A 17 halálos áldozattal járó tavalyi tragédiában még mindig nincs nyugvás, az olasz sajtó a vádiratok alapján arról cikkez, hogy a szalagkorlát rossz kivitelezése és egy villanyoszlop is szerepet játszhatott a szerencsétlenségben.

Tavaly január végén történt a Verona mellett autópályán az a buszbaleset, melyben 17, jobbára az egyik budapesti gimnázium tanárai és diákjai haltak meg, akik síelésből tartottak hazafelé.

Veronai buszbaleset: nemcsak a sofőrök ellen folyik vizsgálat, más is szerepet játszhatott a tragédiában

Fotó: Twitter/Vigili del Fuoco

Az ügy végére még nem került pont, legutóbb az váltott ki botrányt, hogy a biztosító elmeorvosi vizsgálatot követelt meg a hozzátartozóktól – a felháborodás hatására az illetékes minisztérium vizsgálatot indított a társaság ellen. 

A szalagkorlát hibás beszerelése okozhatta a tragédiát?

A Blikk a L'arena című olasz lap nyomán arról számolt be, hogy a magyar szakértők vizsgálata után már nem két ember (a két sofőr), hanem öt ember ellen folyik vizsgálat a tragédia miatt: az ügy szereplője lett Alberto Brentegani, a Brescia–Padova autópályaszakasz felügyelője, az autópálya üzemeltetője, valamint a biztonsági korlát tervezője és tesztelője is. Úgy tudni, már házkutatások is voltak.

A szakértők szerint ugyanis a szalagkorlát hibásan volt megépítve azon a szakaszon, és egyenesen egy hídpillérnek vezette a buszt, miközben roncsolta is a járművet. A tragédiához az is hozzájárult, hogy bár nem lehetett volna a szalagkorlát mellett lámpaoszlop, a baleset helyszínén mégis volt. A kidöntött villanyoszlop szikrái miatt kaphatott lángra a busz kifolyt üzemanyaga.

A busz defektet kapott egy „ott felejtett”, bebetonozott vaselem felálló talpcsavarjaitól

- állította egy magyar szakértő a Blikknek, akinek a vizsgálati anyagát a veronai ügyészség is látta. A szakember arról is meg van győződve, hogy a szalagkorlát nem elvezette a buszt, hanem roncsolta azt, ezért lyukadt ki az üzemanyagtartály, amit aztán a kidöntött lámpaoszlopból érkező szikrák gyújthattak be.

Az olasz hatóságok szerint a tűz akkor keletkezett, mikor a busz a hídpillérnek rohant. A tűz kialakulásában az illegálisan beszerelt üzemanyagtartály szerepét nem vizsgálták a Blikk cikke szerint.

9 hozzászólásarrow_drop_down_circle

Ez itt nem minden hozzászólás, csak az utolsó néhány. Kattintson, ha mindet olvasná!
wagabund
A busz alvó sofőrrel szép lassan húzódott az út széle felé a leállósávon...de csak lassan...a leállósáv külső szélén volt valami hegyes tárgy, ez lukasztotta ki a gumit..ekkor már a lemezkorlát vezette a buszt, pontosan neki a hídlábnak. a buszvezető ekkorra már felébredt, de késő volt bármihez is...csak kimászott, és nézte a lángoló buszt..(olasz tanú vallomásából)

nos azért lett vádlott két hídmérnök is, mert a híd lában nem lehetett volna az út szélén..ha..az nem ott van, akkor talán korrigál a felébredt buszvezető..valamint silány minőségű volt a szalagkorlát is..
aztán a műszakiztató is ott ül majd a vádlottak közt, a tulaj is...

hosszú tárgyalás lesz...mindenki mentegeti magát..
Yoda69
A kepen en ugy latom a szalagkorlat a hid piller elott van, nem pedig mogotte. Igy nem vezethette a buszt neki, hacsak az le nem tarolta az egesz korlatot.
papa.49
@Pálinkás Pál: Pontosan ...Szinte kivétel nélkül így van..
papa.49
@Yoda69: Egyenesen nekiment a korlátnak az meg nem tudta eltéríteni, aztán a jött a híd lába, és utána a tűz ...
Mindenesetre ha a busz nincs átalakítva pótülések, póttartály , talán nem halnak meg ennyien, szerintem az is hibás aki a forgalomba kiengedte ezt a buszt !!!
F_Viktor
Eszem megáll, még a végén hibás lesz Rudolf Diesel és Albert Einstein is!

Új hozzászólás

Hozzászólás írásához regisztráció szükséges. Regisztráljon vagy használja a belépést!


Még karakter írhatElolvastam és elfogadom a moderálási elveket.