Öt év alatt – 2013 és 2018 között – mintegy ötmilliárd forintnyi kárt okoztak a jegy nélkül utazók a MÁV-Startnak – közölte a vasúttársaság pénteken az MTI-vel.
A közlemény szerint a követelések összesen mintegy 90 ezer bliccelőhöz, szabályszegőhöz tartoznak, közülük 54 ezer adósnak csak egy tartozása van a társaság felé.
Fotó: BKK
A legmagasabb tartozás 800 ezer forint, amit egyetlen utas halmozott fel, aki 56 alkalommal utazott jegy nélkül, ennyiszer bírságolták meg emiatt.
A bírságot kapott bliccelők a nagyobb problémákat, a felesleges többletköltségeket kerülhetik el azzal, ha tartozásukat mihamarabb rendezik. Ehhez a vasúttársaság segítségét is kérhetik: egyedi fizetési konstrukciót, részletfizetést, fizetési halasztást is kaphatnak, ha szeretnék rendezni tartozásukat – közölték.
A fizetést megtagadók esetében azonban a bírósági végrehajtók a jövedelemből tilthatják le a vasúttársaságnak járó összeget, míg az adósság nem rendeződik. Rosszabb esetben a bliccelő ingatlanjára vethetnek ki végrehajtási jogot. Olyan is előfordult már, hogy egy adós veterán autóját foglalták le a nagy összegű adósság fejében.
A vasúttársaság a 2007 és 2012 között kiszabott büntetéseket tavaly értékesítette egy követelésbehajtó cégnek – tették hozzá.
A bliccelők száma egyébként folyamatosan csökken: míg 2016-ban 45 ezer, addig 2017-ben már csak 36 ezer nem fizető részére állítottak ki büntetést a jegyvizsgálók. A bliccelés különösen a budapesti elővárosi vonalakra jellemző, ezért itt gyakoribbak a fokozott ellenőrzések – írták.
(MTI)
25 hozzászólásarrow_drop_down_circle
Az egyik megoldas (elfelejtve a napi orbanozos, sorosozos elmebeteg politikai marhasagot!):
A nagy illetve nagyobb forgalmu allomasokat, megallohelyeket mar regen ugy kellett volna kiepiteni, hogy a vonathoz csak ervenyes menetjeggyel lehessen felszallni, tehat anelkul meg megkozeliteni se lehessen.
Aki kijon valakihez az allomashoz, annak pedig peronjegyet kellene valtania.
Es mielott valamelyik orbanozos (semmi kozom a fideszhez - ez fontos!) elmebeteg idefossa az elmebeteg okadekat: igen, ebben az esetben is szukseg lenne jegyvizsgalokra, hiszen az F2-es forgalmi utasitas szerint reszt vesznek a vonatok indulasra torteno felhatalmazasaban.
allomasra
Ej, mikor lehet javitani vagy torolni hozzaszolast???
Van helyette illiberalizmus, ami valami olyasmit jelent, ha ezek valamibe belefognak, egészen biztosan kibasznak valakikkel, úgy hogy arról koldulnak.Én a bakterok mellett vagyok, mert még messze vagyunk attól, az idilli állapottól, hogy csak királyi menlevéllel léphessünk bizonyos területekre.
Orbánia nagy ellensége ennek a szakmának, ugyanis a MÁV, és a Magyar Posta dolgozói voltak az első nyugdíjasok, és a munkás arisztokráciát alkották, mára a nyugdíjas a rendszer legnagyobb ellensége, afféle ingyenélő azok számára akik életükben sem fizettek semmi járulékot és kerülték az adózást is mint orbán a repülővel és a taó pénzekkel teszi, minden csicskásával egyetemben..
Most a nagyfejűek meg zokognak, hogy nem akar a nép fizetni valamijé!
A jegyvizsgalot es a baktert (valtokezelot) nem akarja elfelejteni sem az allam, sem a Start, sot ha tudna, akkor bovitene a baromi alacsony letszamot, de nem tudja.
A jv igenis ad ki vonaton mj-et, ez eddig is igy volt.
Új hozzászólás