A nagyobb szállodahajók nem tudnak Komáromnál délebbre menni, máshol a vízi rakományok egy részét közúton szállítják tovább. Sok hajó pedig inkább kiköt, és megvárja a vízszint emelkedését a továbbhaladáshoz.

A Duna alacsony vízszíntje megbénítja a hajóforgalmat

Bencsik Attila, a Magyar Belvízi Fuvarozók Szövetsége elnöke katasztrófálisnak nevezte a Duna mostani vízszintjét a vízi áruszállítással foglalkozó vállalkozások számára. A Duna egyes szakaszain – például Németországban –, már üresen sem tudnak közlekedni a hajók, a magyar szakaszon is vannak olyan gázlók, ahol nehezen lehet csak hajózni, itt a hajók szállítási kapacitásuk egyharmadát tudják csak kihasználni, ami a gazdaságosság határa alatt van.

A társaságok egy része a szállítmány egy részét kisebb hajókra pakolják át azon a szakaszon, ahol a vízállás még lehetővé teszi a közlekedést. Ahol az alacsony vízállás miatt már egyáltalán nem lehet hajózni, ott az árut a közútra terelik – tette hozzá a szövetség elnöke. Alacsony vízállás esetén, a hajótulajdonos dönthet úgy, hogy megáll, és megvárja a magasabb vízszintet, ami szintén komoly veszteséget jelent a vállalkozásnak.

(MTI)

Cikk- és címlapkép: pixabay.com

Új hozzászólás

Hozzászólás írásához regisztráció szükséges. Regisztráljon vagy használja a belépést!


Még karakter írhatElolvastam és elfogadom a moderálási elveket.