A magyarok harmada rendszeresen vásárol olyan terméket, amelyre nincs szüksége, az előre nem tervezett, impulzusvásárlásokat legtöbbször az üzletben kihelyezett termékek, akciók váltják ki.
A Generali Biztosító Zrt. legfrissebb kutatása szerint
az impulzusvásárlás a budapestiekre, a nőkre és a 40 év alattiakra jellemző leginkább. A legtöbb válaszadó tudatos vásárlónak gondolja magát, ez azonban leginkább a tartós fogyasztási cikkek, mint például az okostelefon, az autó vásárlására igaz, ahol körültekintőbben választanak.
Átlagos vásárláskor legtöbben az ár-érték arányt veszik figyelembe: a lakosság csaknem felénél ez a legfontosabb szempont, 25 százalékuk az akciós termékeket keresi, míg a vásárlók mindössze 17 százaléka veszi mindenből a legolcsóbbat.
A felmérésből kiderült, hogy tízből csaknem heten dobtak ki élelmiszert az utóbbi egy hónapban, tízből egy ember pedig ezt hetente többször is megteszi. A közlemény szerint a tudatosságon a ruhavásárlásnál is kellene javítani, ugyanis a lakosság csaknem 60, a rendszeres impulzusvásárlóknak pedig közel 80 százaléka vásárolt az elmúlt évben olyan ruhadarabot, amit végül csak egy-két alkalommal viselt.
Cikk- és címlapkép: Pixabay
(MTI)
20 hozzászólásarrow_drop_down_circle
a megunt de még jó állapotban levő ruhákat beledobják!Így megspórolják a szamétszortí-
rozás egy részét,és szegényebb családok is még jó dolgokhoz juthatnak!A Karitas szervei
osztják szét a rászorultaknak!...nem kormány vagy pártfüggő a akció! ;-)
szabin vásárolt (még nyugatabbra) cumót kiselejteztük!Sokszor az un. "jojo" effekt
miatt ill. a szabik vásárlási mámora miatt!Abban a szerencsés helyzetben voltunk,
hogy nem kellett mérlegelnünk,mert télen a nyári ill.nyáron a téli "még kitet"t de ba-
romira leárazott cuccokat vettük meg,az üresen "ki vitt kofferjainkba? Az "ebadták"
is letették minden alkalommal a bevásárlási zetlijüket!Még mindig vannak cuccaim a-
mit a haverok kiszednek a szekrényemből,ha erre járnak! ;-))
(a nejem kedvenc szava volt a "SALE",a "BIG SALE"...) !)
Új hozzászólás