A baleseti jegyzőkönyv szerint 53 helyett 58 ülés volt a buszban és engedély nélkül egy 320 literes póttartályt is beszereltek.
(Fotó: YouTube/ATVzrt)
Illegális tartozékok voltak a Szinyei Merse Pál Gimnázium tanulóit és tanárait szállító buszban, amely Veronában szenvedett végzetes balesetet január 20-án. Itthon és Olaszországban is tart még a nyomozás, a szakértői vizsgálat kint azonban már véget ért. A szülők a napokban kapták kézhez a lefordított baleseti jegyzőkönyvet, amely szerint
a Setra típusú buszt 2003-ban 53 üléssel helyezték forgalomba, és később – engedély nélkül – átalakítottak, így a járművön 58 személy is elfért.
A veronai buszbalesetben érintett gyerekek szülei szeptember 21-én egy Facebookon közzé tett nyílt levélben mentek neki a Pizolit Személyszállító Kft.-nek. Februárban szivárgott ki, hogy a diákokat szállító buszban illegálisan beszerelt üzemanyagtartály volt, ezt viszont Czakó Tibor, a buszos cég ügyvezetője akkor cáfolta.
A Facebookon is nyilvánosságra hozott baleseti jegyzőkönyv szerint azonban a buszon három tartály volt: elöl egy 160 és egy 320 literes, valamint
a busz közepén egy 370 literes engedély nélkül beépített póttartály,
amelyek össze voltak kötve egymással.
Álló állapotban a sofőrök egy átfejtő készülékkel az üzemanyagot hátulról az első tankba tudták fecskendezni, így a jobb első tartály mindig tele volt.
(Zoom.hu)
12 hozzászólásarrow_drop_down_circle
a sofőrnek meg kell tagadnia a fuvart ilyen esetben! (Öcsém és bátyám te-
heren gályáztak évtizedekig! Tőlük hallottam! Az öcsém még a BKV-nál is
buszozott pár évig! A német TV adása az "Achtung!Kontroll!" hetente mutatja
a nemzetközi teher-és buszforgalmat az autópályákon,nációra való tekintet
nélkül! Katasztrófa,és mindig szomorúbb lesz a helyzet a munkaadók nyo-
mása miatt! Vagy vezeti a roncsot,vagy "ki van vágva a csórikám"!A SzGk-sok
is életveszélyben vannak,akkor is ha ők mindent betartanak! :--((
Ezek szerint a +5 ülés és a harmadik tartály nem tünt fel senkinek a sok vizsgáztatás alatt???
A fiatalok errefelé a pecsét és a matrica után "tuningolnak"! Egy ország sem kivétel
az ilyen ß@r alól!Minden változtatást le kell papíroztatni a járműáveknél! Nem hi-
szem,hogy ez meg volt ennél a "fuserált" busznál! :--((
Meg kapja a fizuját, és ezért ágyba viszik neki a reggelit.
Nem igaz, hogy vizsgáztató szerelő, műhelyfőnök stb nem vett észre egy majdnem 400 literes tartályt, mikor a szerelőaknából felfelé nézett.Ráadásul a saját űhelyben minden hosszabb út előtt át kell nézni a buszt.
Összefoglalva :sok ember sáros az ügyben
üvegtetőt,és minden alkalommal a vizsgánál a "biztos" már messziről látta,
hogy utólagosan történt,holott a Ford-service csinálta!A papírt minden alka-
lommal kérte! ...soha többé utólagos akármi! A mi cégünknek van 20db Mer-
cedes 20 tonnás nyerges hűtőteherje és egy marha jól felszerelt műhelye!
Nincs meló fusiban és gányolva!! Akkora lenne a kiesés és a büntetés ill. a
negatív reklám,hogy belerokkanna a cég a kokurenciaharcban!
Az pedig, hogy a baleset utáni órákban a kamerák kereszttüzében komoly kivizsgálást ígért a
kormány, megint csak tételesen bizonyíthatóan hazugság volt. Addig volt számukra fontos az
eset, ameddig a média figyelmének középpontjában voltak, ennek elmúltával huszadrangú üggyé vált. A Magyar Közlekedési Hatóság – melynek ez feladta lenne – nem indított felülvizsgálatot a busztársaság működésével kapcsolatban. Indoklásuk szerint azért nem, mert nem érkezett bejelentés. Ezt teljesen komolyan képesek megnyilatkozni? Mi kell ahhoz, hogy egy ügyet kivizsgáljon a közlekedési hatóság? Teljesen abszurd az egész. A hozzátartozók által posztolt közlemény kitér arra is, hogy mivel a busztársaság tevékenysége a mai napig nem lett felfüggesztve, megkezdték a vagyon kimentését, valamint szerkezeti változásokat eszközöltek. Ezt a magyar hatóságok rezzenéstelen arccal nézik, noha pontosan tisztában vannak a baleset tényével. Ez a hozzátartozókat és – szerintem mindannyiunk nevében
állíthatom – , minden tisztességes embert felháborít. A következmények nélküli ország kifejezés hétről hétre újra új értelmet nyer. Ugyanis itt tartunk. 17 – többségében gyermek – vesztette életét egy szörnyű tragédiában, felelős még sincs a mai napig. A hatóságok semmit nem közölnek a hozzátartozókkal, az ügyben indított vizsgálat pedig a vicc kategóriába tartozik.
A busztársaság a Honvédelmi Minisztérium közbeszerzési pályázatán győzött.
Honvédelmi Minisztérium Védelemgazdasági Hivatalának pályázatán 54,4 milliót nyert a Pizolit Kft., amelynek feladata úgynevezett különjáratok biztosítása a hét minden munkanapján Orosháza és Hódmezővásárhely között.
Új hozzászólás