Nem élt soha életvitelszerűen Magyarországon az a több mint tízezer orosz és ukrán állampolgár, akik több százezer forintos magyar nyugdíjakra jelentkeztek be. 

Ezzel a trükkel jutnak hozzá külföldiek a magyar nyugdíjhoz

(Illusztráció: Pixabay, CC0)

1962 decemberében írta alá a Magyar Népköztársaság és a Szovjetunió azt a szociálpolitikai egyezményt, mely szerint 1963 után, amennyiben a szovjet állampolgárok állandóan, életvitelszerűen átköltöznek Magyarországra és hazájukban lemondanak a nyugdíjukról, akkor a magyar jogszabályok szerint számolják ki a nyugdíjukat és a hazai ellátórendszert használhatják. A Szovjetunió hiába szűnt meg 1991-ben, az ukrán és orosz emberek a mai napig élhetnek a rendszerrel.

Tavalyi adatok szerint még kevesebb, mint 10 ezer kapott így nyugdíjat, de ez így is 1,12 milliárd forint költséget jelentett a magyar költségvetésnek 2015-ben – derült ki a Szon.hu korábbi cikkéből.

A HírTV Célpont című műsora szerint azóta meglódult a rendszer, sokan visszaélnek vele.

Az alacsony, néhány tízezer forintos ukrán juttatások helyett sokan hamis jövedelemigazolásokat vásárolnak Ukrajnában, amelyek gyár- vagy tsz-vezetői bérekről szólnak. Ezt követően bejelentkeznek egy magyarországi címre. Hiába nem beszélnek magyarul, sokszor azt sem tudják a helyiek szerint, hogy hol vannak, csak akkor tartózkodnak azokban az ingatlanokban, ahova a lakcímkártyájuk szól, amikor hozzák a nyugdíjukat.

A több ezer új lakos a keleti határ környéki falvakban bukkan fel. Emiatt például 151 százalékos népességnövekedés van Kispaládon, ahol a HírTV és a Magyar Nemzet is beszélt egy férfival, akinek 100 négyzetméteres háza 97 ember lakhelye.

