Nem sokan hittek benne, de végül elkészült a tanulmány, ami a feltétele volt annak, hogy a főpolgármester újragondolja a római-parti gát ügyét.
Fotó: Kovács Tamás/MTI
Múlt pénteken leadták azt a tanulmányt, amit Lányi András filozófus vezetésével készítettek, és a civilek szerint azt támasztja alá, hogy a Csillaghegyi-öblözetet védeni hivatott gátat nem közvetlenül a Római-partra lenne célszerű építeni, hanem beljebb, a Nánási–Királyok útja nyomvonalon.
Korábban Tarlósék is készíttettek egy tanulmányt a Műszaki Egyetemmel, amely arra a következtetésre jutott, hogy az árvízi védvonalat közvetlenül a parton a legcélszerűbb meghúzni. A főváros ezt a tervet támogatta volna, de Tarlós azt mondta Lányi András filozófusnak, ha augusztus 20-a előtt leadnak egy másik, kimerítően részletes tanulmányt, amelyet legalább egy vízügyi szakember is jegyez, akkor a kérdést hajlandó újra megfontolni, és ismét a közgyűlés elé terjeszteni.
A HVG úgy tudja, míg a fővárosnak a part menti verzió alátámasztása mintegy hatszázmillió forintjába került,
a civilek 0 (nulla) forintból összehoztak egy olyan tanulmányt, amelyet neves szakemberek jegyeznek:
a vízügyi részt Dr. Koncsos László, a BME Vízi Közmű és Környezetmérnöki Tanszékének vezetője, a környezetvédelmi és urbanisztikai részt Bardóczi Sándor tájépítész, a szociológiai tanulmányt pedig Tosics Iván városszociológus készítette.
Most már csak az a kérdés, Tarlós István állja-e a szavát.
Kulonben pedig @papa49 es @human beirasa lep eletbe automatikusan...