De M. Richárd közel a duplájával száguldozott. Igaz, ezt csak az igazságügyi szakértő szakvéleménye után ismerte el.

Bár a szemtanúk vallomásai már korábban is gyorshajtásról szóltak, csak azután ismerte el a felelősségét M. Richárd, hogy az igazságügyi szakértő is megerősítette: a férfi 135-140 km/órával száguldott a Dózsa György úton. Miközben a halálos gázolás elkerülhető lett volna, ha a férfi betartja a megengedett 50 km-es sebességhatárt, de még akkor is, ha valóban csak annyira lépi túl, amennyire első vallomásában állította – írja az Index.

Amikor a rendőrség még csak tanúként hallgatta ki, a férfi azt állította, úgy 50-70 kilométer/órás sebességgel haladt, bár "elképzelhetőnek tartotta", hogy volt az kicsit több is. Elemzésében a szakértő arra jutott, hogy az ütközés pillanatában a Mercedes sebessége 125-130 km/óra lehetett, közvetlenül a fékezés előtt pedig 135-140-nel haladt.

Még hetvennél is megúszható lett volna a Dózsa György úti tragédia

A szakértő szerint, ha M. Richárd a vallomásában először említett (a megengedettnél így is nagyobb) 60-72 km-es sebességgel haladt volna, egy vészfékezéssel még el tudta volna kerülni az ütközést. Ha pedig betartja a sebességkorlátozást,és 50-nel közlekedik, akkor elég lett volna lassítania.

Amikor még nem volt ismert a szakértői vélemény, M. Richárd nemcsak azt állította a rendőröknek, hogy nem ment a megengedettnél sokkal gyorsabban, hanem azt is, hogy nem érzi magát felelősnek. Ezen a véleményén csak azután változtatott, hogy – immár gyanúsítottként – megismerte a szakértői véleményt és a tanúvallomásokat, amelyek egyértelműen cáfolják őt.

Még hetvennél is megúszható lett volna a Dózsa György úti tragédia

Bánja, de azért nem annyira

A férfi azt hangoztatja: őszintén bánja, hogy ilyen tragikus balesetet okozott, de szerinte a szakértői vélemények alapján a másik autós is felelős. Bár múlt héten bejárta a sajtót egy nyilatkozata, mely szerint elismeri felelősségét és bocsánatkérés és kártérítés ügyében szándékozik keresni az érintett családokat, az Index úgy tudja, eddig egyik sem történt meg.

A rendszeresen felmerülő kérdés: hogy lehet még szabadlábon?

Bár a férfi büntetett előéletű (a kecskeméti maffiaper egyik fő alakja), és ismert figurája az éjszakai életnek, mégsincs semmi szokatlan abban, hogy nem került előzetes letartóztatásba, sőt még külföldre is utazhatott nyaralni a barátnőjével.

Enenk oka, hogy bár M. Richárd szándékosan ment gyorsan, de a balesetet gondatlanságból követte el, ez pedig büntetőjogilag akkor is enyhít a tette megítélésén, ha a balesetben emiatt ketten meghaltak. Az pedig, hogy korábban milyen büntetőügyei voltak, nem számít, hiszen ezek nincsenek összefüggésben a balesettel.

Más lenne az ügy megítélése jogilag, ha M. részegen vagy tudatmódosító szer hatása alatt vezetett volna, akkor ugyanis már nem gondatlanságnak minősítik a tettét. Csakhogy – bár kiderült, hogy találtak kokainmaradványokat a vizeletében – a szakértői vizsgálat azt mutatta, hogy a szert 2-3 nappal korábban fogyaszthatta, így már bizonyíthatóan nem állt a hatása alatt a baleset történtekor.

További részletek az Index cikkében!