128 hozzászólásarrow_drop_down_circle

Eladott Ország
Ilyen hazug, nemzetellenes, tetűláda kormánya még nem volt ennek a szerencsétlen, összeérő
talpából halszagot árasztó országnak. Nemzeti összetartozás, az van. A Fidesz összetartozik azokkal, akik szolgálják a kormányt, a nemzet pedig tartozik. A bankoknak, a letelepedési-kötvényeket megvásárló migránsoknak, az állampapírt vásárlóknak, a Paks 2 hitelezőinek, ha megvalósul a kínai vasútfejlesztés, akkor a kínaiaknak is. Nemzeti összetartozás van, ezért havonta 1,5-2 milliárd forintnyi nyugdíjat fizetünk ki olyan embereknek, akik soha, egyetlen egy percig sem dolgoztak és adóztak Magyarországon. A volt Szovjetunióval kötött megállapodást nem mondta fel a magyar kormány, hanem megerősítette. A nemzeti összetartozás jegyében rengeteg idős embernek nincs, vagy az éhenhaláshoz is kevés a nyugdíja (ez a szám bőven növekedni fog, amikor a minimálbéresek és közmunkások elérik a nyugdíjkorhatárt), a volt Szovjetunióból magyarországi lakcímre bejelentkezett nyugdíjasok pedig vidáman elvannak, és még az ukrán/orosz államkassza is jól jár, mert bár oda fizették az adókat, járulékokat, de – miután a magyar nyugdíj feltétele, hogy az illető lemond az orosz/ukrán nyugdíjáról – visszafizetni azt nem kell számukra.
nyugdijbiztositas.tcs.allamkincstar.gov.hu/hu/uegyintezes/nemzetk%C3%B6zi-%C3%BCgyint%C3%A9z%C3%A9si-t%C3%A1j%C3%A9koztat%C3%B3k/158-k%C3%A9toldal%C3%BA-egyezm%C3%A9nyek/806-t%C3%A1j%C3%A9koztat%C3%B3-az-1963-%C3%A9vi-16-t%C3%B6rv%C3%A9nyerej%C5%B1-rendelettel-kihirdetett,-a-magyar-n%C3%A9pk%C3%B6zt%C3%A1rsas%C3%A1g-%C3%A9s-a-szovjet-szocialista-k%C3%B6zt%C3%A1rsas%C3%A1gok-sz%C3%B6vets%C3%A9ge-k%C3%B6z%C3%B6tt,-a-szoci%C3%A1lis-ell%C3%A1t%C3%A1s-ter%C3%BClet%C3%A9n-val%C3%B3-egy%C3%BCttm%C5%B1k%C3%B6d%C3%A9s-t%C3%A1rgy%C3%A1ban,-budapesten,-az-1962-december-20-%C3%A1n-k%C3%B6t%C3%B6tt-egyezm.html
Ez itt az összes hozzászólás. Kattintson, ha csak a legfrissebbeket olvasná!
Csizmás Kond
Ki mit akar azt hisz...de az ilyen butaságot elhinni már világcsúcs.
...próbálja ki akárki...menjen oda a kormányablakhoz és kérdezzen rá...
Eladott Ország
Ilyen hazug, nemzetellenes, tetűláda kormánya még nem volt ennek a szerencsétlen, összeérő
talpából halszagot árasztó országnak. Nemzeti összetartozás, az van. A Fidesz összetartozik azokkal, akik szolgálják a kormányt, a nemzet pedig tartozik. A bankoknak, a letelepedési-kötvényeket megvásárló migránsoknak, az állampapírt vásárlóknak, a Paks 2 hitelezőinek, ha megvalósul a kínai vasútfejlesztés, akkor a kínaiaknak is. Nemzeti összetartozás van, ezért havonta 1,5-2 milliárd forintnyi nyugdíjat fizetünk ki olyan embereknek, akik soha, egyetlen egy percig sem dolgoztak és adóztak Magyarországon. A volt Szovjetunióval kötött megállapodást nem mondta fel a magyar kormány, hanem megerősítette. A nemzeti összetartozás jegyében rengeteg idős embernek nincs, vagy az éhenhaláshoz is kevés a nyugdíja (ez a szám bőven növekedni fog, amikor a minimálbéresek és közmunkások elérik a nyugdíjkorhatárt), a volt Szovjetunióból magyarországi lakcímre bejelentkezett nyugdíjasok pedig vidáman elvannak, és még az ukrán/orosz államkassza is jól jár, mert bár oda fizették az adókat, járulékokat, de – miután a magyar nyugdíj feltétele, hogy az illető lemond az orosz/ukrán nyugdíjáról – visszafizetni azt nem kell számukra.
nyugdijbiztositas.tcs.allamkincstar.gov.hu/hu/uegyintezes/nemzetk%C3%B6zi-%C3%BCgyint%C3%A9z%C3%A9si-t%C3%A1j%C3%A9koztat%C3%B3k/158-k%C3%A9toldal%C3%BA-egyezm%C3%A9nyek/806-t%C3%A1j%C3%A9koztat%C3%B3-az-1963-%C3%A9vi-16-t%C3%B6rv%C3%A9nyerej%C5%B1-rendelettel-kihirdetett,-a-magyar-n%C3%A9pk%C3%B6zt%C3%A1rsas%C3%A1g-%C3%A9s-a-szovjet-szocialista-k%C3%B6zt%C3%A1rsas%C3%A1gok-sz%C3%B6vets%C3%A9ge-k%C3%B6z%C3%B6tt,-a-szoci%C3%A1lis-ell%C3%A1t%C3%A1s-ter%C3%BClet%C3%A9n-val%C3%B3-egy%C3%BCttm%C5%B1k%C3%B6d%C3%A9s-t%C3%A1rgy%C3%A1ban,-budapesten,-az-1962-december-20-%C3%A1n-k%C3%B6t%C3%B6tt-egyezm.html
Ábel
@Csizmás Kond: A végtelen butaságodat árultad el. Keresd meg az eredeti forráscikket, és kattints a kommentekben levő linkekre. Még a nyugdíjintézet külföldi nyugdíjigényléséhez szükséges segítő oldalát is megtalálhatod. Mind igaz, amit leírnak. De mehetsz érdeklődni egy kormányablakhoz is, ha van egy magyarországi címed, ukrán állampolgár vagy...
kissé felnőttem
T án Viktor és stábja illetékesebb kéne legyen és nem kéne ide oda mutogatni, 24 óra alatt lerendezhető ha van akarat mint ha egy stadion épitene. 24 óra pld
egyébként kételkedők nem zörög a haraszt ha a szél...de ez már előjőtt és megmagyarázták a hihetetlent. hogy 1963- meg a ha lemondanak? ! Lemondtak -e ? vagy duplán kaszálnak ? Petike lehet civakodni ez is az adófizetők számlájárol megy
Eladott Ország
TUDTA?
Hogy a 13. nyugdíjat 2003-ban a Medgyessy-féle kormány vezette be?
Hogy a 13. havi nyugdíj bevezetését a Fidesz nem szavazta meg?
Hogy Orbán Viktor igazolatlanul hiányzott a szavazásról?
Hogy ottrohadjanakmegaszocialisták má’ megint, mert elvették a 13. havi nyugdíjat! PfujjBajnai?!
Csizmás Kond
@Ábel: ..dehogy ukrán, kirgiz...de attól még kaphatok magyar nyugdíjat, nem...?
Tudod az embert hitéből soha nem akarattal lehet kitéríteni hanem a saját butasága vezeti rá, hogy mekkora baromságokat volt képes elhinni.
Mézike
@Csizmás Kond: Cirmi! ez igaz. Itt a keleti határszélen a bőrömön érzem. tudom.
mackoka46
Itt is látszik, hogy mennyire csapnivaló, nemtörődöm módon intézik a pénzügyeket évtizedek óta.
