Átadták a forgalomnak a 47-es út hódmezővásárhelyi elkerülő szakaszát csütörtökön délelőtt, a 13,4 kilométeres útszakasz 38 milliárd forintból uniós és belföldi források felhasználásával épült meg.

Átadták a 47-es út hódmezővásárhelyi elkerülő szakaszát
Fotó: Kelemen Zoltán Gergely/MTI

Lázár János Miniszterelnökséget vezető miniszter a helyszínen tartott sajtótájékoztatón elmondta, a hódmezővásárhelyiek 1994 óta tervezték, hogy tehermentesítik a belvárost a 45-ös és a 47-es főút átmenő forgalmától. A várost északról elkerülő út napi 14-17, csúcsidőben 20 ezer jármű átmenő forgalmától és az ezzel járó levegőszennyezéstől, por- és zajterheléstől szabadítja meg a várost, jelentősen javítva ezzel az itt lakók életminőségét – közölte a térség országgyűlési képviselői posztját is betöltő politikus.

A kétsávos elkerülő út pályaszerkezete úgy épült meg, hogy alkalmas négysávossá bővítésre

- tudatta a miniszter.

A kormány célja, hogy a 2020-as években Szeged és Debrecen között 200 kilométer hosszan négysávos, a településeket elkerülő autóút épüljön

- mondta Lázár János.

A politikus kiemelten fontosnak nevezte Békéscsaba és Kecskemét összekapcsolását, valamint az észak-déli Kassa-Miskolc-Debrecen-Békéscsaba-Szeged korridor kialakítását a teher- és személyforgalom számára.

Nagy Róbert, a beruházó Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztő Zrt. vezérigazgatója elmondta, az elkerülő út kivitelezését 2016 őszén kezdte meg a Colas Út Zrt., a Délút Kft., a Colas Hungária Zrt. és Colas Közlekedésépítő Kft. által alkotott konzorcium. Hozzátette, az út környezetében május végéig tereprendezési munkák zajlanak, ezek azonban nem befolyásolják a gépjárműforgalmat.

A szakember emlékeztetett rá, 2015-ben a 47-es főút Szeged és Békéscsaba közötti szakaszát kiszélesítették és nagyobb teherbírásúvá alakították át, a forgalom – Székkutas és Csorvás kivételével – a településeket elkerülve haladhat.

A 47-es főút Szeged és Debrecen közötti négysávossá bővítésének előkészítésén már dolgozik a NIF Zrt. – tudatta a vezérigazgató, aki a térségben folyó fejlesztések közül kiemelte a nagylaki elkerülő út, valamint a Szegedet és Hódmezővásárhelyt összekapcsoló tram-train építését.

6 hozzászólásarrow_drop_down_circle

namihami
Akkor már csak a ""halálútnak"" nevezett 4-est kellene megcsinálni.
namihami
És mindezt sikerült kilométerenként több, mint 2,8 milliárdból, a töksima területen megoldani.
Hogy is szólt az a sikongás a szocik idején a 2 milliárdos ár miatt?
kisrigó
@Pegero: Igen, jött a köszönet fidesz módra: nem hívták meg az új polgármestert az ünnepségre! Majd májusban, amikor a környékbelieket is meghívják- mondta a nagyon "lojális" lézer janó! Micsoda pitiáner viselkedés!
papa.49
@namihami: Ne idegeskedj csináltak bőven felüljárót dupla körforgalmat a magasban a 45 út csomópontjában, meg azt a ,,csodálatos vasszerkezetes felüljárót a Dobai kertészet előtt a 2 X 2 sávos úton, a felhajtókkal meg a lehajtókkal, oszt a körforgalom olyan szűk hogy kamion hogy megy körbe nem tudom !!!
A 45 úti felüljárókat már egyszer leaszfaltozták, úgy december tájékán erre most felmarták és újra aszfaltozták mindkettőt március elején !!!
papa.49
Márcsak egy kérdés maradz MITADOTT ÁT A LÉZERES HAZUGJANKÓ HÉTFŐN ???
Ugyanis itt pampogott, hogy átadja az utat !!!
papa.49
Még egy kérdés ott az út ami 2 X 2 sávos akkor mi a bánatos lófaszért kell még a villamos is ???
Most nyilatkozta az ,,annyitisérjános,, hogy az úton mekkora a forgalom 14-17 ezer, csúcsidőben 20 ezer !!!
Hülye cserpákszarjankó !!!

Új hozzászólás

Hozzászólás írásához regisztráció szükséges. Regisztráljon vagy használja a belépést!


Még karakter írhatElolvastam és elfogadom a moderálási elveket.