Vitézy Dávid, a Budapesti Közlekedési központ volt vezetője saját oldalán összesítette az európai nagyvárosi metrókat – csak kettő végez hamarabb, mint a budapesti.

Vitézy Dávid, a BKK volt vezetője (jelenleg a Közlekedési Múzeum igazgatója) szerint itt van az ideje elgondolkodni az éjszaka is közlekedő metrókról. 

Mint Facebook-oldalán írja, az

elmúlt években Budapesten teljesen meghaladta az élet azt, hogy az utolsó metró 23:35-kor induljon – a belváros nem ürül ki fél tizenkettőkor. Itt az ideje továbblépni. Péntek-szombat esténként az üzemidő meghosszabbítása 1-2 órával vagy akár a hétvégi éjszakákon a folyamatos, 24 órás metróüzem bevezetése szerintem időszerű lenne. Először az M1, M2, M4 vonalakon, aztán ha kész a felújítás, az M3-ason is.

Vitézy szerint a budapesti metrók nagy területeket fednek le, lakótelepek sokaságát érintik, így jó lenne, ha hétvégente is közlekednének, mert jelenleg a budapesti az egyik legkorábban záró metróüzem az európai nagyvárosok sorában.

A volt BKK-vezér szerint itt az ideje az éjszakai metróknak

Fotó: wikipedia CC BY-SA 3.0/Módis Ágnes

Az általa készített összehasonlítás az európai metrókról:

Vitézy Dávid

Az elmúlt években Budapesten teljesen meghaladta az élet azt, hogy az utolsó metró 23:35-kor induljon – a belváros nem ürül ki fél tizenkettőkor. Itt az ideje továbblépni. Péntek-szombat esténként az...

A volt BKK-vezér arról is írt, hogy pont abból az elgondolkodásból, hogy a belváros nem ürül ki éjszaka sem, indították el 2011-ben az éjszakai 6-os villamost a Nagykörúton, ami elég hamar jelentős többletforgalmat hozott a társaságnak. 

Arról nem is beszélve, hogy ilyen nagyértékű eszközöknél, mint a metró, az okozza a legnagyobb társadalmi költséget, ha áll a rendszer – márpedig ma 5 órát állnak a metróink, ami pazarlás azokon az éjszakákon, amikor egyébként bőven van társadalmi igény a tömegközlekedésre

- írja bejegyzésében Vitézy, a londoni példára hivatkozva, ahol nemrég kezdték fejleszteni az éjszakai gazdaságot, ami számottevő többletbevételt eredményez a városnak.

Vitézy szerint rengeteg a részletkérdés az ügyben (mettől meddig járnának a metrók, megmaradnának-e felettük az éjszakai járatok, milyen járatok csatlakoznának hozzájuk és hol), de szerinte megérné ezen a BKK-nak és az utazóközönségnek együtt gondolkodnia. 

(Címlapi kép: wikipedia CC BY-SA 3.0/Módis Ágnes)

9 hozzászólásarrow_drop_down_circle

simmering73
Éjszaka? A nappali műszakot se bírják meghibásodás nélkül.
Ez itt az összes hozzászólás. Kattintson, ha csak a legfrissebbeket olvasná!
simmering73
Éjszaka? A nappali műszakot se bírják meghibásodás nélkül.
42
Gecik !!!
Ők elvállalják, aztán áttolják a túlvállalásaikat a dolgozókra.
Belebetegedsz, elveszted a családod, belehalsz, ezek semmit nem számítanak ezeknek.
Ők túlvállalták magukat, és te halsz bele.
A Q anyátok - itt a vége ennek a történetnek!
Halj bele te, te büdös geci !!!
42
Anyádat dolgoztasd halálig - szarért-húgyért.
Itt a vége, baszod !!!
Yoda69
Ezzel egyet tudok erteni. Mar 20 evvel ezelott is aktualis lett volna, foleg hetvegen.
human
Első metrós élményem, hogy a koncert végén gondoltam ahogy jöttem úgy megyek haza, azaz metróval. Lépcsőztem, szépen lyukasztottam a jegyet majd mentem volna tovább a metróhoz, hát ott a rácsos kapu és jön szembe egy metrós. Tájékoztatott, hogy ilyenkor már nincs járat. Csak azt nem értettem,hogy akkor a lyukasztó miért működött? Ez olyan, mint az üdítő automata, ami csak elveszi a pénzt, de nem ad ki semmit.
Eladott Ország
kolozsvaros.com/wp-content/uploads/2017/08/6281762_a554726821d8bfd8ab5e68fb0136a8d6_wm.jpg
Nem volt még olyan szervezet itthon, amely elismerte volna felelősségét, és elgondolkodott volna azon, hogyan is tehetné jobbá utasok tízezreinek utazását. Ha egy szolgáltatás ára növekszik, azért cserébe magasabb színvonalat várnánk el, nyugaton legalábbis így mennek a dolgok. Jó lenne, ha szólnának a honi kollégáknak is, ha esetleg ők erről nem tudnának. Ugyanis a hazai vonatok egyre több pénzért, egyre lassabbak, buszok és metrószerelvények füstölnek el 30-40 éves szolgálat után. Itt a gondot nem holmi fakockák, hanem vezetésbeli problémák, hibás döntések és a korrupció okozzák. Nem egy hacker hibája az, hogy az újonnan milliókért fejlesztett BKK online jegyrendszer egy hulladék. Elég volt már az ajtók közé ugró fakockákból. Egy dolgot szeretnénk mindannyian, az pedig egy működőképes, fejlett közlekedési hálózat. Ha már európai jegyárakat kérnek el, ezért cserébe jogos lenne az is, hogy európai szolgáltatást kapjunk. Addig is, ameddig Budapest a felszínen sokszor Európa nagyvárosainak színvonalát képviseli, a felszín alá érkezve egy másik világba csöppenünk. A mocsok, a tolvajok és a működésképtelen metrószerelvények világa, egy világ melynek jobbá tétele – úgy tűnik – kevesek érdeke.
Dr plágium
@simmering73: Egyetértek, előbb a nappali zavartalan üzemelést kellene biztosítani.

Új hozzászólás

Hozzászólás írásához regisztráció szükséges. Regisztráljon vagy használja a belépést!


Még karakter írhatElolvastam és elfogadom a moderálási elveket.