Ezért lóg ki a seggünk a gatyából, ha már így van fordítsuk mindannyian a vala élt főparazita despota orbánc felé.
Csizmás Kond
@Mézike: ...csak azt ne mond, hogy te is ukrán vagy...:)
Ábel
@Csizmás Kond: És mi ebben a baromság?
Csizmás Kond
@Ábel: ...az amit te művelsz benne...
nem alátámasztasz valamit hanem fapofával lebutázol valakit...
...és kormányablak...akinek nincs semmilyen magyar valósága az mégis hogy a picskikutyafaszába kaphat nyugdíjat ???...mert ez jött le a te értelmezésedből.
Csizmás Kond
@Mézike: áruld már el mit érzel a bőrödön...ukránt vagy a nyugdíját ?
Mézike
@Csizmás Kond: Nem! De kicsiny városomban igen sok olyat ismerek akiktől ukránok vettek lakást. Kiadják albérletbe, ők csak akkor jönnek ha a nyugdíjat kell átvenni.
Kb. 5 millióért egy egy, másfél szobás lakást megvesznek. Havonta egyszer jönnek akkor felveszik a nyugdíjat. Havi 35 - 40 ért kiadják a lakásokat. Ez is tiszta pénz. Ha van olyan családtag aki magyaroprszágon "telepedne le" Annak még letelepedési segély is jár. Bár azt az önkormányzatok döntik el.
Mézike
@Csizmás Kond: Mit érzek a bőrömön? Mindkettőt. egyrészt felverik a lakások árát. Másrészt tényleg kapnak segélyeket, harmadrészt abból a pénzből fizetik nekik a nyugdíjat amit én is befizetek az államkasszába...
Csizmás Kond
@Mézike: ...vagyis az ukrán vesz egy házat...kiadja albérletbe és ezáltal utána felveszi a nyugdíját...
Te nem csak kávét ittál...
Mézike
@Csizmás Kond: ha van itt bejelentett lakcíme ahol" életvitel szerint él" akkor jár neki a magyar nyugdíj, még akkor is ha nem lakik ott, elég ha a nyugdíjáért átjön. Az havonta egy napot tesz ki.
Nem az albérlő után veszi fel a nyugdíjat hanem saját maga után. mert jár neki.
Csizmás Kond
@Mézike: ...a hited határtalan...de nem ártana a értelmet is bővíteni.
Azok a hírek csak kacsahírek azoknak akik ilyesmikre gerjednek. Nem az érdekel mit hiszel te, hanem próbálj valamiféle bizonyiték után kutatni...pl ha ismersz valakit úgy bőrközelből kérdezd meg hogy is van ez.
Azok a régi szovjetkapcsolatok persze ha voltak megszűntek, tehát velük együtt a kedvezmények is. Ma Magyarország területén csak az kaphat nyugdíjat aki bizonyítani tudja hogy a munkája után a Magyar államnak fizette a tébét és magyar állampolgár. Ha mindez megvan és még van kölföldön ledolgozott és az illető országból kikért hasonló igazolása akkor az állam azt át tudja kérni de a kifizetésnél csökkenni fog a magyar nyugdíja annak arányában...pontosabban a meghatározott értéket semmilyen formában nem tudja átlépni.
Mézike
@Csizmás Kond: ismerek , nem is egyet és bőrközelből :-) kérdeztem.
Nem verik nagydobra de ez van.
Ezt az "egyezséget " a Bajnai kormány akarta megszüntetni, ukrajna se zárkózott el tőle, de jött az Orbán kormány és a tárgyalások abba maradtak.
Jár nekik nyugdíj. Itt magyarországon még akkor is ha egy napot nem dolgozott itt le.
Csizmás Kond
@Mézike: ..nézd...nekem ilyen mesét ne próbálj eladni mert úgysem veszem be.
...és sajnálom hogy ez nálad ehető...:(
Mézike
@Csizmás Kond: Ez nem mese. Bár olyan bizarr , hogy az én fejemből is kipattanhatott volna.
Eriksson
Nekem van egy ismerősöm, aki magyar nőként férjhez ment külföldi, uniós illetőségű állampolgárhoz. Előtte 10 évig dolgozott magyar állami cégnél, amit bizonyítani tudott a nyugdíjkorhatár elérésekor. Így Magyarországról is kap bizonyos összeget euróban.
Jozefina
És mi van akkor, ha szegény már a másvilágra költözik? Szerintem egy meghatalmazással még az unokák is felvehetik a nyugdíját, amit a magyat nép fizet. Teljesen igaza van Gyurcsánynak, hogy a magyar állampolgárság szimbólikusan ik, de semmi más azonkívül nem!!!
X-ray
Ez tényleg besz@rás! Ilyen csak hazánkban fordulhat elő.
quadrocopter
"Megőriztük a nyugdíjak vásárlóerejét!"
Meg!
Ukrajnában!
maci0427
A "Genszterváltás" után, amikor olyan nagy volt mindenkinek a szája és dübörgött a " Ruszkik Haza és Takarodj..." na ...,akkor ,de legfeljebb utána egyből minden ilyent átkellet volna vizsgálni és ha kell akkor megszüntetni !!! Szovjetunió már nyomokban sincs ...na és népköztársaság sem..., így utódállam sincs, csak önálló államok ! Szerintem valamelyik Pártnak a Választások előtt, ezzel is kellene kampányolni ! Hé baloldal, hé jobboldal , miért is nem...?!
Lepényleső
Ugyanez van a Romániában élők számára is. Ezért is kell nekünk 65 éves korig robotolnunk.
Mézike
@Lepényleső: Románia nem volt a Szovjetunió része. Ezért az ott élő magyarokra ez nem vonatkozik.
lópicigáspár
Se Szovjetunió, se Magyar Népköztársaság! Egy tollvonás lenne, csak töketlenek!
cikicakk55
@Csizmás Kond: Sajnos igaz! A tegnap esti célpontban megmutatták azt a férfit,akihez pár százan be is vannak jelentkezve papíron.be is vallotta,igaz Ő sem besszél tisztán magyarul,de Ő itt lakik.Egy másik meg csak úgy kutyafuttában vallota,be,sőt visszakérdezett a riporterre,hogy: Miért? Ő nem használná ki,ha valamit ingyen adnának neki.kevés ráfordítással fél év alatt megtérül,aztán már csak a hasznot hozzá.
cikicakk55
@Mézike: Nem látod,hogy cirmi cica szívat? nagyon jól érti Ő,hogy mit írsz! vannak nála ilyen dolgok,de egy cicára nem lehet igazán haragudni. Két napig nincs tej Cirmike!
Mézike
@cikicakk55: Nem tudja a szentem és ha nem tud valamit azt képtelen beismerni.:-)
Csizmás Kond
