Az OTP Bank vakok számára is biztonságosan használható, beszélő bankjegykiadó-automatákkal, siketek, nagyothallók ügyintézését segítő videó-tolmácsszolgáltatással és érzékenyített ügyfélhívó rendszerrel szereli föl több száz fiókját országszerte.

Számos, a vakokat és a siketeket érintő változás jön a banki ügyintézésben

Fotó: Pixabay.com

A fejlesztések egy része már elérhető, a bővítés folyamatos. Az intelligens ATM készülékek a fülhallgató csatlakoztatását követően automatikusan „beszélő" üzemmódra váltanak. A képernyőn megjelenő szöveget a gép felolvassa, amit a látássérült ügyfél a fülhallgatóján keresztül hall. A monitor eközben elsötétíthető, így illetéktelenek nem láthatják, és nem hallhatják a tranzakció részleteit. Vak és gyengén látó ügyfelek az ügyfélhívó rendszer jegykiadó terminálján elhelyezett, kitapintható nyomógomb segítségével jelezhetik érkezésüket a fiókba. A vak és gyengénlátó ügyfelek tájékozódását segíti a jegykiadóhoz vezető sáv valamint a készüléken elhelyezett kitapintható Braille-matrica, amely felhívja figyelmüket a számukra kialakított fizikai (értsd: nem az érintőképernyőn látható) nyomógombra, valamint arra, hogy a jegy elvételével győződhetnek meg arról, hogy a jelzést a rendszer nyugtázta. A rendszer a menedzseri felületen jelzi az ügyintézők felé a látássérült ügyfél érkezését – közölte Fenyvesi Beáta, a pénzintézet szakértője.

(Blikk.hu)

2 hozzászólásarrow_drop_down_circle

görbetükör
Ideje már gondolni azokra is, akikre eddig nem gondoltak. Ugyanis ők is emberek.

Új hozzászólás

Hozzászólás írásához regisztráció szükséges. Regisztráljon vagy használja a belépést!


Még karakter írhatElolvastam és elfogadom a moderálási elveket.