Nyomozás indult az Astoria és a Blaha Lujza tér között szerda hajnalban történt metróbaleset miatt – közölte a Budapesti Rendőr-főkapitányság (BRFK) a honlapján. A Nemzeti Fejlesztési Minisztérium tájékoztatása szerint az NFM Közlekedésbiztonsági Szervezet szakmai vizsgálatot indított a baleset okainak és körülményeinek feltárására.

A BRFK közleményében azt írta, hogy a körülbelül hajnali 2 órakor történt balesetben két műszaki szerelvény ütközött össze a 2-es metró vonalán, az Astoria felől a Blaha Lujza tér felé vezető oldalon.

A balesetben egy ember könnyű sérülést szenvedett.

A baleset körülményeinek és a személyi felelősség tisztázása érdekében a BRFK vasúti közlekedés veszélyeztetése miatt indított nyomozást, és két embert előállított – tették hozzá.

A BKV Zrt. korábban azt közölte, hogy a balesetben a szolgálati vonatok összekoccantak és a pótkocsik kisiklottak. Ők azt írták, hogy senki sem sérült meg a koccanásban.

A forgalom azóta újraindult a vonalon.

A Nemzeti Fejlesztési Minisztérium (NFM) az MTI megkeresésére közölte:

az NFM Közlekedésbiztonsági Szervezet (KBSZ) független szakmai vizsgálatot indított a baleset okainak és körülményeinek feltárására.

A tárca hangsúlyozta, a vizsgálat célja mindenkor a hasonló balesetek jövőbeni bekövetkezésének megelőzése, a vizsgálat a jogszabályok szerint nem irányulhat a vétkesség vagy felelősség megállapítására.

A VEKE Facebook-oldalán azt írja:

Éjszaka karbantartás során egy dízelmozdony, amely négy pőrekocsit tolt maga előtt, nem a menetrend szerinti irányban haladt az alagútban. Az Örs vezér teréről a Blaha Lujza térig kellett volna menniük, de ott valamiért nem álltak meg, és továbbmenve az alagútban belecsattantak a Blaha Lujza tér és az Astoria között álló karbantartó vonatba. Ez utóbbi egy személyvagonból és egy TVG-ből (tehervágánygépkocsi) állt. Az ott karbantartást végző munkások és vonatszemélyzet szerencsére észlelték, hogy a dízeles szerelvény jön, pedig nem kellene és ki tudtak ugrani a vonatukból időben, így senki nem sérült meg.

A csattanásban viszont mind a négy pőrekocsi és a személyvagon úgy összetört és összegyógyult, hogy lángvágóval kellett őket szétszedni.

Ez még nagyjából reggelre meg is lett volna, és a reggeli csúcsra felszabadították volna a pályát, de a rendőrség megtudta az ügyet és nagy erőkkel vonult ki helyszínelni. Olyannyira komolyan vették, hogy az éjszakás műszakot még mindig nem engedték haza, mindenkit kihallgatnak.

Annyit lehet tudni, hogy a dízeles szerelvényt vezető mozdonyvezető és felettese, a vonatot vezető tolatásvezető elismerte a felelősségét a balesetért. Mindkettőjük mulasztása igen súlyosnak számít, akár Btk-s ügy is lehet belőle.

A baleset további körülményeit az NFM Közlekedésbiztonsági Szervezet vizsgálja.

Forrás: MTI, Index, VEKE

A címlapi kép illusztráció. Fotó: MTI/Bliczay László

3 hozzászólásarrow_drop_down_circle

Qqberci
"a reggeli csúcsra felszabadították volna a pályát, de a rendőrség megtudta az ügyet és nagy erőkkel vonult ki helyszínelni"

Szolgálnak és ... mit is még?...
human
Na ez most kivételesen nem a fakocka volt. Tarlós hátra dőlhet.

Új hozzászólás

Hozzászólás írásához regisztráció szükséges. Regisztráljon vagy használja a belépést!


Még karakter írhatElolvastam és elfogadom a moderálási elveket.