Nézzétek, én megértem hogy hű baloldaliként nektek kutya kötelességetek a mostani kormány lejáratása, de ilyen marhaságokat folytatni már nektek a szégyen...ilyen a világon nincs és nem is volt, mert egyetlen kormánynak sem érdeke más országok állampolgára fizetést, nyugdíjat vagy bármiféle javadalmazásy kapjon ingyen amikor még a sajátjainak sem tud megfelelő t biztosítani.
Az ilyen propagandához már nem elég az odaadás vagy a buzgalom , ahhoz párosulnia kell egy nagyon sötét és üres fejnek...
Csizmás Kond
@szép új világ: mégegyszer és utoljára, csak az kaphat nyugdíjat aki fizetett tébét. ..az akár ukrán is lehet mert a szocializmusban többen dolgoztak itt de ingyen nem adnak senkinek semmit.
Mézike
@Csizmás Kond: De ezek MAGYAR állampolgárok te szerencsétlen, még akkor is ha nem éltek, élnek az országban!
Csizmás Kond
@Mézike: ...kisbogaram...arkangyal is lehet akkor se kap ha nem dolgozott rá.
CsipkeRózsa
@Csizmás Kond: Nem hit kérdése, előbb nézd meg "szép új világ" 12:59-es hozzászólását, több linket is adott neked.
Nézd meg a HírTV tegnapi műsorát is, ahol láthatod az érintetteket, a házakat, ahol élnek.
Mézike
@Csizmás Kond: Dolgozott rá csak nem itt. Az ottani jóval kevesebb nyugdíjról lemondanak így kaphatják az " anyaállamtól" . csakhogy ez jóval több.
Sorolhatnám a példákat amiket csak szűkebb környezetemben ismerek.
Csizmás Kond
@CsipkeRózsa: persze link...különböző lapok...na meg a hírtévé...azok ám a hiteles források...:))
Csizmás Kond
@Mézike: ..a végére csak megegyezünk...az a pógár aki itt nem dógozott az innen nem kap nyögdíjat...azt amit átutalnak neki azt a másik állam fizeti sőt itt még a postai költségeket is leszedik...szóval nem tudom megérteni miért volna jó egy ukránnak hogy ide utaltassa az ottani nyugdíját ha abból levonják a költségeket...
Pálinkás Pál
Az összes határon túlitól mindent megvonni,az állampolgárságot is...és akinek ez nem tetszik,az kiköltözhet melléjük!!
CsipkeRózsa
@Csizmás Kond: Igazad van, csak az a hiteles, amit a fejedbe veszel, és nagy erővel ragaszkodsz hozzá.
Csizmás Kond
@CsipkeRózsa: ha mindenáron meg akarsz győzni hozzál valami hiteleset...pl nyugdíjtörvény mait...
CsipkeRózsa
@Csizmás Kond: Szolgáld ki magad a böngésződben.
Mézike
@CsipkeRózsa: Küldtem neki...:-)
@Csizmás Kond: Sziasztok. Én leléptem. :-)
Csizmás Kond
@CsipkeRózsa: Rózsika...én tudom és úgy ahogy azt a törvény írja...Te állítasz mást.
Ábel
@Csizmás Kond: Ha tudnál szöveget olvasni, és megnéznéd amit a forrásban linkelnek, akkor Te is megtudnád. Te viszont semmit nem akarsz tudni...
Csizmás Kond
@Mézike: puszi...és olvasd el te is amit küldtél mert ott leírja...:)
Csizmás Kond
@Ábel: olvasd el amit Mézike küldött...
justhpeter
@Csizmás Kond: Kitrollkodtad magad, lepihenhetsz.
Csizmás Kond
@justhpeter: ---csak tanítalak...hogy ne haljatok meg bután.
Eriksson
@Pálinkás Pál: Kell a hely a migránsoknak. :))
CsipkeRózsa
@Csizmás Kond: Amit kértél tőlem, azt "szép új világ" linkje megválaszolja, kaptál tőle 4 linket. Szánd rá magad, olvasd el.
Zeta
Én nem trükknek nevezném. Ez inkább a magyar kormány mulasztása , majd később néhány ezer szavazat miatt a magyar nyugdíjasok, a magyar költségvetés odaajándékozása, ellopása a nyugdíjasoktól, szavazat vásárlás.
Csizmás Kond
@CsipkeRózsa: Inkább idézek abból amit Mézike küldött...
- A magyar nyugdíjrendszer nem állampolgársághoz, hanem biztosítási jogosultsághoz kötött
CsipkeRózsa
@Csizmás Kond: Az is bizonyítja, hogy nincs igazad, olvasd el az egész szöveget, ne csak egy mondatot.
cikicakk55
@Mézike: Lehet,hogy igazad van.Én úgy ismertem meg cirmost,hogy néha hajlamos játszani a kis naivat. Lényeg,hogy normálisan írogat.Abban nincs gond,hogy valamit más képen értelmez.Jól elmagyaráztad neki.Mikor tovább olvastam, a beírásom után,nekem is úgy tűnt,hogy komolyan nem érti,vagy komolyan gondolja,hogy te nem tudod jól.minden esetre a cicusnál óvatos vagyok,mert ravasz kis jószág.
Csizmás Kond
@CsipkeRózsa: Az ukrán féllel megállapodtak abban, hogy a régi területi elvű nyugdíjigénylés helyett a pro rata elvű nyugdíjszámítást alkalmazzák - ismertette. Korózs Lajos az utóbbi nyugdíjszámításról elmondta, ha egy munkavállaló több országban is vállalt munkát, mindegyik fél csak a ráeső hányadot kell, hogy fizesse a nyugdíjából.
az ún. „pro-ratatemporis” elvének figyelembevételével, amely azt jelenti, hogy meg kell határozni az érintett személy különféle tagállamokban megszerzett részjogosultságait az adott állam belső nyugdíj szabályai szerint. Erre azért van szükség, hogy minden tagállam csak az őt terhelő nyugdíjrész fizetésének terhét viselje.
Lepényleső
@Mézike: Nem az ott élő magyarokra,hanem Románia lakosságára vonatkozik;magyarországi
bejelentett lakcím,és nyugdíjellátásra jogosult. Mivel a büdös életbe egy fillért be nem fizetett a
magyarországi nyugdíjalapba,így a nyugdíját úgy állapítják meg,hogy az adott szakmákat foglalkoztató tíz cégtől bekérik a kívánt szakmai béreket,aztán az átlagot kiszámítva kapnak
nyugdíjat a kérelmezők,ahogy a cikkben említettek is.
nusika
@Mézike: Az erdélyi áttelepülőknek 2004 10. 01.-től szűnt meg ez a nyugdíjazási jogszabály. Addig, ugyan úgy mint most az ukránoknak, ugyan úgy volt megállapítva a nyugdíj. Bajnai elkezdett a változtatáson, de már nem jutott odáig, hogy a szerződést aláírják.
human
@Csizmás Kond: Olvastam a hozzászólásaid és már szinte groteszk ahogy válaszolgatsz. Te követeled a bizonyítékokat de te semmit nem olvasol el, semminek nem nézel utána csak hajtogatod, hogy ez nem igaz :)
namihami
Nyuggerek, lehet imádni a Vezért. A Böbe-zsuga ezt is képes eltakarni?
CsipkeRózsa
@Csizmás Kond: 16:35-re