Fotók és címlapkép: MTI / Mohai Balázs, Katasztrófavédelem

26 hozzászólásarrow_drop_down_circle

simmering73
@lusta: Ez a 140 annyit tesz, hogy a vétlen autós benézett a kereszteződésbe, nem látott autót és tovább ment. A következő pillanatban pedig már halott volt. Nem is láthatta a vétkes autót.
Ez itt az összes hozzászólás. Kattintson, ha csak a legfrissebbeket olvasná!
RonaGyuri
majd jönnek a derék ügyvédek és megállapítják, hogy a sebesség nincs okozati összefüggésben a balesettel! =))
Ez nem vicc ilyen már volt mikor egy harmadrangú énekes gyilkolt le egy rendőrt!
Pálinkás Pál
@RonaGyuri: Igen...de...a balesetet az okozta hogy a másik autó eléfordult!Most lehet azt ragozni hogyha 70-nel ment volna akkor meg tud álni,de ennyi erővel meg lehet azt mondani hogy ha a másik betartja a KRESZ-t...akkor akár 300-al is mehetett volna.Azért legyünk őszinték...ezt az egészet azért fujják fel,mert ő benne az egyik résztvevő...Ha veszed a fáradtságot,és utána nézel,azóta történtek sokkal súlyosabb balesetek ..és nem írdogálunki itt róla !!Pedig azokban is valaki hibás volt,igaz???
human
@RonaGyuri: Úgy emlékszem ott is volt drog fogyasztás, de megúszta felfüggesztettel.
Nessy
Jó kapcsolatai lehetnek az úrnak! Gumicsontnak viszont kiváló!
RonaGyuri
@Pálinkás Pál: majdnem; ha betartja a szabályokat és a maximális megengedett sebességgel megy lg enyhe lassítás is bőven elég lett volna! =))
lusta
@Pálinkás Pál: Van Önnek jogsija? Járt már a Dózsa György út ominózus szakaszán? Járt egyáltalán egy forgalmas úton, vagy egy mellékúton?
Na, szóval a kereszteződésben benéz a zember és látja a közeledő járművet, kb. megbecsüli a távolságot és kanyarodik, vagy nem. Esetünkben kinézett, látta, hogy aránylag messze van és kikanyarodott. Nincs minden autóba beszerelve egy radar.
dr. prédikátor
@Pálinkás Pál: ma 15.41 re. A történésben sok a ha!!!Egyet kellene tudomásul venni! lakott területen belül a megengedett legnagyobb sebesség 5 km/h. kivéve ha a jelzésekből más nem következik!!! amennyiben ezb a drogos bűnözö betartja azb előirt sebességhatárt a baleset ELKERÜLHETŐ lett volna. Maximum koccannak, de emberéletben NEM ESIK KÁR!!!Nem tudom van e jogosítványod, vagy az ilyen esetekben netán van vizsgálati gyakorlatod???Száz szónak is egy a vége , ez a bűnözö nagymértékben hozzájárult két ember halálához!!!Az hogy esetleg szabálytalanul kanyarodott balra, kisebb súlyú szabálysértés mint amit a száguldozó drogos elkövetett.
Pálinkás Pál
@dr. prédikátor: mondod te...nézz utána bátran...a kanyarodási szabályok megszegése egyenlően kiemelt cselekmény a gyorshajtással együtt!!!
Pálinkás Pál
@lusta: Nos akkor lapozd fel az eredseti cikket,szó sincs mellékutcáról...szemből kanyarodott elé!!!és talán feltéételezhető hogy akinek jogosítványa van,ellát egyenewsen párszáz métert!!!és ezzel a vitát lezártam,mert egyikőtök sem felelt arra hogy az azóta,legalább két ember halálát okozó közlekedési baleseteknél,ahol szintén van hibás,miért nem jár a szátok!!!Pedig volt jónéhány május óta,érdekes,egyikőtöket sem láttam ott osztani az észt hogy mi történt,de itt rögtön vágjátok!!!
Pálinkás Pál
@RonaGyuri: Nos akkor leírom neked is...valahogy nem láttam nálatok sehol,hogy akkor sem lett volna baleset,ha a másik nem kanyarodik elé szabálytalanul!!!Még jó hogy bíróság tárgyalja nem ti!!!
dr. prédikátor
@Pálinkás Pál: Igen, mondom én!!!mivel talán több balesetet láttam mint te és vizsgáltam!!!
a helység kalapácsa
Egy magyar VÉRPARASZT a Seychelle-szigeteken nyaralt.
Milyen, amikor egy magyar VÉRPARASZT a Seychelle-szigeteken nyaral?
Hogy telik egy napja egy magyar VÉRPARASZTNAK a Seychelle-szigeteken?

Szeretnél többet tudni a magyar VÉRPARASZTOKRÓL (hogy a fővárosba születtek, vagy a fővárosban laknak, az édesmindegy!)?
Én nem akarok!

A magyar VÉRPARASZTOKAT könnyű megismerni - ahogy kinéznek, ahogy beszélnek, ahogy éreznek, ahogy érzékelnek, ahogy palástolják a gyengeségeiket...
A magyar VÉRPARASZT nem felemel, hanem a maga primitív szintjére próbál lehúzni - és így kiegyenlíteni.

Magyarország abból a traumából, amit Orbán Viktor okozott, SOHA nem áll fel.
olyan mélyen belegyökerezett a primitívség az emberek fejébe, hogy már azt sem akarják, amit akarnak.

Világbotrány!
Ez felháborító!

Nekem van hová mennem innen( de ha esetleg valakik (tudjuk kik a valakik) nem engednének - ZÚZOK, DE OLYAN CSÚNYÁN, HOGY A FAL ADJA A MÁSIKAT!!!

Te ki vagy, te senki, aki azt hiszed?
Mesélj...
Rólad mesél az erdő, te vagy a gyenge láncszem - vágod, geci!!!

