Tavaly hozta el az áttörést Magyarországon a Black Friday.
A magyarországi kereskedők az idei fekete pénteken (Black Friday) 25-30 milliárd forint forgalomra, csaknem 1,1 millió vásárlásra számítanak. A webáruházak 62 százalékánál lesz elérhető az akció – derül ki a GKI Digital és az Árukereső.hu közös, online kiskereskedelmi index kutatás-sorozatának idei negyedik felméréséből.
Az MTI-hez eljuttatott felmérés szerint sok kereskedő nem elégszik meg csupán egy nappal, népszerű a háromnapos, hétvégére is kitolt fekete péntek, de olyan cégek is vannak, amelyek egész hétre hirdettek Black Friday-akciót.
Kiemelték: a Black Friday magyarországi áttörését a tavalyi év hozta el, bizonyítva, hogy az akcióval párosuló árkedvezményekkel a vásárlók nagymértékben befolyásolhatók. Ezért 2017-ben a legnagyobb online webáruházak már szinte a folyamatosan hirdettek akciókat "készletkisöprés", "árzuhanás", "áfa elengedés" reklámszogennel.
Ezért a GKI Digital és az Árukereső.hu szerint kettősek a várakozások, egyrészt felmérésük alapján minden korábbinál nagyobb a vásárlói érdeklődés és a webáruházi készülődés, másrészt kérdéses, hogy az egész évben kedvezményekhez szoktatott fogyasztóknak képesek lesznek-e ezeket meghaladó széleskörű kínálattal előállni a kereskedők.
A felmérés alapján az idén várhatóan az éves forgalom 35 százaléka jut az októbertől decemberig terjedő időszakra, hiszen a fogyasztás elsőszámú mozgatórugója a karácsony.
A CIB Bank várakozásai szerint 2017-ben minden harmadik ember vásárol majd az év egyik legnagyobb leárazásának hatására és a webáruházak forgalma a szokásoshoz képest akár a háromszorosára is nőhet az idén november 24-ére eső black friday miatt.
A CIB Bank megbízásából a Maxus által a 18-59 éves korosztályból 500 ember bevonásával készített, a magyar internetező lakosságot tekintve reprezentatív online felmérésben a válaszadók legnagyobb része, 47 százaléka háztartási gépet tervez vásárolni, ezt követik a szórakoztató elektronikai cikkek (42 százalék) és a számítástechnikai eszközök (37 százalék), ezeket főleg a férfiak vásárolják. A nők jellemzően inkább ruhára, játékra, cipőre költenek. A megkérdezettek 31 százaléka – ezen belül a nők 42 százaléka – a vásárlásaikkal már a karácsonyra készül.
A megkérdezettek 86 százaléka nyilatkozott úgy, hogy már élt az online vásárlás eszközével a Black Friday akcióban, miközben a fizikai üzleteket felkeresők aránya 24 százalék.
A válaszadók 61 százaléka biztonságosnak tartja az online vásárlást, a 18-30 év közötti korosztálynál ez az arány eléri a 70 százalékot – tették hozzá.
A fekete péntek (Black Friday) csaknem ötven éve a hálaadást követő péntek – az idén november 24-e – elnevezése az Amerikai Egyesült Államokban; ez a nap hagyományosan a karácsonyi bevásárlási szezon kezdete, amikor rendkívüli kedvezményekkel várják a vásárlókat a kereskedők.
(MTI)
Cikk- és címlapkép: Youtube, illusztráció
Bár igaz miért pont a reklámnak lenne ebben a mai magyar rögvalóságban
Ha nem is „megszámolhatatlan” =)), de nagyon sok az a féloldalt betakaró reklám, amit egy-egy reggeli sajtó-szemlém kapcsán el kell távolítsak. Azt már megszoktam, hogy ártunk és qurmányunk médiája pribékjeinél még a lapozás is csak némi Sorosozás árán lehetséges.
Ahogy már-már beletörődök abban is, hogy a napokban Black Friday-ok nyomulnak.
Még azt is elviselem - sőt néha frissítő szellemi gyakorlatnak fogom fel -, hogy kutatni kell a létező legkisebb karakterekkel írt és ide-oda eldugott bezár/tovább etc. eltüntető „gombok után”.
Azonban amit ma reggel tapasztaltam az már sok(k), még nekem is!
A kikapcsoló nincs stabilan a képernyőn, hanem csak időnként felvillan! =))
Meg kell mondjam, hogy ahogy a klasszikus telefonbetyár-vicc mondja erre is rá lehet tenni egy lapáttal: a felvillanó „gomb” helyét random módón változtatni! =))