A 168 óra cikke szerint már egy ideje áll a veronai busztragédia miatti nyomozás, amely nem állapított meg magyar felelősséget az ügyben. Ám az eredmények publikálásával a lap szerint megvárják a választást.
A 168 óra cikke szerint már jó pár hónapja áll a magyar nyomozás a veronai tragédia ügyében, mivel nem sikerült semmilyen magyar érintett felelősségét bebizonyítani. Ám az eredménnyel a hatóságok a választásig kivárnak, mert negatívan érinthetné a közvéleményt – olvasható a cikkben.
Fotó: Twitter/Vigili del Fuoco
A lap szerint a Nemzeti Nyomozó Iroda először az utólag beépített gáztartály kérdését járta körbe, ám nem az robbant be, sőt, azt sértetlenül emelték ki a roncsból az olasz tűzoltók és még nekik kellett rajta léket ütni, hogy a nyomást csökkentsék. Az ugyanakkor tény, hogy a póttartály hatósági engedélye az ütközés pillanatában nem volt érvényes.
A sofőr, aki sokáig gyanúsított volt, tény, hogy mérsékelt obstruktív alvási apnoéban szenved, ám ezt kezeltette megfelelő, alvás közben használható készülékkel, és a magyar jogszabályok nem zárják ki, hogy ilyen betegségben szenvedők ne vezethessenek járművet – áll a cikkben.
Az Emberi Erőforrások Minisztériumának vonatkozó rendelete csak idén januártól érvényes, amely kimondja, hogy "csak olyan szolgáltatóval köthetnek az (oktatási – a szerk.) intézmények szerződést, amely szakorvos által kiállított dokumentummal igazolja, hogy obstruktív alvási apnoe szindrómával nem küzdő gépjárművezetőt biztosít".
A 168 óra szerint az olasz és a magyar hatóságok sokáig azt feltételezték, hogy a sofőr hibájából, valószínűleg pillanatnyi elalvása miatt tért le a busz az útról, és érintkezett a jármű oldala a szalagkorláttal. Ezt a sofőr mindvégig tagadta, mivel ő volt a pihent sofőr, aki addig vezető társát váltotta nem sokkal a tragédia előtt.
A cikk szerint az ütközéskor a szalagkorlátnak amúgy optimális esetben "vissza kellett volna vezetnie a járművet a pályára, de ez a korlát silány minőségű volt, ezért képtelen volt megtartani a járművet, sőt, roncsolta inkább. A busz jobb első kereke ugyanis defektet kapott a vaselemtartó kiálló csavarjaitól, emiatt a szalagkorlát a kormányozhatatlanná vált járművet egyenesen nekivezette a korlát vonalába épített hídelempillérnek.
A tüzet a defektes busznak a korláthoz történő hosszú súrlódásából bekövetkezett nagymértékű felforrósodása, valamint az üzemanyagrendszerből ráömlő gázolaj, illetve rövidzárlat okozhatta. Ezért az olasz hatóság az autópálya-szakasz tervezője, kivitelezője, felügyelője és üzemeltetője ellen is büntetőeljárást indított."
A 168 óra szerint a magyar hatóságok már pár hónapja leállították a nyomozást, lezárni azonban még nem tudták, és vélelmezhetően a választásig nem is fogez bekövetkezni, mert az felzaklatná az érintett családokat és negatívan befolyásolhatná a közhangulatot. A kártérítések is még zajlanak – olvasható a cikkben.
Talán nyolcvan év múlva kiderül, mi is volt a gond.
Szégyen és gyalázat, hogy milyen emberek élnek ebben az országban, hogy ezt támogatják, hogy a hatalom mindennél fontosabb.