A videón látszik, hogyan alakulna át a közlekedés, ha lebontanák a Nyugati térnél lévő felüljárót.

Második helyet ért el a Magyar Mérnöki Kamara Mérnöki Innovációt Támogató Alapítványának pályázatán Dohány Máté, aki azt mutatta meg, hogyan alakulna át a környék közlekedése, ha lebontanák a Nyugati térnél lévő felüljárót.

Mint írja: „A felüljáró megtartása mellett szóló legfontosabb érv, hogy nélküle nem lehet ugyanakkora közúti kapacitást biztosítani a téren. Ez önmagában igaz, viszont ez az ötlet bebizonyítja, hogy ha a Nyugati térrel együtt a Podmaniczky út – Teréz körút csomópont is átalakul és emellett kisebb hálózati beavatkozások is történnek (Szobi utca, Szondi utca), akkor a teljes rendszer a mai közúti kapacitást képes biztosítani”.

A felüljáró lebonátásnak ötlete már többször felmerült, nyáron Vitézy Dávid is írt róla, szerinte azonban noha „a Nyugati-felüljáró régóta napirenden van és indokolt is, de csak a 14-es villamos a Lehel tértől a Deák térig tervezett meghosszabbításával együtt lenne értelme”.

Címlapkép: Youtube

19 hozzászólásarrow_drop_down_circle

Qqberci
Ezek csak bontani/fát kivágni tudnak...
Ez itt nem minden hozzászólás, csak az utolsó néhány. Kattintson, ha mindet olvasná!
Equus
@verőce21: nem vok mérnök... csak hangosan gondolkodom: nem vetne fel statikai problémákat, ha ott vakondtúrásba kezdenének? Utóbbiba már léptem bele... kicsit másabb a szerkezete a talajnak. Csak kérdezem... Te biztosan jobban értesz ehhez.
verőce21
@Equus: Egy "vakondtúrásnál" szakszerűbben szoktak ilyen munkákat elvégezni. Nyugodtan beleléphetsz majd. Azért vannak a statikusok, talajmechanikusok. Ahogy a jelenlegit megépítették, majdcsak megbirkóznak az átalakítással is. Nem kell aggódnod emiatt.
Equus
@verőce21: megnyugtattál. Akkor a méhszaros és társai bűnszövetekezet belecsaphat az erre a célra létrehozott aluljáró túró kft-jével, méterenként 1 milliárd Ft-ért.
RonaGyuri
Igazán hiányérzetem van

A kedves nem-rokon rokonyok szemét szúrja

Az egy dolog, hogy Orbán és Dávidka nem egyetlen közös mániája, hogy „le a Nyugati téri felüljáróval”. Szerintük ronda, szerintem se szép. Szerintük nem érdemes átalakítani, én nem tudom. Szerintük nélküle is megoldható a közlekedés, szerintem kérdéses.
Meg kell jegyezzem, hogy ez nem az egyetlen dolog, amiben a józan ész nagyon más mint az ő mániáik. Azonban a dolognak az igazi poénja az az a videó, amit az indavideón tettek közzé.

http://auto.indavideo.hu/video/Ilyen_lehetne_...

Nos túl azon, hogy Dávidka tudatlansága (és akkor finom voltam, mert inkább a családi vonás a gátlástalanság a helyes kifejezés) egyik ékes példájaként a Kis-Körúton visszaállítandó villamost is tartalmazza, más kapcsolódó lenyűgöző baromságot is tartalmaz. Igen az új villamos lejárója. Tessenek jól megnézni hova tervezték!!! =))
A környéket kevésbé ismerőknek: az biza ütközik a metró tér felőli kijáratával!!!
Equus
@RonaGyuri: csak egy ötlet... ingyen adom (ma még)... Mi lenne, ha a Nagykörút és az általa körbefogott településrészből városi skanzent csinálnának, ahonnan kitelepítenék a külvárosokba vagy a tágabb értelemben vett vonzáskörzetekbe a rákos daganatként buránzó orszégos hatáskörű hivatalokat? A skanzenben tilos volna a gépjárműforgalom, a turistákat is ki kellene belőle tiltani és végre a kávénénikék a Gerbeaud teraszán békésen beszélgethetnének a régmúlt idők kedves törijeiről.
A Külügyminisztérium lehetne Hatvanban, (ott külön futsalpálya stadion is épülhetne mindjárt három, h a palaoi nagykövet is tudjon játszani, ha hazarendelik), Aztán Cegléden az (I)gazságügyi Minisztérium, a Kúria meg kitelepülne vhová Szob körül. A Várat hermetikusan le lehetne zárni, az alagúron csak a király közlekedne.
verőce21
@RonaGyuri: Nagyon "poénos" megfigyelésed van a metrólejáróval kapcsolatban, valamilyen Pro Urbe díjra előjegyzünk. :)

Új hozzászólás

Hozzászólás írásához regisztráció szükséges. Regisztráljon vagy használja a belépést!


Még karakter írhatElolvastam és elfogadom a moderálási elveket.

Ingyenes hírlevél