Megint nem az egész szakaszt olvastad, és linkelted ide, amely így szól:

"Politikai pengeváltás előzte meg a közleményt
Korózs Lajos szocialista politikus csütörtöki budapesti sajtótájékoztatóján arról beszélt, hogy még mindig hatályban van a magyar-ukrán szociális biztonságról szóló egyezmény, holott az annak felmondásáról szóló dokumentumot a Bajnai-kormány 2009-ben elkészítette és az utódjára hagyta. Az ukrán féllel megállapodtak abban, hogy a régi területi elvű nyugdíjigénylés helyett a pro rata elvű nyugdíjszámítást alkalmazzák - ismertette. Korózs Lajos az utóbbi nyugdíjszámításról elmondta, ha egy munkavállaló több országban is vállalt munkát, mindegyik fél csak a ráeső hányadot kell, hogy fizesse a nyugdíjából."

Tehát kidolgozták, de az Orbán kormány nem azt alkalmazza, vagyis maradt a régi kifizetési mód.

Az is haladás nálad, hogy hozzászólásodban már elismered, hogy valami van.
Desischado
Kellenek a szavazatok! De az ellenzéknek ezt naponta kéne harsognia! Az ittenieknek alamizsnával, pár fillérrel szúrják ki a szemét, ezek a herék meg egy napot sem dolgoztak itt, és ingyen kapják a jó nyugdíjat! Gyalázat!!!
terlasz
@Csizmás Kond: Rossz helyen próbálod a tényeket a hazug dumáddal elfedni. Kár a gőzért!
42
És emiatt sem akadnak ki a hívők...

Az anyád épp, hogy éhen nem hal a kis nyugdíjából, de másoknak, idegeneknek, gazdasági bevándorlóknak, aki semmit nem tettek ezért az országért, 300 ezres nyugdíjat kapnak?
Te nyomorult, a soros terven vagy kiakadva, amiből egy szó sem igaz, de az orbán tervet - ami létezik, és megkárosít téged -, azt meg benyeled bő nyállal...

Írnám, hogy "Én kérek elnézést.", de már soha többé nem kérek elnézést senki helyett.
Megtettem elégszer, de soha senki nem kért elnézést azért, hogy helyettük kértem elnézést.
Itt a vége - a Q sok mások helyett elnézést kérésnek!
Ha te nem tudsz elnézést kérni magad helyett, mert annyira primitív vagy, vagy annyira sötét gazember, én sem fogok helyetted többet.

A te bűnöd, a te sarad - viseld a következményeit a saját bőrödön..
Csizmás Kond
@human: ...én nem pletykából élek...a többit meg amúgy sem érted...pedig kiemelten leírtam.
Csizmás Kond
@CsipkeRózsa: te csak írsz, csak írsz, csak írsz...de gőzöd sincs...
tőled ollóztam: "mindegyik fél csak a ráeső hányadot kell, hogy fizesse a nyugdíjából."
...és most próbálj gondolkodni hogy mit jelent ez...
segítek mert úgysem fog neked menni...szóval azt jelenti hogy bár a tartózkodási körülmények miatt itt kapja forintban a nyugdíját de azt átutalással az ukrán állam fizeti. Kaphat itt akármennyit de minden ledolgozott órája után kapott forintot végül is az fizet ahol azt ledolgozta, vagyis az ukrán állam elszámolja a magyar állammal az ilyen dolgokat...
...van egy reklám valamelyik tévében, ahol az anyuka valami orvosságot akar adni a kisfiának és az folyton azt kérdezi de miért ???...na valahol ezen a színten állhat azok értelme akik inkább hisznek egy összeollózott kampány- vagyinkább bosszúálló tévéműsornak mint amit a törvény leír...
..sokkal de sokkal értelmesebbnek hittelek...
Csizmás Kond
@terlasz: Ne figyelj rám..neked ott a moslék amit hiszel...
Eladott Ország
@bakcsubakka: Az 1962. december 20-án kötött, 1963. július 1. napjától hatályos egyezményt, ez a szarházi tolvaj banda meg is erősítette.
A Külgazdasági és Külügyminisztérium, valamint az Emberi Erőforrások Minisztériuma tájékoztatása alapján az Azerbajdzsáni Köztársaság, a Belorusz Köztársaság, Grúzia, a Kazah Köztársaság, az Örmény Köztársaság, a Tádzsik Köztársaság, a Türkmén Köztársaság, az Üzbég Köztársaság és a Kirgiz Köztársaság az Egyezmény vonatkozásában nem tekintik magukat a Szovjet Szocialista Köztársaságok Szövetsége jogutódjának, és nem alkalmazzák az Egyezményt, ezért az Egyezmény alkalmazására kizárólag az Oroszországi Föderáció és Ukrajna vonatkozásában van jogi lehetőség. De b*zdmeg még jár, özvegyi nyugdíji és
árvaellátás is. Ezek a rohadékok az örök hatalomért az országot is eladják. Ha még felépítjük az üldözött keresztény arab országokban a templomokat akkor végleg reszeltek nekünk, amikor a lukas gatyából kilóg a seggünk és hozzá ér a hideg falhoz.
Eladott Ország
@Mézike: tegnap, 11:51 Pedig az a 150.000-300.000 Ft-os nyugdíj amit egyes orosz és ukrán állampolgárok kapnak az hazai viszonylatban is kimagasló. A környékbeliek, meg 60-70 ezer Ft-os nyugdíjból dögöljenek meg, csak a fidesznek az örök hatalma meglegyen.
Eladott Ország
@Csizmás Kond: ma, 07:27 „Moslék-ország, hajh, cudar ország,
Hajh, Hortobágy, zsír-szívű rém;
Hajh, Átok-város, Redves-ugar:
Piszok-hazám, mit kapaszkodsz belém?”

