A korlátozás végső soron kontraproduktív lehet – közölte a szaktárca.

Évek óta téma az Európai Unióban, hogy töredékére kell csökkenteni a közlekedési balesetben elhunytak számát – írja a napi.hu. Ennek érdekében felmerült, hogy egyre több lakott övezetben csökkentsék 30 kilométer per órára a megengedett legnagyobb sebességet. Mivel Magyarországon nem igazán csökken a sérüléssel járó balesetek száma, a lap megkérdezte, mit tervez a kormány.

Ezzel összefüggésben adott interjút márciusban Violeta Bulc közlekedésért felelős biztos a Die Weltnek, amelyben többek között azt mondta, hogy az EU tagállamainak meg kell vizsgálniuk annak a lehetőségnek a bevezetését, hogy a városi területeken 30 kilométer per órában korlátozzák a sebességet.

Kötelezően bevezetik minden városban a 30 kilométeres sebességkorlátot?

Fotó: Youtube

A kijelentés természetesen nem véletlenül hangzott el, hiszen a máltai találkozón azt a célt tűzték célul, hogy 2020 és 2030 között a kiinduló érték felére kell csökkenteni a súlyos sérültek számát a közlekedésben. 2010 és 2020 között is hasonló célokat tűztek ki.

A napi.hu megkereste az illetékes szaktárcát.

A korlátozott sebességű övezetek további alkalmazása, terjesztése közlekedésbiztonsági szempontból is támogatandó

- írja óvatosan az NFM.

A korlátozás tömeges alkalmazása azonban nagymértékben szűkítené a hálózat átbocsátó képességét, ami hosszú távon jelentős torlódásokat eredményezhetne. Ez végső soron a szabálykövetési hajlandóság visszaszorulásához vezethetne, így akár kontraproduktív intézkedés is lehet

- teszik hozzá.

További részletek: napi.hu.

Címlapkép: police.hu

46 hozzászólásarrow_drop_down_circle

ila51
31 -nél gyorshajtással bírságolnának ?
Ez itt nem minden hozzászólás, csak az utolsó néhány. Kattintson, ha mindet olvasná!
magyarbakancs
@wagabund: Nem szeretnék senkit megbántani de idős ember kinek mozgásában korlátozott úgymint fáj a térde,dereka ,csípője ne üljön biciklire.
Mert össze vissza kalimpál előttem.
Meg kelet állnom az úton mert amikor egy úr felszállt a biciklire imbolyogva indult el és éreztem,hogy ebből baj lesz el is perecelt előttem az út testen.
Keze bánta eltört.
Még szerencse,hogy csak ez történt.
Vizsgálat rendőrségre járás.
Pedig 6 métere előttem esett el.
Levendula
@dr. prédikátor: Majd segítek az új Audimmal :)
kokopelli
Ez a hír is megtette azt,ami érdekében megjelent! Igaz én is 1x beugrottam,de
ameddig ilyen baromsággal foglalkozunk,addig nem vagyunk "polgárilag enge-
detlenek"! ;--)
wagabund
@magyarbakancs: ismerős a szitu...még régebben én is jártam így...már előre gyanítottam, hogy elesik a versenyző, ezért megálltam vészvillogóval...nos elesett, de a később érkező gyalogosok már látni vélték, hogy én ütöttem el...én voltam a rohatt autós.
1magyar
Nagyon sokszor nem az autós a hibás. A zebrán a biciklisek átbicikliznek. Csak ott lehetne bevezetni ahol elkerülő van, mert iszonyatos bűzt csinálnak a városban a lassan pöfögők.
Inkább a szabályokat kellene betartatni mindenkivel.
A kerékpárúton viszont legyen a biciklisnek elsőbbsége még a zebránál is, hiszen minden zebrán
megállni és a gyalogost átengedni nonszensz. Álljon meg hiszen gyalog könnyebb megállni mint leszállni, de szemét gyalogos átcsap előttünk.
kukac50
NEM GONDOLTÁK MEG IGAZÁN HISZEN ÓRIÁSI DUGÓK ALAKULHATNAK KI.

Új hozzászólás

Hozzászólás írásához regisztráció szükséges. Regisztráljon vagy használja a belépést!


Még karakter írhatElolvastam és elfogadom a moderálási elveket.