Vádat emelt hat gyanúsított, köztük a magyar buszvezető ellen a veronai államügyész a tavalyi busztragédia ügyében, az olasz város bíróságán a per október elején kezdődik.

A 2017. január 20-án éjfél előtt, az A4-es autósztrádán történt magyar busztragédia ügyében a vádlottak között van az A4-es autósztráda két üzemeltető mérnöke, valamint az autópálya átadás előtti, 1993-as tesztelői közül három mérnök. A vád tömegszerencsétlenség okozása.

A katasztrófában a helyszínen tizenheten, többségében 14 és 18 év közötti diákok vesztették életüket, egy súlyos égési sérült a budapesti Honvédkórházban hunyt el.

A Magyar Idők áprilisban számolt be róla, hogy M. Fekete György szakértői véleményben állapította meg: a busztragédia legalább négy olyan hiányosságra vezethető vissza, amelyértaz A4-es olasz autósztráda adott szakaszának biztonságikorlát-rendszere okolható.

Vádemelés a veronai busztragédia ügyében

A végzetes hibákra rámutató magyar beadvány idén januárban jutott el a veronai államügyészhez, aki ennek alapján vádlottként azonnal bevonta a vizsgálatba a sztrádakivitelezés és -üzemeltetés további három mérnökét is. A lap információja szerint a keddi vádemelés is nagyban támaszkodik a magyar szakvéleményre.

Cikk- és címlapkép: Pixabay

(Magyar Idők)

17 hozzászólásarrow_drop_down_circle

papa.49
A buszos cég volt vezetőjének, meg a sleppjének is ott lenne a helye a vádlottak padján !!!
Ez itt az összes hozzászólás. Kattintson, ha csak a legfrissebbeket olvasná!
papa.49
A buszos cég volt vezetőjének, meg a sleppjének is ott lenne a helye a vádlottak padján !!!
wagabund
az 1993-as tesztelők nem gondolták, hogy 25 év elteltével bíróság előtt fognak felelni 17 elhunyt fiatal ügyében...ahol könnyen lehet, hogy döntő részben az autópálya mérnökök a hunyók...

ez persze nem menti a buszvezetőt..
wagabund
@papa.49: azok tipliztek...semmiről nem tehetnek...őőők? áááá..
papa.49
@wagabund: Ebben nem értünk egyet, tudod az átalakítások amit végeztek a buszon amitől a gyártó kategorikusan elzárkózott, az ezek utáni ,,műszaki vizsga,, ahol gondolom azt ellenőrizték meg van-e minden kerék, és végül nem utolsó sorban mivel a tulaj tudott a sofőrje betegségéről, miért osztotta be ilyen hosszú megerőltető útra !!!
Nem utolsó sorban az a tény, hogy az autópálya átadásától idáig eltelt időben nem történt ott hasonló baleset, én nem az építőket hibáztatnám, mondhatnám azt is A KORMÁNY MEG A FÉK AZÉRT VAN, HOGY AZ AKADÁLYOKAT KITUDJUK KERÜLNI !!!
maci0427
Milyen érdekes azért ! Magyarországon még soha egy balesetnél sem hibáztatták a hidakat - felüljárókat, szakadékokat és a felüljárók - sávelválasztók korlátait - pilléreit és azokat akik ezt megtervezték, de az utakat szar állapota miatti baleseteknél - kárórokozást a gépjárművekben az aszfaltozókat és a vadkároknál is általában az autós a hibás és még lehetne sorolni ! De sokszor hivatkoznak Frontra meg minden másra egy balesetnél ami legalább annyira hülyeség mint ennél a veronai esetnél, hiszen lehet látni azt, hogy itt valami nagyon nem stimmel !
maci0427
@papa.49: Igazad van ! A felelős egyértelmű ...!!!
maci0427
@wagabund: na persze, meg Magyarországon minden rendben van az utak és építményeik állapotával, igaz ? Ki vizsgálta ezeket egy balesetnél...? Senki !
terlasz
Sajnos nagy tragédia ez minden érintettnek anélkül is, ha esetleg elmaradna a súlyos felelősségre vonás.
Sámannus
Érdekes ott meg keresik akik náluk hibázhattak, mi náluk, meg rejtegetik, mi több azt várnánk el, hogy másra hárítsanak mindent.
papa.49
@terlasz: Igen felfoghatatlanul nagy tragédia, és itthon csak a ,,mosdatás,, folyik, nem tudom, csak remélem, hogy az olaszok nem elégednek meg ennyivel !!!
Az hogy esetleg rosszul lett kivitelezve a híd, és a védőkorlát, szerintem nem releváns, mert NEM KELL NEKIMENNI EGYIKNEK SEM !!!
Itt lép be az ,,emberi tényező,, az a sofőr nyilván nem volt alkalmas arra, hogy járművet vezessen !!!
A jármű pedig szintén nem volt alkalmas arra, hogy embereket szállítson !!!
Az egésznek a csúcsán az áll aki a céget vezette, neki van a történtekben a legnagyobb felelőssége, mert én nem hiszem azt hogy a pacák tudta nélkül alakították át a buszt, a gyártó engedélye nélkül, valamint tudott az embere betegségéről !!!
Egyszemélyi felelősség az övé, mint cégvezető !!!
Az hogy a híd lábánál milyen hibákat követtek el az építők, nos ezt is lehet vizsgálni, de az eltelt idő alatt senki nem ment neki a kétségtelenül szar munkának, így nem történt ilyen baleset !!!
A hídra kenni a baleset bekövetkeztét iszonyú nagy butaságra vall !!!
Még nem hallottam hogy megbüntettek volna egy sziklát, vagy egy fát azért mert valaki neki ment !!!
F_Viktor
@papa.49: A felelősség kérdésében egyet értünk, de én még megemlíteném azt a vizsgaállomást is ahol a (vélhetően nem szakszerű) átalakítás ellenére a forgalmiba beütötte a pecsétet.