Karinthy Frigyes: Moslékország (az Így írtok ti-kötetből) - 1912
m.blog.hu/pr/progressziv/image/gulag.jpg
magyarbakancs
@Csizmás Kond:" Ki mit akar azt hisz...de az ilyen butaságot elhinni már világcsúcs.
...próbálja ki akárki...menjen oda a kormányablakhoz és kérdezzen rá..."
Te tényleg idióta vagy?
Életemben ilyen demagóg elvakult Fidesz seggnyalót nem láttam min te.
Legalja vagy a Fidesz ganéknak.
Eladott Ország
@Eriksson: tegnap 12:44 " Így Magyarországról is kap bizonyos összeget euróban." Látod már megint csinálod a szarelkenést. Vajon miért szaporodtak el Szabolcsban az orosz és ukrán állampolgárok? Ki a redvás k*rva istennek érdeke a szavazatok megszerzése, ha nem ennek a politikai prostituált szarházi bandának, mint a fidesz?
cdn.blog.hu/pr/progressziv/image/gulag.jpg
Remélem, ez a tetves csúti cigány ott rohad a gulágon és megkapja nyugdíjkiegészítésként a
a minimum nyugdíj 28.500 Ft 30 %-át, mint "málenkij robotos".
Csizmás Kond
@Eladott Ország: ..én meg azt hittem Ady...
Csizmás Kond
@magyarbakancs: ..nalátod ismét beragadtál a szarba...
peterkelemen
Elgondolkozhatnak ezek után Orbán nyuggerei, hogy kire teszik az X-et. Lesz az a pont, ahol ellene fordulnak. Én már most tudok olyan fideszes nyuggerekről, akik ezen kiakadtak. Most kezdik megérteni, hogy mekkora hazug, tolvaj gazember Orbán és bűnbandája.
CsipkeRózsa
@Csizmás Kond: Igen, én csak írok, írok, te pedig azt látsz belőle, ami neked tetszik, hiszen csak azt ollóztad vissza az egészből.

A lényeget nem értelmezed:
"Korózs Lajos szocialista politikus csütörtöki budapesti sajtótájékoztatóján arról beszélt, hogy még mindig hatályban van a magyar-ukrán szociális biztonságról szóló egyezmény, holott az annak felmondásáról szóló dokumentumot a Bajnai-kormány 2009-ben elkészítette és az utódjára hagyta. Az ukrán féllel megállapodtak abban, hogy a régi területi elvű nyugdíjigénylés helyett a pro rata elvű nyugdíjszámítást alkalmazzák - ismertette. Korózs Lajos az utóbbi nyugdíjszámításról elmondta, ha egy munkavállaló több országban is vállalt munkát, mindegyik fél csak a ráeső hányadot kell, hogy fizesse a nyugdíjából."

