Más országok további tárgyalásokra bírták Pekinget, Orbánék viszont elfogadták az első ajánlatot, így nekünk csak a soha meg nem térülő Budapest–Belgrád-vasút jut. Harmadik világbeli országokra szabott ajánlattal kereste meg Kína a kelet-európai államokat, amelyek nem is mentek bele az üzletbe – kivéve Magyarországot. Lengyel Kelet-kutatók sem értik, mi motiválhatta a magyar kormányt, hogy elfogadjon egy ennyire rossz ajánlatot. Egyelőre kudarcként értékelik az elemzők Kína kelet-európai, „16+1 program” néven ismert partnerségi projektjét. A lengyel Keleti Tanulmányok Központja (OSW) weboldalán megjelent tanulmány szerint a kínai döntéshozók rosszul mérték fel a régió gazdasági viszonyait, így rendkívül előnytelen ajánlatokat tettek a régió országainak – például hitelt ajánlottak fel és kínai cégeknek akarták adni az infrastruktúra-építés jogát – amit azok egymás után elutasítottak. Kivéve a magyar kormányt: míg a lengyel, szlovák és más régiós kormányok elzárkóztak az üzlettől...

Forrás: hirstart.hu
Feltöltő: karma1
Felhasználói tartalom, A Propeller.hu felhasználók által feltöltött tartalmakkal pörög. A felhasználók által feltöltött tartalmak nem feltétlenül tükrözik a szerkesztőség álláspontját, ezek valóságtartalmát nem áll módunkban ellenőrizni.

37 hozzászólásarrow_drop_down_circle

karma1
Amikor egy csomo uzletemberrel es oriasi politikai sleppjevel Kinaba utazott a csuti torzo, meg az elnoknek is tancolt, es nem szarozott: egyenesen penzt kert Kinatol...
Igy aztan teljesen mindegy, hogy miket hazudikl itthon a rogan-goebbels propaganda, meg az is mindegy, hogy mekkorat kozmetikazik a KSH meg a tobbi adatszepito bagazs, akkor is az az igazsag, hogy az allamkassza tok ures...De ha ez nyilvanossagra kerulne, akkor Magyarorszag azonnal csodot is jelenthetne, es nem lenne senkinek sem egy olyan terve a megsegitesunkre,, mint amit a gorogok kaptak 2 eve...
Hazudnak mar akkor is, amikor kerdeznek - mert nem is kivancsiak arra, hogy mit valaszolnak ra az illetekesek...
Ez itt nem minden hozzászólás, csak az utolsó néhány. Kattintson, ha mindet olvasná!
cikicakk55
Azért azt megnézném,hogy ebben a pici országban,ahol egy 5km-es egyenes szakasz nincs a sínekben,hogy fog közlekedni egy Kínai gyártású vonat,ami a 200-300 km sebességhez van szokva. 5 perc alatt keresztül szalad az országon! Kínában legalább vannak távolságok,de itt?
Csizmás Kond
...hát persze...európa háromnegyed árúkészlete kínai...azokat is a magyar kereskedelem hozta be ?...mert hogy pocsék az nem kifejezés, kimondottan szennyezőek az egyes termékek.
karma1
@Csizmás Kond: Nem Europae, csak az ex szocialista allamoke,... A magyarok engedtek be a legtobb kinait kb. 25 evvel ezelott, es igen, igazad van, a legszarabb minosegu aruval teritettek be a piacot. Amerikaban is kevesebben vannak olyanok, mint Magyarorszagon: (a ruhasokra gondolok, akik az olcso cipot, ruhat aruljak. Ott komolyan veszik a megteveszto markanev hasznalatot, tehat oda nem is nagyon mennek. Magyarorszagon belefer az osszes kicsit elvaltoztatott markanev, amire mindenki rarepul, mert emlekezteti oket az igazi markara).
Csizmás Kond
@karma1: Meg kell tudni érteni és el kell tudni különíteni a beengedettet a bekötelezettől.
...és piac...na itt volna mit bogarászni. Az hogy valakiknek érdele volt tönkretenni a gazdaságot a kereskedelem érdelében arra enged következtetni, hogy szándékosság állt a háttérben...és lehet képzelődni, hogy kik is lehettek azok akik ezt megtehették.
...és az a szégyenletes az egészben, hogy mindezt épp a fejlett államok tették a tájékozatlanabb keleti régiókkal...és ma is azok próbálnak kavarodást okozni.
Jozefina
Minden milyen "üzlet" csak ártsun az EU-nak és fizesse a debil magyar nép!!! Lesz ez még "nemzeti" vasút is!!!

Új hozzászólás

Hozzászólás írásához regisztráció szükséges. Regisztráljon vagy használja a belépést!


Még karakter írhatElolvastam és elfogadom a moderálási elveket.