegeden, ahol a helyi közlekedési társaság bérei nem tudnak lépést tartani a fővárosiakkal. 

A Szegedi Közlekedési Társaság bruttó órabére ezer forint, a túlóráért százötven százalék jár. A budapesti cégnél ugyanakkor az órabér 1300 forint, a munkavállalónak ingyen szállást biztosítanak.

Sétajáratra a fővárosban már 1450 forintos órabérért keresnek sofőrt, Németországban pedig ennek háromszorosát is meg lehet keresni, van, ahol 500 euró nyaralási pénzt is biztosítanak. 

Már a szerelők vezetik a buszt, annyira kevés a sofőr Szegeden

Munkaerőhiányról és elvándorlásról még nincs szó, legalábbis a Szegedi Közlekedési Társaság vezetője szerint, még képesek a távozó munkavállalók pótlására – hetente négyszáz túlóra mellett.

Majó-Petri Zoltán szerint legalább ekkora gond a járművezetői csapat korfája és az ezzel összefüggő egészségügyi problémák, a táppénzes napok számának folyamatos emelkedése.

Törekednek arra, hogy minél több vezetőnek legyen trolira és villamosra is jogosítványa, így a létszámhiány rugalmasabban kezelhető. Sőt, vannak jogosítvánnyal rendelkező szerelők is, akik időnként beállnak vezetni.

(Délmagyar)

9 hozzászólásarrow_drop_down_circle

ila51
@simmering73: ... a busz az árokban...mondja a csávó : átadtam a helyem egy nyugdíjas néninek , de nem szólt hogy nem tud vezetni
Ez itt nem minden hozzászólás, csak az utolsó néhány. Kattintson, ha mindet olvasná!
ila51
@simmering73: ... a busz az árokban...mondja a csávó : átadtam a helyem egy nyugdíjas néninek , de nem szólt hogy nem tud vezetni
wagabund
amíg mi szomorkodunk ezen a buszsofőr anomálián, addig az a buszvezető, aki Norvégiába ment többedmagával ugyanilyen városi járatra, az puszil minket...mert a betanulási időre(helyismeret, alapvető nyelv-kresz, és egyéb ismeretek) idejére is havi egymillát kap nettó..plusz a lakhatását is a cég állja...

szeretettel várja a többieket is...akárcsak a londoni magyar buszsofőrök..

egy darukezelő panaszkodott, hogy Németországba hívták azonnali munkakezdéssel, havi nettó egy milla kezdő fizetéssel, egy feltétellel...beszélnie kell a német nyelvet...na ez nem megy...ő marad...mindannyiunk legnagyobb örömére.

a hentes-mészárosokról nem is beszélve...mind kint vannak(kivéve aki itt maradt)
karma1
Jo dolog a rosszban: ezentul egyetlen busz sem fog meghibasodni, mert a szerelok maguknak tutira jol megcsinaljak a buszokat,...:o)))))

@simmering73: Pesten mar az utasok mondjak meg az iranyt, merre kell a busznak mennie, mert sok sofor nem is ismeri Pestetm, csak azt az egy jaratot, amin o megy.
wpym
Es a fejesek fizetese vajon, lepest tud tartani a fovarosi berekkel? Igen!
Nincs tobb kerdesem.

Nem panaszkodni es minimalberes rabszolgakat kell tartani, hanem tessek oket unios szinten megfizetni es azonnal megszunik a munkaerohiany. (Es ezzel parhuzamosan az allami segelyeket illetve tamogatasokat felulvizsgalni.)

Új hozzászólás

Hozzászólás írásához regisztráció szükséges. Regisztráljon vagy használja a belépést!


Még karakter írhatElolvastam és elfogadom a moderálási elveket.