A korlátozás végső soron kontraproduktív lehet – közölte a szaktárca.
Évek óta téma az Európai Unióban, hogy töredékére kell csökkenteni a közlekedési balesetben elhunytak számát – írja a napi.hu. Ennek érdekében felmerült, hogy egyre több lakott övezetben csökkentsék 30 kilométer per órára a megengedett legnagyobb sebességet. Mivel Magyarországon nem igazán csökken a sérüléssel járó balesetek száma, a lap megkérdezte, mit tervez a kormány.
Ezzel összefüggésben adott interjút márciusban Violeta Bulc közlekedésért felelős biztos a Die Weltnek, amelyben többek között azt mondta, hogy az EU tagállamainak meg kell vizsgálniuk annak a lehetőségnek a bevezetését, hogy a városi területeken 30 kilométer per órában korlátozzák a sebességet.
Fotó: Youtube
A kijelentés természetesen nem véletlenül hangzott el, hiszen a máltai találkozón azt a célt tűzték célul, hogy 2020 és 2030 között a kiinduló érték felére kell csökkenteni a súlyos sérültek számát a közlekedésben. 2010 és 2020 között is hasonló célokat tűztek ki.
A napi.hu megkereste az illetékes szaktárcát.
A korlátozott sebességű övezetek további alkalmazása, terjesztése közlekedésbiztonsági szempontból is támogatandó
- írja óvatosan az NFM.
A korlátozás tömeges alkalmazása azonban nagymértékben szűkítené a hálózat átbocsátó képességét, ami hosszú távon jelentős torlódásokat eredményezhetne. Ez végső soron a szabálykövetési hajlandóság visszaszorulásához vezethetne, így akár kontraproduktív intézkedés is lehet
- teszik hozzá.
További részletek: napi.hu.
Címlapkép: police.hu
46 hozzászólásarrow_drop_down_circle
Mert össze vissza kalimpál előttem.
Meg kelet állnom az úton mert amikor egy úr felszállt a biciklire imbolyogva indult el és éreztem,hogy ebből baj lesz el is perecelt előttem az út testen.
Keze bánta eltört.
Még szerencse,hogy csak ez történt.
Vizsgálat rendőrségre járás.
Pedig 6 métere előttem esett el.
ameddig ilyen baromsággal foglalkozunk,addig nem vagyunk "polgárilag enge-
detlenek"! ;--)
Inkább a szabályokat kellene betartatni mindenkivel.
A kerékpárúton viszont legyen a biciklisnek elsőbbsége még a zebránál is, hiszen minden zebrán
megállni és a gyalogost átengedni nonszensz. Álljon meg hiszen gyalog könnyebb megállni mint leszállni, de szemét gyalogos átcsap előttünk.
Új hozzászólás