Vádat emelt hat gyanúsított, köztük a magyar buszvezető ellen a veronai államügyész a tavalyi busztragédia ügyében, az olasz város bíróságán a per október elején kezdődik.
A 2017. január 20-án éjfél előtt, az A4-es autósztrádán történt magyar busztragédia ügyében a vádlottak között van az A4-es autósztráda két üzemeltető mérnöke, valamint az autópálya átadás előtti, 1993-as tesztelői közül három mérnök. A vád tömegszerencsétlenség okozása.
A katasztrófában a helyszínen tizenheten, többségében 14 és 18 év közötti diákok vesztették életüket, egy súlyos égési sérült a budapesti Honvédkórházban hunyt el.
A Magyar Idők áprilisban számolt be róla, hogy M. Fekete György szakértői véleményben állapította meg: a busztragédia legalább négy olyan hiányosságra vezethető vissza, amelyértaz A4-es olasz autósztráda adott szakaszának biztonságikorlát-rendszere okolható.
A végzetes hibákra rámutató magyar beadvány idén januárban jutott el a veronai államügyészhez, aki ennek alapján vádlottként azonnal bevonta a vizsgálatba a sztrádakivitelezés és -üzemeltetés további három mérnökét is. A lap információja szerint a keddi vádemelés is nagyban támaszkodik a magyar szakvéleményre.
Cikk- és címlapkép: Pixabay
17 hozzászólásarrow_drop_down_circle
ez persze nem menti a buszvezetőt..
Nem utolsó sorban az a tény, hogy az autópálya átadásától idáig eltelt időben nem történt ott hasonló baleset, én nem az építőket hibáztatnám, mondhatnám azt is A KORMÁNY MEG A FÉK AZÉRT VAN, HOGY AZ AKADÁLYOKAT KITUDJUK KERÜLNI !!!
Az hogy esetleg rosszul lett kivitelezve a híd, és a védőkorlát, szerintem nem releváns, mert NEM KELL NEKIMENNI EGYIKNEK SEM !!!
Itt lép be az ,,emberi tényező,, az a sofőr nyilván nem volt alkalmas arra, hogy járművet vezessen !!!
A jármű pedig szintén nem volt alkalmas arra, hogy embereket szállítson !!!
Az egésznek a csúcsán az áll aki a céget vezette, neki van a történtekben a legnagyobb felelőssége, mert én nem hiszem azt hogy a pacák tudta nélkül alakították át a buszt, a gyártó engedélye nélkül, valamint tudott az embere betegségéről !!!
Egyszemélyi felelősség az övé, mint cégvezető !!!
Az hogy a híd lábánál milyen hibákat követtek el az építők, nos ezt is lehet vizsgálni, de az eltelt idő alatt senki nem ment neki a kétségtelenül szar munkának, így nem történt ilyen baleset !!!
A hídra kenni a baleset bekövetkeztét iszonyú nagy butaságra vall !!!
Még nem hallottam hogy megbüntettek volna egy sziklát, vagy egy fát azért mert valaki neki ment !!!
Írod:
"A hídra kenni a baleset bekövetkeztét iszonyú nagy butaságra vall !!!"
Nem ismerem a magyar hatóságok azon véleményét, hogy mi alapján hozták meg a hídpillért, mint a baleset okozóját.
Viszont tavaly többször jártam az A4-es azon szakaszán, tény, hogy a hídpillérnél keskenyebb a leállósáv, tábla erre nem figyelmeztet, de ilyet ezerszám lehet tapasztalni Európában.
Angliában a felüljárók pillérének 90 százalékában megszűnik a leállósáv, ott annyi a különbség, hogy erre tábla figyelmeztet.
Angliában a nem autópályák esetében (A jelzésű utak) sok a négysávos rész leállósáv nélkül, ott viszont autópálya tempóban közlekednek úgy, hogy az út széle mellett 3 méterre ott a farm terméskőből rakott kerítése.
Szerintem ő volt az egyetlen akit messzire el kellett volna küldeni akkor is, mert nem segíthetett, és nem is azért volt ott!
A KORMÁNY, meg a FÉK azért van, hogy az akadályokat kikerülje a SOFŐR, de ugye ha ALKALMATLAN a VEZETÉSRE akkor HOGYAN TEGYE EZT !!!
A VOLT tulaj (aki gyorsan eladta a céget) ,,kormányközeli vállalkozó,, gondolom ez minden itthoni ténykedést meg is magyaráz !!!
Ez a tipikus ,,szerecsen mosdatás,, semmi egyéb !!!
Új hozzászólás