Korózs Lajos azt mondta el, amit ők 2009-ben kidolgoztak, és amit Orbánék figyelmen kívül hagytak. Olvasd el lassan, és nem örülök, hogy engem nézel hülyének magad helyett.
Csizmás Kond
@CsipkeRózsa: ...de mi benne a lényeg...na mond már el mert tényleg kezdett érdekelni...:)
...mert az én értelmezésem szerint Korózs csak megmagyarázta mit jelent az a promicsoda ami a lényege a nyugdíj-kifizetéseknek, ami szerint megállapítják ki mit fizet...
CsipkeRózsa
@Csizmás Kond: A lényeg, hogy amit a szoci kormány kidolgozott, de már nem volt ideje megvalósítani, azt Orbánék nem vették figyelembe. Ha Orbánék tovább vitték volna, hogy törvény legyen belőle, akkor már az lenne, hogy mindenki a saját országának nyugdíjasait fizetné, a ledolgozott idő szerint.
Csizmás Kond
@CsipkeRózsa: ...akkor szótagoljuk...
...Az ukrán féllel megállapodtak abban, hogy a régi területi elvű nyugdíjigénylés helyett a pro rata elvű nyugdíjszámítást alkalmazzák.
ezt megértetted ?
CsipkeRózsa
@Csizmás Kond: Ezt Kórozs Lajos a következő mondatban elmondja.
Csizmás Kond
@CsipkeRózsa: ...namostakkor ha ő is elmondta majd én is akkor hogy nem értetted meg mégsem, hogy mit is jelent az a proizé ???
CsipkeRózsa
@Csizmás Kond: Arányos megosztást jelent.
Csizmás Kond
@CsipkeRózsa: ...igen de te mit értesz alatta mihez, miként, miszerint arányos ?
CsipkeRózsa
@Csizmás Kond: Kórozs: "ha egy munkavállaló több országban is vállalt munkát, mindegyik fél csak a ráeső hányadot kell, hogy fizesse a nyugdíjából."
Csizmás Kond
@CsipkeRózsa: ...vagyis minden ország annyit fizet a nyugdíjba amennyit az illető nála dolgozott.
igy vagy nem így ,
CsipkeRózsa
@Csizmás Kond: Igen, akkor most már egyetértünk.
Csizmás Kond
@CsipkeRózsa: ..még nem...tehát ha egy ukrán csak ukrajnában dolgozott de a nyugdíjas éveire ide költözött az kitől is kapja a nyugdíjat ?
CsipkeRózsa
@Csizmás Kond: Amit az előbb megbeszéltünk, nem lett bevezetve Orbán jóvoltából. A mostani nyugdíjhoz elég, ha Magyarországon bejelentkezik egy ukrán, és kapja a nyugdíját, ráadásul az ottani, a szakmájára megfelelő átlagkereset alapján, amit ott simán leigazolnak neki. Ezért alakulhatott ki, hogy sokkal többet kapnak, mint a mi átlagnyugdíjunk.
Csizmás Kond
@CsipkeRózsa: ...Te amit leírsz is meghazudtolod...
a megállapodás tudod-e mit jelent ?
CsipkeRózsa
@Csizmás Kond: Most szórakozol? A megállapodás Kórozs szövegében fordul elő, és az Orbán kormánynak kellett volna törvényileg tovább vinni. A megállapodás szerinted elég, nem egy törvénybe rögzített szöveg a lényeg?
Mézike
@nusika: Csak a volt szovjetúnió területére érvényes. Mert a szovjetekkel kötötte Kádár.
Így igaz bajnai kezdte el a tárgyalásokat aztán abba maradt minden.
Az utóbbi két évben kezdett nagyon elharapózni a dolog.
Mézike
@Csizmás Kond: Elolvastad amit küldtem , vagy csak másnak ajánlgatod?
Mézike
@Lepényleső: Ha ez igaz akkor duplán szívunk.:-(
Mézike
@cikicakk55: Cirmi? Naiv? Nem hinném...:-)
Lackó50
Nem akarásnak nyögés a vége. Ha akarnák, akkor símán meg tudnák oldani ezt a problémát .

1.) Miután az Ukránok meghozták az új oktatási törvényt, nem csak az Uniónál verjék a nyálukat, hanem szüntessék be ezeket a nyugdíjakat válaszul.

2.) A NAV nagyon tud intézkedni, ha illegális cigi jön be az országba, vagy más szabálytalanságot lát.Itt miért nem ellenőrzi a lakcímeket? Akinél többen is be vannak jelentkezve, nem valószínű, hogy emberbaráti szeretetből fogadja a bejelentkezőt. Valamit neki is letejelnek. Ergó adózatlan jövedelemhez jut.Ez legális?

3.) Ahol többen vannak bejelentkezve, azoktól a törvény kijátszása miatt azonnal megvonnám a juttatást. Aki kiadja nekik, azt meg adócsalásért vonnám felelősségre. Egy nagyobb razzia után kíváncsi lennék, hányan dobnák vissza önként a nyugdíjat

Milyen jogon küld ki a NAV 2 Ft-os adótartozásról csekket, ha ezek felett meg szemet hunynak
havasigyopár
Nem csak az ukránok, rengeteg román is kapja a nyugdíjat.Ismerek olyan erdélyi házaspárt, akik nem laknak itt, csak be vannak jelentve és mindketten kapják a magyar nyugdíjat 100-100 ezer Ft-t /meg a románt is/, ezenkívül idejárnak ingyenes orvosi ellátásra, operációra. Ezt meg kellene szüntetni!!! A mi nyugdíjas pénzünket ne osztogassa Orbán idegeneknek. Az itteni nyugdíjasok pár 10 ezer forintból tengődnek. Ez a nyugdíjemekés is egy sz..r volt, annyira kevés.
quadrocopter
Miközben azt harsogja a sunyi náci propaganda, hogy "Brüsszel azt akarja...9 millió HUF-ot fejenként a menekülteknek..."
Nem fura?
Csizmás Kond
@CsipkeRózsa: Rózsámszál...tudom hogy hiábavaló de kijavítalak.
Van egy régi törvény miszerint egy áttelepült orosz vagy ukrán a helyi törvények szerint kaphatja a nyugdíjfolyósítását.
Viszont megállapodtak, hogy mindkét ország csak azt a rész kell fizesse amit nála dolgozott az illető.
Szóval az az ukrán aki otthon téesz elnök volt, áttelepült is itt kéri a nyugdíjat a Magyar Kormány egy itteni település téesz fizetése szerint állapít meg nyugdíjat az ukránnak de azt az ukrán állam visszafolyósítja a Magyar Államnak mert náluk dolgozott...tehát itt adhatnak akár kétmilliót is azt is az ukrán fizeti mert a nemzetközi megállapítás szerint így egyeztek meg.
Az amit itt most elkezdtek csak arra jó hogy a gyengébb felfogóképességű embereket félrevezessék...ami ahogy látszik sokatoknál sikerrel járt.
...azt a marhaságot hogy boldog boldogtalannak fizetne egy állam nagyon tudatlannak kell lenni hogy elhiggye az ember, de sajnos még a huszonegyedik században sem jutottak sokan legalább arra a szintre hogy ha nem is ért valamit de elgondolkodik rajta mielőtt belekezdene a propagálásba. Ilyen emberekkel van tele ma a baloldal, bármilyen marhaságot elhisznek csak az ők köreikből mondja valaki.
Eladott Ország
@havasigyopár: Ennek a szarházi csúti cigánynak és fideszes bandájának kellenek a szavazatok,
azt hiszik, hogy örök életre szól a hatalmuk. Még ilyen ganajláda parazita, kleptokrata banda nem csimpaszkodott az országra, szent István óta.
Csizmás Kond
@Mézike: naná...de már azelőtt hogy küldted volna...:)
kukac50
Ezért jut a kisnyugdíjasoknak ilyen kevés pénz! Egy 31 ezer forintos nyugdíj kiegészítés vagyis emelési külömbözet 2290 forint egyszeri juttatás 4600 forint ez lenne a prémium.
Rétvári Bence arról beszélt,hogy mindenki megkapta a 12 ezer forintos emelést.
Elég nyíltan hazudik!
magyarbakancs
@Csizmás Kond: Neked ha a Fidesz a szádba tojna azt is megköszönnéd.
Egy elvakult ember vagy,mindent amit mond ,csinál a Fidesz te kritika nélkül elfogadod,támogatod.Vagy egy volt komcsi vagy ,vagy egy határon túli megvett szavazó.
Csizmás Kond
@magyarbakancs: ...csak ennyit sikerült kinyomoznod ?...pedig azzal kérkedtél, hogy jártas vagy az ügynökfelkutatásban...
peterkelemen
Van egy csöppnyi esze a magyar nyugdíjasoknak nem szavaznak soha többet Orbánra és bűnbandájára.
emerencia
@CsipkeRózsa: tegnap 13:41:-hez Nagyon helyes volt a Bajnai-kormány szándéka a Magyarországon soha nem dolgozó emberek nyugdíjának a magyar költségvetésből való kifizetésének megszüntetésére.

