Maximális mulasztási bírságot róttak ki mind a két mammutcégre.
A magyar kormány igen komolyan gondolja, hogy megadóztassa a hazánkban is tevékenykedő, ám a külföldi bejegyzés miatt Írországban vagy máshol adózó multinacionális, főképp amerikai internetes vállalatokat, különös tekintettel a két legnagyobbra, a hazai reklámpiacot gyakorlatilag letaroló Facebookra és Google-ra – írja az itcafe.
Az adótörvény alapján a reklámadót azok a tartalomszolgáltatók fizetik – jelenleg a hirdetési árbevétel 7,5 százalékát –, akik hirdetéseket tesznek közzé szolgáltatásaik oldalán. Mindez a hazai vállalkozások esetében egyszerűen behajtható, ám a Google és a Facebook esetében nem, ezért a törvény egy direkt rájuk írt módozatot vezetett be: a megjelent reklámokról a vállalatoknak értesíteniük kell egy formanyomtatványon a Nemzeti Adó- és Vámhivatalt.
A vállalatok mindeddig ezt nem tették meg, így a NAV kiszabta rájuk a maximális mulasztási bírságot, egymilliárd forintot, és ezt az ír hatóságok segítségével kívánják behajtani.
Az elmúlt hónapokban a híradások szerint az adóhivatal emellett széles körű vizsgálatot folytatott, azt próbálták meg feltérképezni, hogy a Facebook és a Google mekkora reklámbevételhez jut a magyar piacról – az adatok alapján kívánják elkészíteni a becslést.
És mivel a cégek nem fizetik ki a bírságot és az adót sem, ezért a NAV tegnap feltette őket a legnagyobb céges adótartozók listájára.
A vállalatok a kettős adóztatás tilalmára hivatkozva annak megállapítását kérik az Alkotmánybíróságtól, hogy a reklámtörvény rendelkezései alkotmányellenesek.
Nyitókép és fotó: Pixabay.com cco
21 hozzászólásarrow_drop_down_circle
"Be van fejezve a nagy mű, igen.
A gép forog, az alkotó pihen."
Új hozzászólás