A te pocsolyád, nem az én pocsolyám.
Menj a picsába, te ősmagyar-hülyegyerek!
Nem hogy rád, de melléd sem szarnék, annyira nem tisztellek, te Buta gén fidesznyikes prosztó paraszt!.
RonaGyuri
@Pálinkás Pál: én meg elmondom neked, hogy a közlekedés nem abból, áll hogy én megyek ahogy akarok, a többi meg maradjon a fenekén. Normális országokban pl. nem kell megvárnod még lemegy a nap, ha el akarsz indulni az út mellől! =))
Pálinkás Pál
@RonaGyuri: Tökéletesen igazad van,csak kissé egyoldalúan látjátok a dolgokat...minimum,az egyenlően megosztott felelősség esete forog fenn,csak ezt itt nem nagyon hírdetitek...
RonaGyuri
@Pálinkás Pál: egyenlően??? milyen mértékegységben? te nem vagy magadnál! =))
vagy fizetnek ezért?
lusta
@Pálinkás Pál: Milyen egyenlően megosztott felelősségről beszélünk? Fussunk neki még egyszer. lakott területen belül a megengedett sebesség 50 km/h. Remélem eddig világos. Mit állapított meg a szakértő? Nem én, a szakértő. Ha betartja, elég lett volna lassítania, de még a korábbi állítása szerint is a 70 km/h sebesség mellett is ha nm lép erősen a fékre, legfeljebb koccanás lett volna. De az izomagy 1. jogosítvány nélkül és nem 50, nem 70, hanem 140 km/h sebességgel haladt. Tehát a megengedett sebesség több, mint kétszeresével, az autópályán megengedett maximális sebességet is túllépve nem haladt, hanem száguldott. Miről is beszélünk? Egy kis matematika és kiszámolhatja, hogy a kanyarodó jármű vezetője nem követett el szabálytalanságot. Idézek.
˝Azt a járművet, amelynek elsőbbsége van, az elsőbbségadásra kötelezett nem kényszerítheti haladási irányának vagy sebességének hirtelen megváltoztatására. Ebből adódóan az elsőbbséggel rendelkező jármű vezetőjének továbbhaladási jogát nem sérti az a járművezető, aki őt arra készteti, hogy enyhén fékezzen vagy veszélyeztetés nélkül változtasson irányt. TILOS azonban az elsőbbség sebességnöveléssel való˝
A szakértő azt is megállapította, hogy az ütközést megelőző pillanatban a sebesség még növelve is volt!
lusta
Lemaradt.
kikényszerítése
Tehát.
˝Azt a járművet, amelynek elsőbbsége van, az elsőbbségadásra kötelezett nem kényszerítheti haladási irányának vagy sebességének hirtelen megváltoztatására. Ebből adódóan az elsőbbséggel rendelkező jármű vezetőjének továbbhaladási jogát nem sérti az a járművezető, aki őt arra készteti, hogy enyhén fékezzen vagy veszélyeztetés nélkül változtasson irányt. TILOS azonban az elsőbbség sebességnöveléssel való kikényszerítése˝
Sámannus
@lusta: Kedves lusta a KRESZ az olyan betegségféle, maffiózóéknál íratlan szabályok vannak.
Ne röhögtessél már, épp eleget kacagtam máma Zselé Petyuson.
simmering73
@lusta: Ez a 140 annyit tesz, hogy a vétlen autós benézett a kereszteződésbe, nem látott autót és tovább ment. A következő pillanatban pedig már halott volt. Nem is láthatta a vétkes autót.
Pálinkás Pál
@lusta: "Azt a járművet, amelynek elsőbbsége van, az elsőbbségadásra kötelezett nem kényszerítheti haladási irányának vagy sebességének hirtelen megváltoztatására. Ebből adódóan az elsőbbséggel rendelkező jármű vezetőjének továbbhaladási jogát nem sérti az a járművezető, aki őt arra készteti, hogy enyhén fékezzen vagy veszélyeztetés nélkül változtasson irányt." No amit itt leírtál az logikai ellentmondás,fuss neki gyorsan mégegyszer!!!
Pálinkás Pál
@simmering73: igazad lenneha kereszteződésből hajtott volna ki...de volt lámpa...és szemből fordult elé!!!
egyvandor
Na ez az amit a képek láttán és az előzmények leírása alapján már különösebb szakértelem nélkül, pusztán pár tucat baleseti videó alapos megfigyelése is lehetett tudni.
Én nem ítélem el ha valaki kellő odafigyelés mellett egy pár százalékkal gyorsabban hajt mint a megengedett, de ez már olyan foka a gyorshajtásnak ami kivédhetetlen balesetet okozója lehet. (Gondoljunk bele ez az alak egy másik autót előzött jobbról a kereszteződés előtt, amelyikkel a citroen-nek semmi konfliktusa nem volt balra kanyarodásakor. Ennek takarásából bukkant elő az m-richárd.) Ezt én simán bűncselekménynek minősíteném, ha történt baleset, ha nem.
egyvandor
@lusta: Az ötven helyett 140 azt jelenti hogy kb kilencszer akkora mozgási energiával ütközött mintha ötvennel tette volna. a halálos kimenetel ettől garantált.
papa.49
Hagyjátok ő a ,,fogadott prókátor,, ))))))))))))))))))
micfild
@RonaGyuri: és pont ezért ki fogják mosdatni.

Új hozzászólás

Hozzászólás írásához regisztráció szükséges. Regisztráljon vagy használja a belépést!


Még karakter írhatElolvastam és elfogadom a moderálási elveket.