Kissé nehezen fordulnak a Lehel téren a hármas metró pótlóbuszai, némelyiknek csak tolatgatás árán sikerül visszafordulnia, amivel feltartja a forgalmat. A villamosok azonban kezdenek kiesni. Elindult a metrófelújítás.
Elindult a hármas metró északi szakaszának felújítása,a Lehel tér és Újpest-Központ között mától egy évig csak pótlóbuszok közlekednek, a metró a Lehel tér és Kőbánya-Kispest között jár csak (azt is csak munkanapokon este 20:30-ig teszi, onnantól üzemzárásig, illetve hétvégente a teljes vonalon pótlóbuszok viszik az utasokat). A metrófelújításról bővebben ebben a cikkben olvashatnak.
Fotó: MTI/Máthé Zoltán
Egyelőre nincs káosz, de nehezen fordulnak a Lehel téren a buszok
Az első munkanap reggelén az Index és a hvg.hu is percről-percre számol be a fejleményekről, mindkét portál azt írta, a Lehel téren nem mindegyik pótlóbusznak jön össze elsőre a megfordulás, némelyik sofőrnek tolatgatnia kellett, amivel feltartották az autóforgalmat.
Az Index azt is hozzátette, a pofátlan autósokat, akik megszokásból besorolnak a buszsávba, hogy majd onnan indulhassanak, azokat a csordában érkező pótlóbuszok sofőrjei kíméletlenül ledudálják az útból.
Alternatív járatok
A hvg.hu cikke szerint a Szentlélek tér-Lehel tér útirányon jó alternatívának tűnik a 106-os busz, amely hétfő reggel a távot 16 perc alatt tette meg.
Az Index a 26-os járatot vette górcső alá, amely az Árpád híd és Margit híd közt nyújt alternatívát. A bejegyzés szerint az utazóközönség megduplázódott a járaton, viszont busz indulási idejét nem sűrítették, 20 percenként közlekedik.
Két pótlóbusz is közlekedik, eltérő végállomással
A hvg.hu bejegyzése szerint kétfajta pótlóbusz is közlekedik: az M3-as jelzésú Újpest-Központig, míg az M3A jelzésű egészen az Árpád Üzletközpontig jár.
Nincs tömeg és torlódás
A hvg.hu bejegyzése szerint az Árpád hídnál nincs tömeg és a Váci úton sem lehet látni torlódást.
Az Index arról számolt be, hogy a pótlóbuszokon még szabad üléshelyek is akadnak – igaz, ezt a Lehelt tér – Árpád híd útirányon mérték –, vagyis nincs zsúfoltság. (A BKV vezetője egy hete nyilatkozta a sajtónak, hogy a pótlóbuszok a metró utazóközönségének körülbelül a kétharmadát tudja csak elvinni.)
A villamosvonalon rosszabb a helyzet
A hvg.hu a Közlekedő Tömeg blogra hivatkozva arról ír, hogy a 12-es és 14-es villamosok viszont már kora reggel elvesztették a csatát, mindkét járat zsúfolva van és késik.
Fotó: MTI/Máthé Zoltán
"A gond az újpesti Görgey Artúr utcában van, ahol az autók – mivel itt a villamosvágányon kell haladniuk, mert nincs saját sávjuk – elállják az utat" – olvasható a bejegyzésben.
A hvg.hu egyik olvasója arról tájékoztatta a lapot, hogy ő 7:20-kor a Lehel tér felé két tömött – még a lépcsőn is álltak – 14-es villamost engedett el a Fiastyúk utcánál várva, aztán a inkább feladta.
Az Index bejegyzéseszerint az 1-es villamoson sem jobb a helyzet, már a Hidegkúti Nándor Stadiontól zsúfoltak a járatok, egyik olvasójuk szerint "hering-party feeling" van a vonalon.
(Címlapi kép: MTI/Máthé Zoltán)
Sok idióta politikus riasztgat ha meg nem újítanák fel az lenne a gond.
Az Orosz metrók 'fakockáiról' gondolom nem kapunk tényfeltáró riportot ! :D
Mert kiderülne a szándékosság, és ezzel emberi életek veszélyeztetése... :P