Nullszaldóval zárta a 2017-es évét a Diákhitel Központ Zrt., amely nyereségcél nélkül működik.

A hallgatói hitelrendszert működtető, az alapítói szándék szerint nyereségcél nélkül működő Diákhitel Központ (DK) Zrt., az előző évhez hasonlóan, nulla forint adózott eredménnyel zárta 2017-et. A társaság mérlegfőösszege 2017 végén 264,831 milliárd forint volt, 3 százalékkal csökkent 2016 végéhez képest – ismertette a társaság a BÉT honlapján kedden közzétett éves jelentésében.

A beszámoló szerint a társaság 2017-ben bruttó 12,8 milliárd forint hitelt folyósított, ennek jelentős részét márciusban és októberben.

A hitelrendszer 2001. évi indulásától 2017. december 31-ig több mint 358 ezren részesültek a szabad felhasználású Diákhitel 1-ben, a 2012 őszén indított, kötött felhasználású Diákhitel 2-t közel 30 ezer hallgatónak folyósította múlt év végéig a DK. A hitelrendszer 2001. évi indulásától 2017. december 31-ig mintegy 327 milliárd forint hitelt folyósított a társaság, 2017 végén – a mérlegfőösszeg 98,7 százalékát alkotó – diákhitelek állománya meghaladta a 261 milliárd forintot.

A társaság 2017. január 1-jén a Diákhitel 1 kamatát 40 bázisponttal, 3,35 százalékra csökkentette, majd 2017. július 1-jén további 105 bázisponttal, 2,30 százalékra. A Diákhitel 2 kamata 2017. szeptember 30-ig 2 százalék volt, azóta 0 százalék, az ezen felüli kamatrészt az állam kamattámogatás formájában megfizeti az ügyfelek helyett.

A jelentés szerint a hallgatói hitelezés több kihívással néz szembe: Magyarország demográfiai helyzete tartósan kedvezőtlen, ezen belül a felsőoktatás számára utánpótlást adó korcsoport száma pedig még az általános ütemnél is nagyobb mértékben esik. E jelenséghez adódik hozzá a háztartások negatív attitűdje a hosszú lejáratú eladósodással szemben. A tavaly őszi kereslet alapján azonban jó ok van azt feltételezni, hogy a 2017-es év trendfordulót jelentett a hallgatói hitelek körében – írják.

A jelentés kiemeli, hogy a DK tavaly ötéves stratégiát fogadott el. Ennek sarokkövei: az átalakuló és összetettebbé váló oktatási rendszer korábbinál komplexebb termék- és szolgáltatáskínálattal történő kiszolgálása (learning-bank); a hallgatói hitelrendszer pénzügyi szempontú stabilitásának megőrzése; az ügyfeleknek nyújtott érték maximalizálása és a pénzügyi tudatosság fejlesztésének támogatása, valamint a működési- és költséghatékonyság javítása.

(MTI)

Új hozzászólás

Hozzászólás írásához regisztráció szükséges. Regisztráljon vagy használja a belépést!


Még karakter írhatElolvastam és elfogadom a moderálási elveket.