De M. Richárd közel a duplájával száguldozott. Igaz, ezt csak az igazságügyi szakértő szakvéleménye után ismerte el.
Bár a szemtanúk vallomásai már korábban is gyorshajtásról szóltak, csak azután ismerte el a felelősségét M. Richárd, hogy az igazságügyi szakértő is megerősítette: a férfi 135-140 km/órával száguldott a Dózsa György úton. Miközben a halálos gázolás elkerülhető lett volna, ha a férfi betartja a megengedett 50 km-es sebességhatárt, de még akkor is, ha valóban csak annyira lépi túl, amennyire első vallomásában állította – írja az Index.
Amikor a rendőrség még csak tanúként hallgatta ki, a férfi azt állította, úgy 50-70 kilométer/órás sebességgel haladt, bár "elképzelhetőnek tartotta", hogy volt az kicsit több is. Elemzésében a szakértő arra jutott, hogy az ütközés pillanatában a Mercedes sebessége 125-130 km/óra lehetett, közvetlenül a fékezés előtt pedig 135-140-nel haladt.
A szakértő szerint, ha M. Richárd a vallomásában először említett (a megengedettnél így is nagyobb) 60-72 km-es sebességgel haladt volna, egy vészfékezéssel még el tudta volna kerülni az ütközést. Ha pedig betartja a sebességkorlátozást,és 50-nel közlekedik, akkor elég lett volna lassítania.
Amikor még nem volt ismert a szakértői vélemény, M. Richárd nemcsak azt állította a rendőröknek, hogy nem ment a megengedettnél sokkal gyorsabban, hanem azt is, hogy nem érzi magát felelősnek. Ezen a véleményén csak azután változtatott, hogy – immár gyanúsítottként – megismerte a szakértői véleményt és a tanúvallomásokat, amelyek egyértelműen cáfolják őt.
Bánja, de azért nem annyira
A férfi azt hangoztatja: őszintén bánja, hogy ilyen tragikus balesetet okozott, de szerinte a szakértői vélemények alapján a másik autós is felelős. Bár múlt héten bejárta a sajtót egy nyilatkozata, mely szerint elismeri felelősségét és bocsánatkérés és kártérítés ügyében szándékozik keresni az érintett családokat, az Index úgy tudja, eddig egyik sem történt meg.
A rendszeresen felmerülő kérdés: hogy lehet még szabadlábon?
Bár a férfi büntetett előéletű (a kecskeméti maffiaper egyik fő alakja), és ismert figurája az éjszakai életnek, mégsincs semmi szokatlan abban, hogy nem került előzetes letartóztatásba, sőt még külföldre is utazhatott nyaralni a barátnőjével.
Enenk oka, hogy bár M. Richárd szándékosan ment gyorsan, de a balesetet gondatlanságból követte el, ez pedig büntetőjogilag akkor is enyhít a tette megítélésén, ha a balesetben emiatt ketten meghaltak. Az pedig, hogy korábban milyen büntetőügyei voltak, nem számít, hiszen ezek nincsenek összefüggésben a balesettel.
Más lenne az ügy megítélése jogilag, ha M. részegen vagy tudatmódosító szer hatása alatt vezetett volna, akkor ugyanis már nem gondatlanságnak minősítik a tettét. Csakhogy – bár kiderült, hogy találtak kokainmaradványokat a vizeletében – a szakértői vizsgálat azt mutatta, hogy a szert 2-3 nappal korábban fogyaszthatta, így már bizonyíthatóan nem állt a hatása alatt a baleset történtekor.
További részletek az Index cikkében!
Fotók és címlapkép: MTI / Mohai Balázs, Katasztrófavédelem
26 hozzászólásarrow_drop_down_circle
Ez nem vicc ilyen már volt mikor egy harmadrangú énekes gyilkolt le egy rendőrt!
Na, szóval a kereszteződésben benéz a zember és látja a közeledő járművet, kb. megbecsüli a távolságot és kanyarodik, vagy nem. Esetünkben kinézett, látta, hogy aránylag messze van és kikanyarodott. Nincs minden autóba beszerelve egy radar.
Milyen, amikor egy magyar VÉRPARASZT a Seychelle-szigeteken nyaral?
Hogy telik egy napja egy magyar VÉRPARASZTNAK a Seychelle-szigeteken?
Szeretnél többet tudni a magyar VÉRPARASZTOKRÓL (hogy a fővárosba születtek, vagy a fővárosban laknak, az édesmindegy!)?
Én nem akarok!
A magyar VÉRPARASZTOKAT könnyű megismerni - ahogy kinéznek, ahogy beszélnek, ahogy éreznek, ahogy érzékelnek, ahogy palástolják a gyengeségeiket...
A magyar VÉRPARASZT nem felemel, hanem a maga primitív szintjére próbál lehúzni - és így kiegyenlíteni.
Magyarország abból a traumából, amit Orbán Viktor okozott, SOHA nem áll fel.
olyan mélyen belegyökerezett a primitívség az emberek fejébe, hogy már azt sem akarják, amit akarnak.
Világbotrány!
Ez felháborító!
Nekem van hová mennem innen( de ha esetleg valakik (tudjuk kik a valakik) nem engednének - ZÚZOK, DE OLYAN CSÚNYÁN, HOGY A FAL ADJA A MÁSIKAT!!!
Te ki vagy, te senki, aki azt hiszed?
Mesélj...
Rólad mesél az erdő, te vagy a gyenge láncszem - vágod, geci!!!
A te pocsolyád, nem az én pocsolyám.
Menj a picsába, te ősmagyar-hülyegyerek!
Nem hogy rád, de melléd sem szarnék, annyira nem tisztellek, te Buta gén fidesznyikes prosztó paraszt!.
vagy fizetnek ezért?
˝Azt a járművet, amelynek elsőbbsége van, az elsőbbségadásra kötelezett nem kényszerítheti haladási irányának vagy sebességének hirtelen megváltoztatására. Ebből adódóan az elsőbbséggel rendelkező jármű vezetőjének továbbhaladási jogát nem sérti az a járművezető, aki őt arra készteti, hogy enyhén fékezzen vagy veszélyeztetés nélkül változtasson irányt. TILOS azonban az elsőbbség sebességnöveléssel való˝
A szakértő azt is megállapította, hogy az ütközést megelőző pillanatban a sebesség még növelve is volt!
kikényszerítése
Tehát.
˝Azt a járművet, amelynek elsőbbsége van, az elsőbbségadásra kötelezett nem kényszerítheti haladási irányának vagy sebességének hirtelen megváltoztatására. Ebből adódóan az elsőbbséggel rendelkező jármű vezetőjének továbbhaladási jogát nem sérti az a járművezető, aki őt arra készteti, hogy enyhén fékezzen vagy veszélyeztetés nélkül változtasson irányt. TILOS azonban az elsőbbség sebességnöveléssel való kikényszerítése˝
Ne röhögtessél már, épp eleget kacagtam máma Zselé Petyuson.
Én nem ítélem el ha valaki kellő odafigyelés mellett egy pár százalékkal gyorsabban hajt mint a megengedett, de ez már olyan foka a gyorshajtásnak ami kivédhetetlen balesetet okozója lehet. (Gondoljunk bele ez az alak egy másik autót előzött jobbról a kereszteződés előtt, amelyikkel a citroen-nek semmi konfliktusa nem volt balra kanyarodásakor. Ennek takarásából bukkant elő az m-richárd.) Ezt én simán bűncselekménynek minősíteném, ha történt baleset, ha nem.
Új hozzászólás