Nem vagyok túl optimista. Látva azt, ahogy a jelenlegi aktivizmus működik. Beleértve a kormányokat válogatás nélkül felszopó szakszervezetesdit, és a láthatóan sehova nemvezető tüntetéseket. Amelyek szervezőinek szinte az összes felelőség-érve az, hogy „szervezd te, ha nem tetszik”. Ami jó kifogás, de nem menti a programtalanságot, a tüntetésre hívottak megvezetését, a szakmai közösség megosztását, a fásultság növelését. Ahogy minden olyan kérdés elutasítását sem, ami túlmutatna azon, hogy a jelenlegi oktatáspolitikát ne a nyolc évvel ezelőtti, korlátok közé akarnák visszaterelni. Amelyet akkor szintén joggal ért kritika, de több párnát hagyott a ketrecben az alkalmatlan tanerőknek.

(Forrás: endresy.blogspot.com, GeoCravker által)

5 hozzászólásarrow_drop_down_circle

relatív
A tanár, mint olyan a tanulni vágyó, akaró szükségesség esetében IS a mindenkori politikai közélet törekvéseitől távol állóként töltheti csak be a hivatásának megfelelő tevékenységét.

Tanárként elkötelezett alapvető ismeretekkel kell rendelkeznie naprakésszen a szaktudás mindenkori szintjével IS, mint a tanulni akaró közösség értelmi szintjével.

Ha ez a kohézió adott, akkor bármely követelmény szerint a tudás átadása, az érdeklődés kellő felkeltése biztosan létrejön a tanítás során.

A tanítás hatásossága a tanító, és a tanuló (k) egymás kölcsönös ráhatása révén éri el maximumát, függetlenül a politikai környezet bármilyen ráhatásától e két szereplő esetében...

A központi törekvés erre a viszonyra csak kedvező hatással tud érdemben jelentkezni, mert negatív mértékben hatása elenyésző, mint az a történelmi visszatekintés során fellelhető !
GeoCravker
@relatív: A centralizált, eszköz, és nem célorientált oktatás nem hatékony. Ám a napi oktatási célt a tanár tűzi maga elé az órán. Ha a tanár a napi munka során leragad a "hogy fogod a ceruzát" kérdésénél, és soha nem jut el a "mit írsz?" megválaszolásáig, akkor a munkája nem ér egy vasat sem.

Ha igaz élenne, amit az azkivizmusban leragadtak mondanak, és a centrális elvárások között nem lehet jól tanítani, akkor a ma 40+ -os korosztály csupa hülyékből állna. Holott nem mindenki Orbán.
relatív
@GeoCravker: Azt hiszem nem voltam kellően alapos fentebb, hiszen írásomban éppen a tanár szerepe a maximális hatékonyságra való törekvésben - melyek során a kölcsönösség mint tényező szerepel - alapvetően elsődleges a siker eléréséhez.

Így a központi ( állami ) tevékenység szerepe másodlagos, csak pozitív hatással lehet a tanítás sikerére...

Vagyis a tanár szerepe a meghatározó, ha az ' silány ', akkor bármily központi törekvéssel az nem korrigálható, míg fordítva a szerepek felcserélése nem gátja a kedvező sikernek.

Ezért a tanárképzés a kulcsa a sikeres oktatásnak minden időben..., ami nem könnyű feladat a globalizálódó, rohanó világunkban a természet-, és tudomány tapasztalható evolúciós folyamatában.
GeoCravker
@relatív: A sikeres tanárképzés mindenképpen a sikeres oktatás kulcsa. Nálunk tradicionálisan rossz . Már a '80-as években is gyengült. A "finn példa" kapcsán el szokták felejteni, hogy ott bizony a menthetetlenül alkalmatlan 5-15% -ot elküldték a pályáról, és nagyon komoyl remediációs továbbképzéseket indítottak a még menthetőknek.
Erre nálunk szándék sincs. Sőt! A tüntetők nagy ivben kerülik a kérdést, a témát.

Új hozzászólás

Hozzászólás írásához regisztráció szükséges. Regisztráljon vagy használja a belépést!


Még karakter írhatElolvastam és elfogadom a moderálási elveket.

Ingyenes hírlevél