Lejárt a munkaideje, ezért egy köztes megállóban leállította a szerelvényt egy IC-vonat vezetője.

Füzes­abony előtt megállt az IC-vel a mozdonyvezető és nem ment tovább. Az utasoknak fél órát kellett várni a műszakváltásra.

A Bors információja szerint a mozdonyvezetőnek lejárt a munkaideje, így váratlanul lefékezett a menetrend szerint Budapest és Nyíregyháza között közlekedő vonattal, hogy bevárja a váltást. A kalauz ment oda az utasokhoz, és közölte velük, hogy most itt fognak állni egy ideig.

Eleve késve indultunk, de nem jöttem zavarba. Direkt elindultam egy nappal hamarabb, hogy odaérjek a keresztgyerme­kem ballagására

– mondta a Borsnak az egyik utas.

Hozzátette:

El is szundikáltam, amikor arra ébredtem, hogy állunk a semmi közepén. Majd jött a kalauz, és azt mondta sűrű elnézéskérés mellett, hogy sajnos itt most állni fogunk egy darabig, mert a mozdonyvezetőnek lejárt a munkaideje.

A vonat reggel 9 óra helyett 10 óra 30 perc körül érkezett meg Füzes­abonyba. Ez idő tájban már Nyíregyházára kellett volna befutnia.

Reagált a MÁV

Az egyébként is másfél órát késő szerelvény kálváriájáról szóló hírekre a MÁV is reagált.

A közleményben állítják, hogy

bár a késések miatt valóban lejárt a mozdonyvezető munkaideje, a hírekkel ellentétben nem hagyta el a vonatot.

A cég szerint végig a mozdonyban maradt, várta a váltást. Elmondásuk szerint nem a semmi közepén, hanem egy állomáson vesztegeltek a vonaton ülők nagyjából 30 percet, míg megjött az új vezető.

A teljes közleményben azt írták:

A Budapest–Hatvan–Miskolc–Nyíregyháza vasútvonalon pénteken reggel két műszaki probléma (felsővezeték szakadás és biztosító berendezési hiba) miatt nőtt a vonatok menetideje. A Dália IC is ezen a vonalon közlekedik. Az érintett járaton szolgálatot teljesítő mozdonyvezető szolgálati ideje ezért járt le menet közben. Mivel a foglalkoztatásra szigorú szabályok vonatkoznak, és mert a vasúttársaság számára a vasúti közlekedés, és ezáltal az utasok biztonságának garantálása a legfontosabb, a mozdonyvezető a leváltását kérte.

A vonatot Nagyút állomásig továbbította, ahova egy másik járattal megérkezett az őt leváltó mozdonyvezető. A váltásig a mozdonyon maradt, és biztosította az energiaellátást. A vonat 22 perc várakozás után az új mozdonyvezetővel folytatta útját.

A kellemetlenség miatt utasai elnézését kéri a vasúttársaság

Forrás: Bors

1 hozzászólásarrow_drop_down_circle

szép új világ
Mikor a vonat elindult, már akkor is tisztában volt vele a MÁV, hogy a mozdonyvezető munkaideje még a célállomásra érkezés előtt lefog járni. Egyedül arra nem számítottak, hogy a mozdonyvezető ezt meg meri lépni.

Új hozzászólás

Hozzászólás írásához regisztráció szükséges. Regisztráljon vagy használja a belépést!


Még karakter írhatElolvastam és elfogadom a moderálási elveket.