A Belügyminisztérium szerint jelentős megtakarítás érhető el, ha az államigazgatási telefonszolgáltatás állami kézben bővül.
Jelentős megtakarítás érhető el, ha a több évtizede működő államigazgatási telefonszolgáltatást az állami tulajdonban álló Nemzeti Infokommunikációs Szolgáltató Zrt. (NISZ) tovább bővíti – közölte kedden a Belügyminisztérium (BM) az MTI-vel.
Korábban Varju László, a Demokratikus koalíció alelnöke sajtótájékoztatón szégyenletesnek nevezte és tiltakozott az ellen, hogy a kormány "zárt telefonhálózatot" hozzon létre kormányzati és attól független szervezetek között.
Varju László arra a lapinformációra hivatkozott, miszerint a kormány elrendeli, hogy minden államigazgatási és rendvédelmi szervet, kormányhivatalt, állami kórházat, kormányzati fenntartású közigazgatási szervet, valamint az Országos Bírósági Hivatalt és a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóságot is nem nyilvános, vezetékes telefonszolgáltatással kell összekötni.
A Belügyminisztérium közleménye szerint a NISZ a 2012-ben átvett rendszerben 80 ezer államigazgatási telefonszámon nyújt szolgáltatást, a kormány döntése tehát csak a jelenlegi szolgáltatás bővítését, ezzel együtt jelentős költségvetési megtakarítást jelent, mivel a NISZ a többi piaci szolgáltatóval nagykereskedelmi áron szerződhet a kormányzati hálózaton kívülre irányuló hívások továbbítására.
A kormány elvi döntést hozott arról, hogy a központi államigazgatási szervek és területi szerveik, a fővárosi és megyei kormányhivatalok, az állami fenntartásban, illetve tulajdonban álló egészségügyi intézmények, a kormány irányítása vagy felügyelete alá tartozó egyéb szervezetek nem nyilvános, helyhez kötött telefonszolgáltatását a jövőben a NISZ nyújtsa.
A kormányhatározat szerint a kabinet felkérte az illetékes minisztereket, hogy vizsgálják meg ezt a lehetőséget, és készítsenek előterjesztést a telefonszolgáltatás kialakításának feltételeiről, üteméről, várható költségeiről, és terjesszék azt a kormány elé.
(MTI)
(Címlapi kép: pixabay.com CCO)
Putyinisztán lesz itt nemsokára!!!