Írod:
"A hídra kenni a baleset bekövetkeztét iszonyú nagy butaságra vall !!!"

Nem ismerem a magyar hatóságok azon véleményét, hogy mi alapján hozták meg a hídpillért, mint a baleset okozóját.
Viszont tavaly többször jártam az A4-es azon szakaszán, tény, hogy a hídpillérnél keskenyebb a leállósáv, tábla erre nem figyelmeztet, de ilyet ezerszám lehet tapasztalni Európában.
Angliában a felüljárók pillérének 90 százalékában megszűnik a leállósáv, ott annyi a különbség, hogy erre tábla figyelmeztet.
Angliában a nem autópályák esetében (A jelzésű utak) sok a négysávos rész leállósáv nélkül, ott viszont autópálya tempóban közlekednek úgy, hogy az út széle mellett 3 méterre ott a farm terméskőből rakott kerítése.
Sámannus
@F_Viktor: A vállalkozó állítólag tulajdonos, átalakító vizsgáztató és szállító volt egy személyben, de szerintem külön-külön keresik. Így maszatolják el nálunk az ügyeket. Ez a fószer olyan sáros, hogy ki sem bújhatna alóla annyi a bűne, de ezzel fog mégis kicsúszni a felelősségre vonás alól.
F_Viktor
@Sámannus: Aha, értem... Már csak az a kérdés, hogy milyen az összefonódása a NER-el.
Sámannus
@F_Viktor: Ott sündörgött a baleset helyszínén is.
Szerintem ő volt az egyetlen akit messzire el kellett volna küldeni akkor is, mert nem segíthetett, és nem is azért volt ott!
papa.49
@F_Viktor: Igen írtam, hogy tudomásom szerint még nem büntettek meg a világon egyetlen sziklát, vagy fát mert neki ment amilyen jármű !!!
A KORMÁNY, meg a FÉK azért van, hogy az akadályokat kikerülje a SOFŐR, de ugye ha ALKALMATLAN a VEZETÉSRE akkor HOGYAN TEGYE EZT !!!
A VOLT tulaj (aki gyorsan eladta a céget) ,,kormányközeli vállalkozó,, gondolom ez minden itthoni ténykedést meg is magyaráz !!!
Ez a tipikus ,,szerecsen mosdatás,, semmi egyéb !!!
papa.49
@F_Viktor: Írtad a ,,műszaki vizsgát,, elég ha annit mondok ,,házon belüli,, !!!
F_Viktor
@papa.49: Igen, @Sámannus: közben felvilágosított, hogy "házon belül" történt a műszakíztatás.

Új hozzászólás

Hozzászólás írásához regisztráció szükséges. Regisztráljon vagy használja a belépést!


Még karakter írhatElolvastam és elfogadom a moderálási elveket.