De egyelőre még csak tesztüzemmódban működnek.

Átadják csütörtökön az első olyan beléptető kapukat Budapesten, amelyeket az elektronikus jegyrendszer részeként minden metróállomáson telepítenek majd – közölte a Budapesti Közlekedési Központ az MTI-vel szerdán.

A BKK a 2-es metró Deák Ferenc téri állomásának Sütő utcai kijáratához helyezett el 10 kaput, amelyek az első időszakban még nyitott állapotban lesznek, mivel nullszériás kapukról van szó, ezért tesztüzemben működnek. Két-három hét után viszont már csak a metróból kifelé vezető sávokban fog automatikusan nyílni, a részleges beüzemelés pedig 2018-ban várható.

Ezt is megértük: beléptetőkapuk vannak a Deák téri metróban

A kapukon való áthaladás irányát az azokon elhelyezett kijelzők jelzik, amelyeket szemmagasság fölé helyeztek el, ezt kezdetben kordonok és személyzet is segíteni fogja. Mivel továbbra is szükséges a papír alapú jegyek és bérletek ellenőrzése, ezért az ellenőrzési rendszer nem változik. A kapuk előtt még megtalálhatóak a jegyérvényesítő készülékek, és ellenőrök is lesznek az állomáson. Minden állomáson forgalmi szimulációt végeztek el a Budapesti Műszaki Egyetemmel közösen, ezek alapján határozták meg, hogy hány kaput telepítsenek egy-egy állomásra. A forgalmi helyzet alapján mindig módosítható, hogy épp hány kapu szolgálja ki a kimenő és a bemenő forgalmat.

A tesztüzem során szerzett tapasztalatok alapján további fejlesztésre is lehetőség van. A BKK azt a típusú kaput telepítette az állomásra, amelyek a 2013 nyarán a Corvin-negyed metróállomáson végzett teszt alapján a legjobbnak bizonyultak. Akkor a közlekedési társaság négy különböző gyártó termékét próbálta ki.

A Sütő utcai kijáratnál telepített kapusor kihelyezésével elinduló projekt során 810 kaputest, közel 530 állomási és csaknem 11 ezer, járművekre kihelyezett érvényesítő készüléket telepítenek az elektronikus jegyrendszerhez kapcsolódóan. A RIGO névre keresztelt rendszerben a papír alapú jegyek és bérletek fokozatosan megszűnnek.

Címlapkép és fotó: MTI / Balogh Zoltán

13 hozzászólásarrow_drop_down_circle

volvós
Na és hogy utazhat egy 65 év feletti nyugdíjas, akinek a személyi igazolványa
az " érvényes jegye " ... netán megint vitézi dávidka belecsapott a lecsóba ???
Ez itt nem minden hozzászólás, csak az utolsó néhány. Kattintson, ha mindet olvasná!
papa.49
@karma1: Mert abban se biztosak, hogy holnap felkel a Nap, így a ,,csoda programjukba,, se !!!
egyvandor
Kíváncsi vagyok milyen gondossággal fogják a forgalom igényei szerint átállítani az irányokat.
egyvandor
Ilyen kapukkal indult a rendszer nem? Az oroszoknál száz évvel ezelőtt léteztek ilyen (pénz bedobós) kapuk
Eladott Ország
Miért RIGO? a neve az új közlekedési rendszernek? Mert van nekünk egy Kiss-Rigó László nevű szeged-csanádi püspökünk, aki III/III-as volt és csiripelt mint a rigó.

Új hozzászólás

Hozzászólás írásához regisztráció szükséges. Regisztráljon vagy használja a belépést!


Még karakter írhatElolvastam és elfogadom a moderálási elveket.