A budapesti taxisok tarifaemelést akarnak, ehhez pedig egy elég furcsa felmérést is bevetettek. Vitézy Dávid egykori BKK-vezető szerint a főváros a taxislobbit részesíti előnyben.
Furcsa felmérés
A Napi.hu cikke szerint közvélemény-kutatást rendelt a Budapesti Kereskedelmi és Iparkamara Ipar Tagozata a Taxisok Világa magazintól, hogy kiderítsék, milyen népszerű lenne a tarifaemelés ötlete. Ez abból a levélből derült ki, amelyet Csoltó Gábornak, az Iparkamara új elnökének küldtek.
Mint ismert, a Fővárosi Közgyűlés április 25-én dönthet arról, hogy a mostani alapdíj 450 forintról 700 forintra nőjön, emellett a kilométerdíj 20, míg a várakozás díj percenként 5 forinttal lehet drágább.
Fotó: pixabay.com CCO
"Az egyeztetéseken a főváros vezetése többször rögzítette, hogy nem kezdeményezi a tarifa emelését, de abban az esetben, ha a taxisok túlnyomó többsége a BKIK-val és FUVOSZ-szal együtt közösen javasolja, és az emelés mértékében is egyetért, azt nem fogja megakadályozni, és a közgyűlés elé terjeszti" – olvasható a cikkben.
A lap szerint a felmérés a Taxisok Világa Facebook-oldalon folyt február 15-18. között, a 311 véleményből 309 helyesli a tarifaemelést, míg kettő nem.
A bejegyzésben a taxisokat arra kérték, aki egyetért azzal, "hogy a taxi tarifa a megnövekedett költségek kompenzálása miatt emelkedjen a közeljövőben", az lájkolja a hírt, ha pedig nem szeretnének tarifaemelést, akkor egy dühítő emojival jelezzék.
Taxisok Világa magazin
Tisztelt Kollégák! Tájékoztatunk benneteket, hogy a Kamara és az érdekképviseletek tárgyalást kezdeményeztek a taxiviteldíj-emelés tárgyában a Fővárossal. A tárgyalások sikeres lefolytatása érdekében...
A Napi.hu szerint ez csupán egy elégedettség-felmérés volt, magának a Facebook-oldalnak 570 kedvelője van, míg Budapesten a tavaly decemberi adatok szerint 5700 taxi futott.
Vitézy: a fővárosi önkormányzatnak az utasok érdekeit kellene védenie
A tarifaemelés híre Vitézy Dávidot, a Budapesti Közlekedési Központ volt vezetőjét sem hagyta hidegen.
Vitézy szerint ugyanis "a Fővárosi Önkormányzat hatósági ármegállapítóként az utasok érdekeit is figyelembe kell vegye (...). Amikor az árakról tárgyalnak a taxisok érdekképviseletei a Fővárossal, akkor ott a Főváros dolga lenne az utasok képviselete."
A volt BKK-vezér úgy látja, két alapvető problémára ezzel a lépéssel sem sikerül megoldást találni a fővárosban.
- Vitézy szerint "rengeteg a csaló hiéna, állandóak a szabálytalanságok, és nincs megfelelő erejű ellenőrzés, hatósági fellépés";
- ugyanakkor "kevés a taxi Budapesten csúcsidőben, mert (1) nincs közös fővárosi taxiapplikáció és diszpécserszolgálat, a rendszer értelmetlenül szétszabdalt, (2) a szabályok a részmunkaidős, csúcsidei terhelést segítő taxizást nem ösztönzik, így az Uber-által elterjesztett modellnek a taxiszabályozáson belüli, legalizált formája hiányzik, így csúcsidőben nincs elég taxi."
Vitézy Dávid úgy látja, ezen problémák megoldása nélkül a tarifa és más költségek megemelése "nem közlekedéspolitikailag értelmezhető lépés, csak egy szűk taxislobbi kiszolgálását jelenti az utasaik kárára."
Vitézy Dávid
A Fővárosi Közgyűlés jövő szerdán dönthet a taxis tarifaemelésről – az alábbi részlet a főpolgármester-helyettes előterjesztéséből származik. Kedvencem a "közvéleménykutatás", amire alapozzák a...
5 hozzászólásarrow_drop_down_circle
Mi közöd hozzá, ott a nemlétező közlekedési múzeumban ott pofázz !!!
Új hozzászólás