Nyizsnij-Novgorod kocsinként 56,5 millió rubelt fizetett az új szerelvényekért, míg Budapestnek a felújított kocsik egyenként 67,5 millió rubelbe kerültek.
Fotó: MTI
Ha már Nyizsnyij-Novgorod is metrófelújításra szánta el magát, az Index végzett egy összehasonlítást, amely érdekes eredményt mutat.
Az orosz város 1,3 milliárd rubelért szerződött a Metrovagonmassal 23 új metrókocsi vásárlására. Ez kocsinként 56,5 millió rubel. Budapest 2015-ben szerződött a Metrovagonmassal 222 darab felújított metrókocsi vásárlására 69 milliárd forintért (15 milliárd rubelért). Ez kocsinként 67,5 millió rubel. Mindkét nagyváros a kb. 40 éves Metrovagonmas metrókocsijait cserélte le.
Az összevetésből kitűnik,
egy felújított Metrovagonmas metrókocsi Budapestnek 19 százalékkal többe kerül, mint egy új Nyizsnij-Novgorodnak.
Az Index megkérdezte Bíró Endrét, a Metróért Egyesület vezetőjét, aki mindent megmagyarázott. Bíró szerint az új novgorodi metró típusa 81717.6, ami kevésbé korszerű, mint a budapesti metrókocsik: a novgorodi új kocsikban elavult orosz hajtás van régi szerkezetű forgóvázzal és egyéb orosz főegységekkel, a budapesti kocsik viszont Hitachi hajtással, Knorr fékrendszerrel és CAF kerékpárral üzemelnek.
Ebből pedig az következik, hogy
a felújított metrókocsi jobb, mint az új.
Itt mar bizonyithatoan hutlen kezeles, es hazaarulas esete forog fenn. Ha egyszer ujra lesz demokracia es szabadsag ebben az orszagban akkor az orban/sarlos eletfogytot fog kapni ezert, es a tobbiert amit elkovettek a magyar nep ellen.