Két vadászrepülő fogta el a német kisgépet, majd egy darabon elkísérték.
Nem létesített kapcsolatot a magyar polgári légiforgalmi irányítással egy, a németországi Riesa-gohlisből Nyíregyházára tartó kisrepülőgép hétfőn a déli órákban, ezért a NATO Integrált Légivezetési Központ riasztotta a Magyar Honvédség készültségi szolgálatában lévő Gripenjeit.
A Piper 28 típusú kisrepülőgép a repülési tervtől nem tért el, de Magyarország légterében nem vette fel a kapcsolatot a polgári irányítással. A határt átlépve Miskolc térségében nem sokkal dél előtt a Gripen pár elfogta, azonosította, majd a nyíregyházi repülőtérig kísérte a kisrepülőt. A feladat végeztével a Gripenek visszatértek a kecskeméti repülőbázisra.
Honvédelmi Minisztérium/OS
"a repülési tervtől nem tért el", akkor volt leadott repülési terve és engedélye is a kapuzásra - légi folyosó használatára. Tehát a bejelentkezés elmulasztása, úgy, hogy minden papírja - engedélye rendben, indok egy készültségi kötelék emelésére és milliós üzemanyagköltség létrehozására ? Azért az elfogásra is kíváncsi lettem volna, mivel a légcsavaros gép sebessége és a gripenek sebessége igen eltérő, ezért is alkalmazták annó a MI-24-eseket, az ilyen lassú légi-járművek elfogására.