A BKV-Figyelő szerint a kocsik közti zárak gyengék, egy tűzesetnél könnyen baj lehet belőlük, de a sínkenő berendezések is állandóan törnek. És vannak még egyéb bajok is.
A hármas metró északi vonalrészén november 6-án kezdődő felújítás kapcsán a BKV-Figyelő összeszedte, milyen problémái vannak a felújított – de gyaníthatóan új, ám elég régi konstrukciójú – orosz metrószerelvényeknek.
Cikkük szerint az ajtónyitási szoftveres problémák egyre kevesebbet jelentkeznek, fakockák sem tűnnek fel ördögi összeesküvésként, ám akadnak még így is gondok a kocsikkal.
Fotó: wikipedia CC BY-SA 4.0/Kemenymate
Az egyik ilyen probléma értesüléseik szerint a kocsik közti ajtók zárszerkezete, amiket a metróvezető távvezérelve tud irányítani. Ám ezek a zárszerkezetek gyengék, ami egy esetleges vészhelyzet esetén jöhet rosszul, ha nem lehet kinyitni az átjáróajtókat két metrókocsi közt.
A BKV-Figyelő úgy értesült belső forrásból, hogy a BKV már jelezte a kocsikat legyártó Metrovagonmas felé a problémát, az egyik szerelvényen már módosították a zárakat, a BKV pedig ezt teszteli jelenleg.
Másik probléma a sínkenő berendezések törése és zörgése, erről is szólt a gyártónak a BKV, mint ahogy az áramszedőpapucsok rugózásáról is, amivel nem annyira elégedett a közlekedési cég. Ez a cikk szerint részben a felújítással el fog múlni, az áramot leadó harmadik sínt is cserélik a hármas metró északi szakaszán.
Újabb probléma, hogy néha rövid időre a vonatok elvesztik a jelet a "programszőnyeggel" de a hiba annyira rövid ideig áll fenn, hogy emiatt nem kell kisorolni a forgalomból a szerelvényt. A probléma a cikk szerint a felújítással meg fog szűnni.
A jel időleges elvesztése egy újabb hibát eredményez, a megállók automatikus bemondása zavarodhat meg a BKV-Figyelő szerint, amit csak egy bonyolult művelet elvégzése után lehet kiiktatni, majd kézi mikrofonban bemondani a megállók nevét. A visszaállítás ugyanilyen bonyolult.
A cikk érdekességként megjegyzi, hogy a vezérlő számítógép orosz neve ugyanúgy Szarmat, mint a legújabb orosz atomrakétáé.
A felújítás során a már beszerzésekor elég öreg biztosítóberendezéseket is cserélik, de a cikk szerint az orosz metrókocsik lényegesen nagyobb motorteljesítményét (amivel rövidíteni lehetne az utazási időt) továbbra is lefojtják majd.
(Címlapi kép: wikipedia CC BY-SA 4.0/Kemenymate)
18 hozzászólásarrow_drop_down_circle
Ezek az oroszok nem tudnak elszakadni a harcias elnevezésektől!
Az orosz lego? Akármit akarsz kirakni, a végén csak kalasnyikov lesz!
Új hozzászólás