Az viszont nemcsak szándék volt Bajnaiéktól, hogy az akkor (2009) már ötvenen felüli munkavállalók nyugdíjkorhatárát is meghosszabbította, s ezzel a későratkós bennszülött korosztály életét megkeserítette, hiszen sokan ebben a korban aligha tudtak már könnyebb munkát találni maguknak.

Tudtommal az idősb munkavállalók nyugdíjkorhatárának meghosszabbítása példátlan az EU-ban! Az már "csak" hab a tortán, hogy egy kivételezett réteget (női negyven jogosultak) leszámítva az orbán kormány még erre is rájátszott azzal, hogy a nőknek és férfiaknak egyaránt kőbe véste a Bajnai-kormány által kiszabott korhatárokat azon munkavállalók esetében is, akik már nem bírják... Minden civilizált országban van lehetőség ilyen esetben nyugdíjba vonulni anélkül, hogy a nyugdíjasnak az időskori szegénységgel és az ebből következő társadalmi kirekesztettséggel kelljen szembenéznie. Magyarországon viszont a fiatalok mellett a lefáradt idősek munkájából is finanszírozza a magyar költségvetésbe egy fillért sem befizető külföldiek szavazatait, miközben nagyon sok már nyugdíjas honfitársunk senyved a szűkös nyugdíjából sok-sok évtized adó és járulékfizető munkája után.
Mézike
@Csizmás Kond: Csemegekukoricám! Olvasd az aprót...mer' ott a lényeg.
Csizmás Kond
@Mézike: ...azokat én nem szoktam...azt azok olvassák akik szédülni akarnak
Eladott Ország
@Mézike: Milliárdokat szórt el a külügy cége, de kis szerencsével övék lehet 5 millió darab kukorica- és 1,5 millió magozott meggykonzerv. Amihez nyúlnak, arannyá változik. Ja nem, az ellentéte.
4cdn.hu/kraken/image/upload/s--978ezUwT--/c_limit,w_1160/6u8yi0ub3hyFCG6ua.gif
Almasűrítményt szeretne? Hívja a külügyminisztériumot!
több pénzbe kerül egy évre fenntartani az MNKH kirendeltségét (104 millió forint), mint amennyi 2015-ben az összes magyar export volt az országba (45,3 millió forint).@Csizmás Kond:
magyarbakancs
@Csizmás Kond: "csak ennyit sikerült kinyomoznod ?...pedig azzal kérkedtél, hogy jártas vagy az ügynökfelkutatásban..."
Te tényleg egy idióta lelki nyomorék vagy.
Lisztet a tisztel a plébánost a pléh lábossal ne keverd.
kokopelli
@magyarbakancs: "ezeket" azért fizetik!Van egy nagy előnyük a hasonló
csóróknak,hogy nem kell magukat hülyének tenni,mert a természetükből
fakad!Kül- és belpolitikában,jogban.technikában stb..stb. profik,megtagad-
va a jó mondást:"nem vagyok annyira hülye,hogy mindent tudja!" ;-)
Mézike
@Csizmás Kond: Pedig ott a lényeg meg a sok kiskapu!
Mézike
@Eladott Ország: Elég drága csemege kukorica! de a kép az beletalált! Ha cirmit kaphatnám a "fogaim" közé...
Csizmás Kond
@Mézike: A lényeg az, hogy ti a pletyóra utaztok...:)
Mézike
@Csizmás Kond: Hááát na! Lányból valék. :-)
Csizmás Kond
@Mézike: ...és szereted ha rászednek...illetve rádszednek...:)
Mézike
@Csizmás Kond: ha rászednek azt megérdemlem, mer' nem vág az agyam. Bár néha én vagyxok az aki kérdez. Me' azzé ollan lüke nem vók, hogy ha nem tok valamit akkor abba nem ugatok bele. :-)
Rám szednek? Mit te?
Csizmás Kond
@Mézike: ...tájszó...de van értelme...:)

Új hozzászólás

Hozzászólás írásához regisztráció szükséges. Regisztráljon vagy használja a belépést!


Még karakter írhatElolvastam és elfogadom a moderálási elveket.