Újabb adatbázis került a 24.hu birtokába: ebben a lap meg nem nevezett forrásának állítása szerint a BKK Mol Bubi közbringarendszer aktív szerződéseinek egy része található, 5604 ember regisztrációs száma (ID), telefonszáma, és ha megadta, e-mail címe is.
A titkos forrás állítása szerint a július 13-án indult, majd azóta leállított, a T-Systems Magyarország által, saját költségen új platformra kerülő BKK e-jegyrendszer hiányosságai után kezdte el vizsgálni a Budapesti Közlekedési Központ további termékeit.
Mint fogalmazott:
Tavaly óta tudok a hibáról. Kipróbáltam, hogy működik-e, de akkor adatokat nem húztam le a rendszerükből. Akkor kezdtem el foglalkozni a BKK-val megint, mikor kibuktak az e-jegyes amatőr hibák.
A forrás véleménye szerint ez esetben is kritikus minősítésű hiba volt az oldalon, ezért fért hozzá a Mol Bubi adatbázisához.
Pont ezeket az adatokat húztam lefele, amikor a BKK lekapcsolta az oldalt, 17 óra valamikor, utána ott virít a hibaüzenet rajta.
A 24.hu szerkesztője minderről úgy vélekedett a terjedelmes tényfeltáró cikkben, hogy lehetséges, ennek köszönhető, hogy "a bkk.hu oldala lehalt, nem volt elérhető".
Hatósági eljárást már indíthatnék, hiszen beadvány és panasz is érkezett hozzánk azóta. Még nem döntöttem, hogy milyen vizsgálatot indítok, azzal megvárnám a BKK válaszát. A döntést az is befolyásolja, hogy milyen más adatokat kapok, illetőleg azok mennyire relevánsak.
– mondta el a 24.hu kérdésére Péterfalvi Attila, a Nemzeti Adatvédelmi és Információszabadság Hatóság elnöke.
Az eddig is fordulatokban gazdag BKK-botrány újabb részleteit itt olvashatja el.
Címlapkép: illusztráció, Youtube
Szivet melengeto ez a tarhas tarlos