Se a légiirányítás, se a földi kiszolgáló cégek nem tudnak róla, hogy két hét múlva már a RonanAir is Ferihegyről repülne. Ami nem csoda, hisz még hatósági engedélyeket se kérték be.

Miközben júliusban büszkén jelentette be az új magyar légitársaság, a RonanAir Légiközlekedési Kft. egyedüli tulajdonosa, hogy a nyár végére elindulnak, egyelőre még Ferihegyen se tudnak róluk, sőt még a hatósági engedélyeik sincsenek meg mindehhez – írja a 24.hu a Magyar Nemzetre hivatkozva.

A cég tulajdonosa, Rohan Nanayakkara – aki egyben a Srí Lanka-i tiszteletbeli magyar konzul is – júlusban jelentette be az új cég indulását azzal, hogy 22 városba indítanának menetrend szerinti járatokat: az első fázisban európai, később Közel-Kelet és Ázsia, végül Észak-Amerika felé. Nem felejtette el megemlíteni azt sem, hogy a cég maximálisan élvezi a miniszterelnök, a parlament elnöke és Szíjjártó Péter külügyminiszter támogatását is.

Kamunak tűnik a pár hét múlva induló új magyar légitársaság

Ehhez képest a Magyar Nemzet megkeresésére Hardy Mihály szóvivő csak annyit tudott megerősíteni, hogy a társaság egyszer, informálisan megkereste ugyan őket, de ennél tovább nem jutottak a tárgyalások.

A RonanAir ugyanakkor azért már toborozza a legénységet, álláshirdetéseikből az is kiderül, hogy ATR 72-500 típusú repülőgépekhez keresnek személyzetet, honlapjukon viszont továbbra sem található semmilyen érdemi információ, és még beharangozó reklámkampányuk sem indult. A lapnak sikerült megszereznie egy promóciós anyagot, amelyből kiderül, hogy nyugat-európai városok mellett Pozsonyba, Debrecenen keresztül Marosvásárhelyre és Zágrábba is indítanának járatokat – csupa olyan célpontra, amelyek Budapestről vonattal is könnyedén elérhetők.

A Nemzet a reptér földi kiszolgálását végző cégeknél is érdeklődött, ahol szintén hasonló választ kaptak: a RonanAir kért ugyan ajánlatot, de szerződéskötésre nem került sor.

Mindez azért különös, mert egy új légitársaság indulását megelőzően már legalább másfél-két hónappal korábban (tehát már a júliusi bejelentés előtt) meg kellett volna kötni a szerződést. A Magyar Nemzet értesülései szerint azonban a cég még a hatósági engedélyeket sem szerezte meg.

Honnan ismerős ez...?

A Wikipedián szépen dokumentálva megvan még a hasonlóképp gyanúsan indult, majd hamvába hol Sólyom Hungarian Airways története. Az üzemeltető Sólyom Hungarian Airways Kft. bejegyzése 2013. június 13-án történt meg, sajtónyilvánosságot elsőként 2013. július 6-án egy Magyar Nemzetben megjelenő tudósításban kapott. A társaság működését hat darab Boeing 737-500-as típusú keskenytörzsű repülőgéppel kívánta megkezdeni, melyek a teljes szervizelés után érkeztek volna Magyarországra. Az első, Álmos vezér névre keresztelt gépük 2013. augusztus 18-án szállt le a Liszt Ferenc Nemzetközi repülőtéren.

Az IHO, internetes újság információi szerint tizenhat, a Sólyom Hungarian Airways-hez köthető leányvállalatot alapítottak meg, de 2013. október 10-én a cég közölte dolgozóival, hogy a befektetővel folytatott tárgyalások megakadása miatt fizetésképtelenné vált, és már a szeptemberi fizetéseket sem képes folyósítani. Egyes vélemények szerint a felvázolt terveknek nem volt realitásuk, más vélemények szerint pedig valójában nem is légitársaság alapítása, hanem egy céges adatbázis kiépítése volt a valódi cél.

2014. március elejére a Nemzeti Közlekedési Hatóságnál folyó engedélyeztetési eljárás utolsó fázisba került a légitársaság. A társaság már a Boeing repülőgépgyártól megvásárolta az ilyenkor szokásos műszaki dokumentációkat is. Az év végére viszont megint jelentős anyagi nehézségekről érkeztek hírek, melyek kétségessé tették, hogy a cég valaha képes lesz utazások lebonyolítására. Az utolsó hírek 2015-ben érkeztek a cégről, melyek engedélyek hiányáról és veszteségekről szóltak, azóta pedig semmilyen előrelépés nem történt. 

Fotó és címlapkép: RonanAir

12 hozzászólásarrow_drop_down_circle

Ez itt nem minden hozzászólás, csak az utolsó néhány. Kattintson, ha mindet olvasná!
nemkati
"indítanának járatokat – csupa olyan célpontra, amelyek Budapestről vonattal is könnyedén elérhetők." Majd oda fog járkálni Rogán, Szíjjártó, meg 0rbán is, még el is érheti a kihasználtság a felcsúti kisvasútét.
De a legszebb, hogy a magyar légitársaságot RonanAir-nek hívják, és egy Rohan Nanayakkara nevű echte magyar a tulajdonosa. Legyünk büszkék!
egyember
@kokopelli: Sőt: "Vasvillával szilvát aszalni sem."
egyember
A cikkel különben semmi problemma. Csak a dátum hibás: ápr.1. a megjelenés.
human
@egyember: Már ide is repült egy utasszállító a logójukkal. Aztán eltűntek, mint szamár a ködben. Vajon miért érhet meg valakinek milliárdokat, hogy egy eleve halálra ítélt vállalkozást beindítson? Furcsa.
qxy
Jóvanna. mit kell kötekedni? disznó telepet is lehet üzemeltetni disznó nélkül nem? Meg van a telep oszt jónapot. Itt is, meg van a terv, nincs semmi de azéééé támogatás jár nem?

Új hozzászólás

Hozzászólás írásához regisztráció szükséges. Regisztráljon vagy használja a belépést!


Még karakter írhatElolvastam és elfogadom a moderálási elveket.